MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Transkrip pendedahan Husam , perancangan kerjasama PAS-UMNO.

TRANSKRIP PENDEDAHAN DATO HUSAM PERANCANGAN KERJASAMA PAS DAN UMNO OLEH PRESIDEN PAS

5 November 2015

1. Kaki sebelah duduk di Pakatan, sebelah lagi tebeng ko UMNO. Haram. Ni hok Tok Guru kita.

2. Kalau nak kerjasama royak (bagitahu) molek. Biar jelas. Panggil Muktamar dan Kawasan. Royak ko kawasan2 kita ni kerjasama dah. AJK kita campur dengan AJK dia. Menteri kita campur dengan Menteri dia.

3. Nak jadi menteri tak boleh. Dah Penuh. 39 Orang. Dato Nazri royak doh tak payah masuk sebagai Menteri sebab dah penuh. Sebab itu timbul idea jadi Penasihat. Gaji sama dengan Menteri. Ni orang agak sebab kita tak jelaskan.

4. Dalam proses parti kena ada keputusan. Dalam kes Perkasa. Ambo pertahan Presiden. Presiden berdiri, Ibrahim Ali yang krabak (peluk) dia. Tapi berjumpa depan ramai2 itulah sebabkan Ibrahim Ali gi Berdakap. Kalau tak jumpa tak berlaku. Bila berlaku orang terkejut. PAS ni Parti Melayu ke Parti Islam? Dulu Parti Islam. 

5. Pesuruhjaya Selangor buat kenyataan Selangor tak buat kerjasama dengan Perkasa. Maknanya benda itu buat tidak melalui keputusan Parti.

6. Dengan UMNO ni bukan benda baru. Ambo dan Mat Sabu jadi begini sebab ini bagi ambo konspirasi orang UMNO dengan kerjasama orang PAS.

7. Ambo nak terus terang. Sebab benda benar. Tak nak buang masa. Kita boleh tumpu perjuangan Islam. Presiden mengaku bahawa dia pernah tawarkan kepada 2 3 adun PKR masuk PAS nak buat kerajaan dengan UMNO di Selangor. Presiden mengaku. ADUN PKR tadi laporkan pada Parti dia. Bila ramai2 tanya, Presiden akui.

8. Maknanya niat dihati sudah ada. Tapi kerana rakyat tak boleh terima lagi maka kehing koho (kona kona). Bila campak (idea) Penasihat macamana (penerimaan rakyat)?. Kalau senyap maka ada chance. Kalau ditolak maka kita beringat dulu (hati2 dulu).

9. Ini kenyataam terbuka ambo. Kalau presiden kata tak, sila nafi. Kalau presiden tanya kenapa royak (cerita hal tu), ambo tanya balik bakpo buat? (kenapa buat?). Kalau Presiden tak buat, ambo tak tanya. 

10. Dok marah sebab ambo dok Bertanya kerajaan negeri. Kalau tak buat, tak perlu marah. Demo jelaskan kepada ambo. Bahawa apa yang mu kata tu tak betul.

11. Alhamdulillah, 5 soalan yang ditanya dalam DUN tak ada seorang pun kata perkara tu tak betul.

12. Masalah tungakkan guru YIK. 14juta. Mula2 dibagitahu 2juta. tak sampai dua juta. tak banyak. sdikit. akhirnya diakui 14.6juta. 

13. Ada seorang exco jawab dalam DUN bahawa tungakkan tu daha da sejak 2001, 2002, 2003, 2007. Ambo tanya balik: nta pastikan elok2, 2011 kita bayar habis. tak ada tunggakkan. sebelum tu tak bayar. ambo tak tahu sebab YIK bukan dibawah (bidangtugas) ambo. Bawah sapa? (disahut orang ramai: Bawah Nik Amar). Jadi kenapa marah ko ambo?.

14. Ambo nak cadang Lembaha YIK dan Yakin ni tukar orang jugak lah. Jangan dilantik orang sama sejak sekian lama.

15. Kalau sokong Najib, dengan keburukkan dia tu, ambo misalkan sebagai madu (kita perjuangan Islam) tapi bercampur dengan Najis (rasuah) boleh makan ke? dengan Rasuah dan Penyelewengan yang dahsyat orang semua dah tahu. Tak leh nak makan madu tu.

16. Saifuddin sebut td, DS Anwar cadangkan kalau dia jadi PM, ambo akan jadi TPM. Malam ni ambo baru tahu.

17. Ambo berjuang tidak kerana PM, tidak kerana TPM. ambo bagitahu Tok Guru "Selagi tok guru berjalan dengan betul, ambo bawak kasut Tok Guru sampai bila2 pun tiada masalah".

Video Asal: 

Watch "PENDEDAHAN PANAS DATO HUSAM MUSA" on YouTube - https://youtu.be/Xf8hjL5xFgA

5 Responses to "Transkrip pendedahan Husam , perancangan kerjasama PAS-UMNO."

  1. kah kah kah.. pak junaidi, perdana menteri malaysia pun ada menerima DANA GHAIB dari orang arab sebanyak 2.6 Billion.. katanya dari abu jahal dan abu lahab.. kah kah kah.

    ReplyDelete
  2. Kih kih.. rupa2nya mereka masih berusaha utk buat kite percaya kes yg dah lama berlalu.. pd aku asalkn jgn bersekongkol dgn dap sudah la..

    ReplyDelete
  3. Betul juga jangan bersekongkol dengan DAP tapi mari bersama dengan Umno sebab Umnolah yang selama ini berjuang untuk hudud. Selama ini Umnolah yang saman PAS untuk dapatkan hudud. Betul juga DAP itu cina bukan MCA bukan Gerakan sebab MCA dan Gerakanlah yang berusaha mempertahankan PAS dimahkamah untuk hudud. MCA dan Gerakan adalah rakan Umno maka tidaklah apa jua mereka buat. Umno tak pernah tipu PAS selama ini hanya ahli-ahli PAS menipu. Mungkinkah ini yang dimaksudkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila baca di bawah tuan.. mudah je nak paham.. tapi kalau x nak paham jugak .. lantak lah.. kami x akan tunduk dgn DAP sepertimana PAN...

      http://kerabubersuara.blogspot.my/2015/11/tuan-ibrahim-pas-tetap-lawan-umno-susah.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/RzVdP+(Kerabu+Bersuara)&m=1

      PAS tetap lawan UMNO..

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete