MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Buka baju takde akhlak,, rasuah tidak jijik-Mat Sabu.

"Kalau aku marah, aku buka baju atas pentas ... pasti esok suratkhabar muka depan tulis Mat Sabu takde akhlaq. Sesetengah ustaz pun akan kata gitu. Tapi, bila pemimpin rasuah depa diam. Padahal buka baju bukan dosa, tapi rasuah jelas haram. Inilah masalah umat Islam hari ini. Mereka tidak merasa jijik dengan rasuah." ~ Hj Muhammad Sabu, 21hb Feb 2016. Tmn Asa Jaya, Kajang.

7 Responses to "Buka baju takde akhlak,, rasuah tidak jijik-Mat Sabu."

  1. Mana perlembagaan PAN yg mencatatkan penentangan pada rasuah?? Di penang bila ADUN PKR menentang unsur rasuah dalam isu tambak tanah sampai mereka dipecat.. di mana suara mat sabu atau PAN..??
    Cakap berdegar2 je lah mat sabu.. ada ramai ke masuk PAN?.. perlembagaaan pun x siap2.. pasti DAP x luluskan lagi tuh sbb ada bab nk sokong hudud (bersangka baik aku ni!!)..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pon nk sangka baik jugak.kalu dah ada perlembagaan pon buat spin je buak pe..sat kata kawan sat kata negara kebajikan sat kata daulah islamiyah tup tup nak nasehat jer,,,oopss mgkin pengaruh ubat batok...sangka baik..

      Delete
  2. Anon

    Rasuah kot mana tambak laut... Ini projek umno la buduh

    Seluruh Malaysia ada tamban ... Langkawi Kelantan Pahang Johor Selangor port klang

    Babee ko anon... Balik belajar dgn nenek kauuhu

    ReplyDelete
  3. Apa kau nak sebuk nuduh orang lain rasuah Yop...Kau jawab la soalan-soalan Husam Musa berhubung dengan berbagai-bagai kes mencurigakan yang dibuat oleh pemimpin PAS. Parti komunis PAS ni ni bukan boleh mempersoalkan penyelewengan atau mengkritik pemimpin, nanti kena pecat. Marilah membalak bersama kepimpinan ulamarmak!

    ReplyDelete
  4. So sahlah PAN masih tiada perlembagaan.. agak2 TGLGE nak lulus ke kalau tercatat sokong hudud??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo lari tajuk.hari2 nak tunjuk walaun pas itu bodo.sudah2 la.
      Pi mandi air kencing umno,mca,mic tu..
      Kahkahkah
      Pas barua umno,mca,mic
      Ingat pas,ingat rasuah,hadi.munafik,dewa,is,teknoratkeparat

      Delete
  5. Kenapa DAP masih belum meluluskan perlembagaan PAN? Mungkin sebab ada klausa menyokong hudud lah tu... sekadar cuba bersangka baik..

    ReplyDelete