Terkini

Pecat sajalah Mahfuz Omar,boleh ulas Kamarudin Jaafar masuk PKR.

Kenyataan Media.

MACAM MANA NANTI KERJASAMA PAS DENGAN PKR YANG MENERIMA DATO'KAMARUDIN JAAFAR AHLI PARLIMEN TUMPAT YANG DIANGGAP PENGKIANAT.

1. Saya terkejut dengan penyertaan Dato' Kamarudin Jaafar (KJ) ke dalam parti PKR yang masih merupakan rakan kerjasama politik PAS. Bukan saya seorang yang terkejut tapi ramai yang tidak menyangka demikian. Apa tah lagi dalam suasana berlaku pertikaian bab bai'ah cerai talak tiga serta dakwaan oleh pimpinan PAS bahawa mereka yang keluar dari PAS dan menyertai Parti lain adalah melanggar bai'ah dan membawa pergi kerusi yang ditandingi dan dimenangi atas tiket PAS adalah pengkhianat.

2. Tindakan Dato' KJ dan Tan Seri Mohammad Taib bekas Menteri Besar Selangor tidak menyertai Parti Amanah Negara(Amanah) bukannya isu untuk diperbahaskan. Tetapi isu besarnya ialah kenapa KJ dan Tan Seri memilih PKR dalam keadaan sebelum ini mereka berdua dilihat berada di atas pentas GHB sebelum penubuhan parti politik. Malah Tan Seri turut berkempen menyokong GHB. Saya percaya ini lah kebijaksanaan Amanah untuk melepaskan KJ dan Tan Seri atas permintaan Dato'Seri Anwar Ibrahim kepada PKR sebagai satu strategi politik kerjasama yang lebih mantap pada masa depan antara Amanah dan PKR serta DAP pada bagi membentuk PR 2.0 untuk menghadapi pru14. Amanah membina kepercayaan rakan kongsi politik pembangkang dengan sterategi "give and take" untuk memposisikan partinya di persada politik nasional.

3. Persoalan kedua dari penyertaan dua tokoh ini dalam PKR khususnya KJ yang turut membawa kerusi Parlimen Tumpat yang ditandingi dan dimenangi atas tiket PAS sejak dari PRU ke10 pada tahun 1999 lagi ialah apakah pendirian PAS terhadap KJ dan PKR. Pada MP dan Adun yang sertai Amanah dikecam hebat dan dituntut melepas jawatan wakil rakyat. Jika KJ juga nak dikecam kerana membawa bersama kerusi Parlimen Tumpat ke dalam PKR, adakah PAS juga bersedia untuk mengecam PKR yang memujuk dan menerima KJ?.

4. Sedangkan kepada mereka yang meninggalkan PAS khususnya Wakil Rakyat yang menyertai Amanah dianggap pengkhianat dan PAS tidak akan bekerjasama dengan pengkhianat, bagaimana pula hubungan kerjasama PAS dengan PKR selepas episod ini, apatah lagi kedudukan PAS dalam kerajaan Selangor yang diterajui PKR? Memandangkan PKR telah menerima KJ ahli Parlimen yang meninggalkan PAS. Orang yang melakukan perbuatan ini dianggap oleh Pimpinan PAS sebagai pengkhianat. Boleh kah PAS bertahaluf dengan PKR yang telah menerima Pengkianat PAS?

5. Rakyat sedang memerhati tindak tanduk PAS dan PAS sedang dilihat berada dalam keadaan tersepit dalam nak meneruskan kerjasama Politik dengan rakan rakan pembangkang. Untuk menghalang Amanah sertai PR 2.0 sudah tidak nampak jalan, kerana PKR dan DAP bersetuju untuk terima Amanah sebagai rakan dalam Pakatan Rakyat baru 2.0. Nak sama sertai dalam PR 2.0, PAS sudah pun putuskan hubungan dengan DAP dan mengistihar kumpulan yang menerajui Amanah sebagai pengkhianat yang mesti dihapuskan. Hendak bertahaluf dengan PKR sahaja pun bermasaalah kerana PKR telah menerima Pengkhianat PAS dan membawa kerusi Parlimen yang dimenangi PAS bertukar menjadi Ahli Parlimen PKR. Atau dalam bahasa marah PKR sudah mencuri kerusi PAS. Redho kah PAS?.

6. Apakah PAS akan bersendirian dalam percaturan politik di Malaysia akan menjadi kenyataan selepas ini? Apakah PAS akan berundur dari Kerajaan Selangor? Dan apakah dalam PRU14 nanti PAS akan bertanding di semua kerusi di seluruh negara? Persoalannya, apakah itu perkiraan politik yang betul dalam situasi politik hari ini? 

7. Sebagai ahli PAS yang masih Istiqamah sangat mengharapkan PAS tidak terpinggir dan dapat memperbetul serta memposisikan kembali kedudukannya di arus perdana politik Malaysia. Episod politik selepas ini makin mendebarkan. Jangan biarkan rakyat berada dalam penantian yang tak kepastian kerana itu suatu penyeksaan. Jangan biarkan angin perubahan politik Malaysia baru berlalu pergi tanpa hujan rahmat untuk semua.

SELAMATKAN RAKYAT DAN MALAYSIA TERCINTA.

Dato'Mahfuz Hj.Omar
Ahli Parlimen Pokok Sena
12 Sept 2015/28Zulkaedah 1436H

4 Responses to "Pecat sajalah Mahfuz Omar,boleh ulas Kamarudin Jaafar masuk PKR."

  1. Hadi kata

    Menyalak babi dalam bukit..

    Main ayat babi dah.. pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah dia kata2 penuh hikmah dan redho dari seorang ulamak besor Malaya... atau kita silap dan telepas pandang bahawa yang suka mengeluarkan kata2 seperti tolol, barua, jebon, pengkhianat, agen DAP (yang tak sama dengan agen insuran), sekularis anwarista dan lain2 cacian tu, pemimpin UMNO? Seropa je den tengok. langsung takde beza! Najib pun ada gak pakai serban dan jubah. baju kot dua2 pun pakai. Keta mewah, rumah besor? Mungkin isteri besor je tak sama!

      Nick.
      Cape Tiger

      Delete
    2. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

      Delete
  2. Salam Cikgu

    Mahfuz sengaja cari pasal supaya dipecat. Hmm...

    ReplyDelete