MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Razman Zakaria didakwa takut jadi bankrap dan tak boleh jadi MB Perak?

Sudah kecoh satu Perak  mendakwa Haji Razman Zakaria , Pesuruhjaya PAS Perak, melalui Setiusaha Perhubungan PAS Perak, Ustaz Zawawi meminta DS Nizar untuk menyelesaikan kes saman fitnah RM 3 juta.

Surat dari Setiausaha PAS Perak meminta DS Nizar datang ke pejabat PAS Perak, pada 9 September 2015 , 3 petang di Ipoh untuk selesai kes saman itu.

Perbincangan dari hati ke hati.

Menurut satu sumber yang boleh dipercayai MENDAKWA Haji Razman takut beliau tidak boleh  bertanding dalam PRU 14 dan sumber itu MENDAKWA  lagi, Haji Razman Zakaria takut kalau beliau boleh diisytiharkan bankrap kerana tidak mampu membayar saman RM3 juta.

Bertambah pula ada dua saman fitnah dari Ustaz Ahmad Awang dan Haji Asmuni Awi, Pengerusi Amanah Perak.

Adakah patut dia keluar kenyataan DS Nizar hendak sebarkan fahaman sekular DAP dalam PAS kemudian dia saran DS Nizar keluar PAS dan masuk DAP. 

18 Responses to "Razman Zakaria didakwa takut jadi bankrap dan tak boleh jadi MB Perak?"

  1. Ini org yg sokong ulamak......patut la!

    ReplyDelete
  2. Pas sudah sama dengan perjuangan Isma, Perkasa dan Ayahanda...hidup Pas

    ReplyDelete
  3. Hj Razman adalah hulubalang PAS di perak, tapi ibarat belum berperang dah terkencing ni...sia2 lantik dia jadi pesuruhjaya ...itulah PAS kena lantik ulamak jadi pesuruhjaya supaya mereka tahu limitation mengkritik...hj Razman bukannya ustaz atau ulama ... dia mcm Mat Sabu and the geng juga ... nak kata setaraf rasanya tidak. Diri dan kepimpinannya belum diuji malah jadi ahli yg aktifpun selepas bersara. Kumpulan GHB adalah anak jantan yang berjuang dalam PAS hingga membawa PAS ke tahap sekarang ...pencapaian PRU12 dan PRU13.
    Hj Razman jangan takut kepada makhluk, hj Nizar hanya seorang bekas menteri besar yg tidak mempunyai kuasa tetapi meninggalkan reputasi sebagai pemimpin yg hebat dan good governance pasti diingati oleh setiap peringkat masyarakat. Jasanya sudah terbukti, cuma pemimpin PAS sekarang yg begitu ego untuk menerima hakikat ini.

    ReplyDelete
  4. Jasanya memberi tanah kpd komuniti cina akan hanya dikenang oleh puak DAP..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina atau Melayu mereka adalah rakyat Malaysia...

      Menantu presideng dpt gaji berjuta pun Melayu... sok what?:-

      Wang wang wang Wan rosemah

      Delete
    2. Kalau dah sekandang dengan parti 'asabiah bertopengkan Islam mestilah kamu sebau dengannya,

      Delete
  5. Jasanya memberi tanah kpd komuniti cina akan hanya dikenang oleh puak DAP..

    ReplyDelete
  6. wan rosli, bagi tanah pada orang cina yg miskin dan juga rakyat perak pun salah? Macamana pula memberikan lagi banyak tanah kepada orang melayu yang miskin atau pada kamu yang berhak dapat tanah adalah orang2 PAS aje? Cerita pasal DS Nizar bagi tanah lagi banyak kat melayu tu taknak sebut? Keluar cerita sekerat2 tu sama je macam berbohong dan tipu. macam Najib tipu ttg duit derma tu! Islam apa yg kamu pegang jika sentiasa dendam dan benci pada sesuatu kaum tanpa alasan yg benar? Apakah kamu sama seperti macai UMNO yg suka menghentam cina, kapir dan bukan melayu tanpa alasan yg benar? Mereka takde hak? Mereka bukan warga Malaysia? Mereka bukan manusia? Kamu Islam ke Yahudi?

    Nyata sangat kamu dan spesis2 kamu tak faham islam tp berlagak seperti kamulah pejuang agama. Macam ni cara dakwah kamu? Hasut, dendam dan benci tak bersebab dalam erti kata lain assobiyah? Patutlah ramai sangat orang2 yg masuk islam sejak penubuhan PAS 60 thn dahulu. Dan sebab tulah DHPP mempunyai beratus2 ribu ahli yang berduyun masuk sebelum Geng progresif dengan konsep islam untuk semua menakutkan orang bukan islam kepada politik PAS. Dan disebabkn geng progresif yg menjauhkan orang bukan islam dari PAS maka mereka dihalau dan ditendang keluar! Iye kot???

    Dan betul kot ,walaupun PAS Perak hanya ada 5 kerusi DUN dlm pru lepas, PRU akan datang PAS akan menang semua kerusi termasuk kerusi yg dipegang oleh DAP skrg ni? Betui juga no????? PAS boleh jadi kerajaan Perak tanpa perlu bergabung dgn mana2 parti lain? Juga betoi???? PAS boleh jadi Kerajaan Persekutuan juga tanpa perlu kepada PR ataupun UMNO? Dan Tuang Presideng PAS akan jadi PM walaupun skrg ni nak jadi ketua pembangkang pun takde sapa nak caye?

    Nick.
    Cape Tiger

    ReplyDelete
  7. Tuan Guru Hj Razman PJ PAS Perak. Berani2nya DS Nizar saman kepimpinan Ulamak ni . hi hi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila pulak Hj Razman PJ Pas ni dapat title tuan guru?

      Delete
  8. Tuang presideng kaki tuang, camana nak jadi ketua pembangkang. ketua tuang bleh la. Wan Rosli ni hati mung tak ikhlas, ambil fakta sekerat-kerat

    ReplyDelete
  9. Sikit2 cina,sikit2 hentam cina,
    Awat bangsa cina ni ada Tuhan lain ka yg cipta?
    Nabi tak pernah tolong yahudi?
    Nabi ajar bermusuh dgn org kafir?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau takde ulama masuk negara China dahulu & berkawan dgn org Cina, mungkin takde umat Islam di sana.Inilah strategi dakwah. Islam di China hampir 40 juta jiwa, lebih ramai dari rakyat Msia. Aku sokong #tanya sama itu hud hud 100%.

      Delete
  10. Kekadang dlm.sampah sarap tu..la..ada brg.yg bernilai..X gitu!

    ReplyDelete
  11. ramai lagi yg makan dedak rupanya....

    ReplyDelete
  12. Sayang 1000 kali sayang. Dolu2 amat menyenangi parti ini. Buatlah ceramah kat ceruk mana sekali pun, In Shaa Allah sampai. Tika tabung atau kampit melintasi didepan, tak pernah lagi ianya berlalu pergi begitu shj. Tapi...selepas pemergian ATGNA, entah kenapa kelihatannya parti ini dgn kepimpinan baru yg diketuai tuang presiden yg entah happah happah yg menyerang benak pemikirannya itu. Mcm tak stabil je, pemikiran yg tak fokus, bercelaru, konpius. Hasilnya...non muslim udah semakin meluat dgn Islam gara2 parti ini sekarang ini. Jika ulamak diibaratkan sebagai warisatul anbia, tapi bukan ulamak begini....sori! to say this.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju - pemergian TGNA menamatkan sokongan saya kepada PAS - pemimpin yang ada seperti bayangan umno -

      Delete