Terkini

Bagus Ustaz Ahmad Awang tak boleh mengajar di masjid .

Baru-baru ini Ustaz Ahmad Awang memberitahu penulis, beliau tidak boleh mengajar di sepuluh masjid di Selangor. 

Ini termasuk, sebuah  masjid berdekatan rumah beliau.

Mereka tidak  mahu Ustaz Ahmad Awang mengajar lagi kerana Ustaz Ahmad  Awang, Penasihat Parti Amanah Negara.

Bagi penulis, banyak hikmahnya. Dengan itu Ustaz Ahmad Awang boleh pusing satu Malaysia, menjelaskan kenapa orang Islam dan rakyat Malaysia  perlu bersama Amanah Negara. Dengan itu Ustaz Ahmad Awang boleh menjawab segala isu, mengapa parti baru perlu  dipilih.

Selamat pusing satu Malaysia Ustaz Ahmad Awang.

13 Responses to "Bagus Ustaz Ahmad Awang tak boleh mengajar di masjid ."

  1. Inilah satu contoh klasik bahawa tidak ada beza UMNO dengan PAS. Dua-dua ada perangai huduh. Dulu tempat aku seorang pensyarah UIA ditahan polis kerana beri kuliah di surau tanpa permit. Ini kerja UMNO setempat. Dahlah perangai huduh orang nak belajar disurau pun kena kacau. Alhamdulillah barua-barau tu dah pindah dan ada yang mati. Sekarang PAS pulak bawak perangai yang sama. Dulu ada ustaz tegur (2 tahun lalu) jangan bagi kerja pada ahli parti saja (direct nego). Buat sebutharga. Biar semua anak kariah yang berniaga boleh masuk bertanding. Jadi takdelah nampak surau tu macam surau kroni, tapi duit dikutip dari semua anak kariah!!. Akhirnya ustaz itu pun tidak dijemput mengajar kitab sampai kehari ini. Sekor guna kebangsaan untuk jual orang dan yang sekor lagi jual ugama untuk tipu orang. Dua-dua sama saja. Kepada Ustaz Ahmad Awang sabarlah dan ramai yang tahu ustaz sudah biar diperlakukan begini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah Ustaz Ahmad Awang sudah murtad atau sudah terkeluar dari aliran ahli sunnah wal jamaah sehingga dia dihalang sebegini? Mengapakah orang2 PAS yang mengaku alim berkelakuan seperti yahudi (UMNO kan dinasihatkan oleh konsultan yahudi)?. Sejak bila Islam mengajar umatnya berbuat khianat demi parti? Adakah ajaran ustaz Awang Ahmad sesat sehingga beliau sudah tak boleh diberi ruang mencurahkan ilmunya?

      Adakah Ilmu orang2 PAS sahaja ilmu islam manakala ilmu orang2 diluar PAS adalah tidak islam? Inilah sebenarnya rupa dan wajah PAS. Saling tak tumpah seperti UMNO (yang menganggap hanya orang UMNO melayu manakala bukan UMNO adalah rakyat kelas hamba abdi). PAS Hj Hadi dan Harun din ni pun parti asobiyah gak cuma masa ada almarhum TG Nik Aziz, je PAS ni benar2 memegang Islam sebagai tonggaknya. Sekarang ni semuanya berkisar tentang melayu, melayu, melayu....tak kira melayu tu lanun ke, penyamun ke, musibat ke, khianat ke rasuah ke...janji melayu. Islam? islam tu nombor yang keberapa tah? Hj Hadi, Harun Din ni berpegang kepada akidah melayu tu islam maka jika melayu dok kat atas walaupun rasuah, walaupun lanun, Islam tetap gak wujud n tinggi martabatnya (walaupun duduk kat bucu dan tepi tingkap je).

      Nick.
      Cape Tiger.

      Delete
    2. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

      Delete
  2. atas kuasa siapa dihalang? mais, jais, exco, ajk masjid?

    sila beritaulah nama2 dan lokasi masjid. yg bukan pas boleh elak berjemaah disana. tak ada berkat masjid cam tu.

    kalau masjid tu dekat rumah aku, aku pindah jumaat kt masjid lain.

    ingat bila asobiyah ikut bangsa; ini ikut parti plak!

    ReplyDelete
  3. PAS ..Parti Ajaran Sesat...

    Pengundi majoriti PAS ialah Melayu. Cuma sejak kes lubang ekzos Saiful BauKari, kita telah berpeluang mnyaksikan Cina/India berbondong-bondong mengundi PAS.

    Yg jadi calon PAS pun ada.

    Ini perkembangan yg amat bahaya untuk HAMNO dikawasan pengundi majmuk kerana MCA/MIC memang sudah tak boleh diharap.

    PAS kena diberi umpan terbaek! Umpan terbaek itu menjelma dalam Khalid Kidex. Huru-hara PAS.

    Ahli PAS rata2nya masih lagi seperti 'baung dalam bangkar'. Tak puas hati lebih ramai dari yg puas hati.

    Perbuatan main sorong-sentap-sorong-tarik tuang presideng dan balacinya amat menjengkelkan golongan bukan Melayu. Mungkin tuang presideng dan balaci fikir semua orang suka di sorong-sentap-sorong-tarik macam tu! Kha kah kah kah kah!!!

    ReplyDelete
  4. Kenapa nk kesah org bkn melayu.. mereka tu dah ada LGE..

    ReplyDelete
  5. lniah modal G18 sampai sekarang.. utk buktikannya salah pas lawan umno di rompin.. utk buktikan G18 x ikut telunjuk DAP apa plk buktinya... amacam?

    ReplyDelete
  6. lniah modal G18 sampai sekarang.. utk buktikannya salah pas lawan umno di rompin.. utk buktikan G18 x ikut telunjuk DAP apa plk buktinya... amacam?

    ReplyDelete
  7. Wan Rosli, dah terbukti dah yang PAS ganti UMNO jadi samseng kat mesia ni. Dulu UMNO je yang suka sekat pendakwah2 dari memberikan ilmu kpd masyarakat tapi sekarang ni PAS ikut sama. Najib selalu panggil rakyat dengan perkataan haramjadah, bangsat macamana pulak dgn Tuang Presideng yang panggil ahli2nya jebon, barua, tolol, sekular, anwarista, liberal. Nampaknya tuang presideng lebih "advance" dan terlebih "suci" dari Najib. Perlu lagi dalil, wan rosli? PAS for all atau PAS? forget it!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  8. Jangan kita cepat membuat sesuatu kenyataan dan menghukum sesuatu, kerana takut jika tidak benar ia akan mrnjadi fitnah, dosa fitnah itu sangat besar...

    ReplyDelete
  9. Jangan kita cepat membuat sesuatu kenyataan dan menghukum sesuatu, kerana takut jika tidak benar ia akan mrnjadi fitnah, dosa fitnah itu sangat besar...

    ReplyDelete