Terkini

Betulkah Kerajaan Kelantan hendak Hukum Hudud untuk tutup kelemahan?

Betulkah Kerajaan Kelantan(Nik Amar) beria-ia hendak hukum hudud dilaksanakan  di Kelantan kerana hendak tutup kelemahan dan kegagalan mereka.?

 Akta persendirian yang kononnya hukum hudud atau rang undang-undang 355 , telah dikemukakan oleh TG Haji Hadi, sampai sekarang Tuan Speaker tidak membenarkan untuk dibahas.

PAS Kelantan kini terperangkap, kerana  dengan penuh tangisan mereka UMNO telah menyokong hukum hudud.

Sekarang UMNO bangkit dengan isu, kami mahu hukum hudud dan kami boleh beri peruntukan untuk pembangunan.

BAGI Kerajaan Kelantan, isu lebuhraya tak selesai , isu penempatan mangsa banjir tak selesai, isu air bersih tak selesai, isu alam sekitar  dan kebersihan bandar tidak selesai.Jadi untuk tutup kegagalan mereka, main isu hudud.


9 Responses to "Betulkah Kerajaan Kelantan hendak Hukum Hudud untuk tutup kelemahan?"

  1. Tak betul dan tak perlu fitnah.. kami sedar kamu x puashati kerana fitnah UG x jalan sbb tu nak bkk ruang fitnah baru..

    ReplyDelete
  2. Tak betul dan tak perlu fitnah.. kami sedar kamu x puashati kerana fitnah UG x jalan sbb tu nak bkk ruang fitnah baru..

    ReplyDelete
  3. Kami sedar yang kamu yang tengah gelabah wahai Wan Rosli... Kami sedar kamu dan pemimpin kesayangan kamu sedang jiwa kacau kerana ahli2 PAS dan juga rakyat marhain amat berminat untuk menolak PAS yang mesra Najib dan UMNO. Kami tidak cemburu dengan PAS yang ingin bertaut dengan UMNO. Cuma kami kesal amanah kami untuk PAS bangun melawan UMNO telah dipijak oleh pimpinan PAS yang baru dengan alasan "memperkasakan bangsa Melayu sama ertinya dengan memperkasakan Islam" yang cuba disogok dan cuba diperkudakan oleh "ulamak2 PAS". Kami juga faham akan kesyumulan Islam dan kami juga tahu bahawa memperkasakan Melayu tidak sama dengan memperkasakan Islam.

    Bagi kami rahmat Islam adalah untuk semua rakyat Malaysia dan bukan hanya untuk orang melayu terpilih sahaja. Kami sudah jemu dengan "ketuanan melayu" yang menjadi topeng para lanun dan kami benci dengan walak yang membuta tuli tanpa hujah yang benar yang cuba di jadikan sebagai rukun iman oleh "ulamak2 instant". Jika kamu benar2 berada di landasan yang lurus, berhujah dan berikan kami dalil2 yang bijak yang munasabah serta berhentilah mengeluarkan tohmahan, label2 kotor dan fatwa2 dangkal apabila kamu tidak mempunyai hujah bernas untuk membenarkan tindakan serta kelakuan kamu. Itu sahaja yang rakyat mahukan dari pimpinan baru PAS dan sehingga sekarang, pimpinan baru PAS masih lagi gagal menyakinkan kami akan keikhlasan dan sifat amanah mereka malah kami lihat sebaliknya. Iman itu bukan datang dari ketaksuban tetapi ia mekar dari kefahaman ilmu dan keyakinan tindakan. Dan kedua-duanya tiada dalam kelibat sosok tubuh pimpinan PAS yang baru. Sekian dan Selamat Tinggal. Kita akan berjumpa di PRU yang akan datang dan di padang mahsyar. dan kita akan lihat hasil dari keyakinan dan iman masing2.

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah hujah2 saya yg mempertahankn tindakan ulamak2 kami..
      Segala yg dituduh kini sudah terbukti kebenarannya..

      JEBON - melobmpat menyokong pimpinan parti lain tanpa mendapat arahan dari pimpinan parti sendiri..

      TOLOL - bersekongkol dgn parti DAP tanpa menghiraukan parti itulah yg menyerang kepimpinan parti sendiri..

