Bicara Politik

Bicara Politik
22.1.18 Taiping.
Terkini

Beribu pondok di Kedah, sebab itu PAS kuat di Kedah.

"Lanskap politik Kedah cukup berbeza, tidak sama seperti Pulau Pinang dan Selangor. Kalau putus dengan parti PAS, jangan berangan kita hendak perintah negeri Kedah.

"Berapa ribu pondok di Kedah, kebanyakannya ahli PAS. Mereka semua pengundi PAS," Perwakilan Pemuda PKR Kedah Mohd Ridhwan Mohd Razali memberitahu ahli parti di Petaling Jaya, Selangor hari ini.

 Ucapan  wakil PKR Kedah , yang menyatakan beribu pondok di Kedah.

9 Responses to "Beribu pondok di Kedah, sebab itu PAS kuat di Kedah."

  1. Nak muhong pun agak2 la
    Tak sampai seratus pun pondok2 dikedah.
    Kalau beribu2 pondok,semua undi pas,yg pas tertungging pru13 apa cerita..
    Org pkr ni dah ramai jd ahmad maslan

    ReplyDelete
  2. Kenapa cakap beribu? Cakap ajelah ada berjuta2 malah berbillion2 sekolah2 pondok yang menyokong PAS kat kedah tu. Dan disebabkan berbillion2 sekolah pondok yang menyokong PAS maka PAS pun kalah dan hilang Kedah. Err...camna pulak boleh kalah ye? nampaknya PKR kena buat satu lagi sayap parti iaitu sayap pemuda bengong PKR.

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  3. Tanda2 geng Azmin nak belot juga......nak join amno juga kot. Kalau ya pun jangan kencing meleleh macam hj hadi.

    ReplyDelete
  4. alaaa..PH pun macam tu jugaa..jangan kita mengata..tangan yg.menulis akan ditanya di akhirat kelak..benar atau tidaknya..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. So the question is "ada beribu sekolah pondok di kedah, betul ke?" Another question "adakah semua sekolah2 pondok kat kedah nu, menyokong PAS?" Next question "kalau semua sekolah pondok yang berjumlah ribuan itu penyokong PAS, kenapa PAS tergolek DOG masa PRU 13?"

      Betul tangan yang menulis akan ditanya diakhirat nanti tapi mulut yang membohong dan membuat fitnah tak akan ditanya sebab dapat immuniti atau surat jaminan masuk syurga dari ulamak?" Kalau nak putar belit pun sekurang2nya pakai lah otak sikit, walaun Oii.. Setakat pakai walak aje, langsung tak pakai otak, tak dak orang nak caya! Err.. nak tanya sikit, "mana dia surat dari Sheikh Yusuf Qardawi yang menyatakan haram membuat satu lagi parti Islam selepas PAS". Bila Tuang Presideng nak tunjuk surat tu? Masa PRU14 nanti?

      Nick.
      Cape Tiger.

      Delete
  5. Err... Pondok Fauzi Sg yan sokong GHB...ha ha ha Kan PAS kata mereka dah kuat, kuat TEMBERANG kot?

    ReplyDelete
  6. Ada ribu ribu pondok di kedah pondok apa pondok ayam kot. Sedangkan di kelantan negeri serambi mekah pun tak sampai seratus.

    ReplyDelete
  7. Ada ribu ribu pondok di kedah pondok apa pondok ayam kot. Sedangkan di kelantan negeri serambi mekah pun tak sampai seratus.

    ReplyDelete
  8. Kalau dah bangang tu mcm2 boleh dicakap. Kalau betul berjuta sekolah pondok ada kat kedah, murid2nya bkn boleh mengundi pun.

    ReplyDelete