      BARUA - berusaha menubuhkan parti baru tapi dlm masa yg sama masih lagi TIDAK BERANI meninggalkan parti sediada..

      MUNAFIK HARAKI - masa berkempen mewar2kan bahawa ingin membantu tuan presiden.. bila kalah nak buat parti baru pulak.. terbuktilah kini bertanding utk rebut jawatan bukan atas dasar berkhidmat.. tak ada langsung ciri2 sikap Khalid ibnu Walid... yg ada cuma ciri2 sikap Khalid ibnu Samad..

      BROKER - Menganjurkan ahli2 PAS yg lain agar bersama2 menjadi ahli parti baru wpun broker itu sendiri masih menjadi ahli parti PAS..

      Jadi di manakah silapnya tuduhan2 di atas? Di mana!?

      Selain itu juga di manakah ada berlakunya fitnah terhadap calon2 PKR bilamana mahkamah sendiri memutuskan tiada bukti seperti yg didakwa (iaitu fitnah kpd mana2 individu). Tapi kalau merujuk kata2 hakim bhw mmg memang ada berlakunya fitnah, itu hanyalah permainan@arahan UMNO kerana jika kita merujuk kembali kes LIWAT 1 dulu pun hakim ada berkata walaupun tiada bukti berlakunya kejadian LIWAT tapi memang ada berlakunya TUSUKAN. Jadi kalau nak percaya kata hakim mmg ada berlakunya kejadian LIWAT itu terpulanglah pada diri sendiri.. Sekian!

      Iklan..

      Kumpulan Islam Progresif ikut (telunjuk) Democratic Action Party = KIPiDAP !!

      atau

      GHB = Gerakan Harapan Barua
      = Golongan Haru Biru

      Sekian..

      Delete
    2. wan rosli upahan propaganda ulamak

      Delete
    3. Segala yg dituduh oleh pimpinan kini sudah jelas terbukti kebenarannya.. antaranya ialah:

      JEBON - melompat menyokong kepimpinan parti lain tanpa mendapat arahan dari kepimpinan parti sendiri..

      TOLOL - sengaja bersekongkol dgn parti DAP tanpa menghiraukan bhw kepimpinan parti itulah yg menyerang kepimpinan parti sendiri..

      BARUA - berusaha menubuhkan parti baru tetapi dlm masa yg sama masih lagi TIDAK BERANI meninggalkan parti sediada..

      MUNAFIK HARAKI - di masa berkempen begitu beria2 mewar2kan bahawa niat bertanding hanya ingin membantu tuan presiden.. tapi bila sudah kalah, merancang pulak nak buat parti baru. Terbuktilah kini bertanding hanya utk rebut jawatan semata2 bukan atas dasar berkhidmat.. tak ada langsung ciri2 sikap Khalid ibnu Walid... yg ada cuma ciri2 sikap Khalid ibnu Samad..

      BROKER - Menganjurkan ahli2 PAS yg lain agar bersama2 menjadi ahli parti baru jika ditubuhkan nanti; walaupun sebenarnya si broker itu sendiri masih lagi menjadi ahli parti PAS..

      Jadi di manakah silapnya tuduhan2 berasas di atas?? Di mana???

      Selain itu juga, di manakah pula ada berlakunya fitnah terhadap calon2 PKR oleh TGHH bilamana mahkamah sendiri pun sudah memutuskan tiada bukti seperti yg didakwa (iaitu fitnah kpd mana2 calon atau individu). Bagaimanapun, sekiranya kita merujuk kesimpulan hakim berkenaan bhw memang ada berlakunya fitnah oleh TGHH, itu sebenarnya hanyalah permainan@arahan UMNO.

      Kerana jika kita merujuk kembali keputusan awal kes LIWAT 2 dulu pun hakim ada berkata walaupun tiada bukti berlakunya kejadian LIWAT tapi sememangnya ada berlaku TUSUKAN di dubur mangsa. Jadi kalau sesiapapun nak percaya akan kesimpulan hakim bhw mmg ada berlakunya kejadian LIWAT akibat TUSUKAN itu, terpulanglah pada diri sendiri..

      Sekian! Wallahua'lam..

      Delete
  4. Nick kamu berkata benar. Hujah berlandaskan fakta bukn putar alam

    ReplyDelete