MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Nik Amar bila nak tamat gencatan senjata.

HUDUD TIDAK BOLEH DILAKSANAKAN - ASYRAF WAJDI

KUALA LUMPUR: Hukum hudud tidak boleh dilaksanakan dalam konteks negara ini, kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki.

Katanya, UMNO selaku sebahagian komponen parti pemerintah bersikap jujur dalam perkara berkenaan sejak isu hudud ditimbulkan oleh Kerajaan Kelantan dan pimpinan PAS.


16 Responses to " Nik Amar bila nak tamat gencatan senjata."

  1. hahah walaun apa lagi takkan nak gencatan senjata lagi , tp harun din dah bg jawatan , hadi bila nak dpt , hahaha kebodohan walaun terserlah juga akhirnya

    ReplyDelete
  2. tapi Nik abduh kata, tak apa ditipu asal jangan menipu.....kikikiki...boleh harap ke parti yang pemimpin senang ditipu untuk jaga amanah rakyat dan negara....nanti jadi Parti Tok Kaduk....ayam menang kampung tergadai...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Nak tunggu komen dan respon dari pimpinan atasan PAS .

    ReplyDelete
  5. Ingat pas,ingat umno,mca dan mic..
    Kahkahkah
    Mana walaun bangang?pi la maki pimpinan besar pas yg kalut nak bertaawun(baca berjimak) dgn umno kerana akhirnya untuk kali yg keberapa ntah, umno menyatakan,tiada hudud/tidak akan melaksanakan hudud.
    Bodohnya hadi marang yg asik kena kencing,pastu hadi siram plak air kencing umno atas kepala walaun..
    Kahkahkah
    Ingat pas,ingat umno,mca,mic

    ReplyDelete
  6. Hahahaha..mana an anon sengal..komen la cepat..tgh asah parang n keris ke..taawun dh jd taun..kahkahkah

    ReplyDelete
  7. Untuk kesekelian kalinya lebai2 bangang ditipu oleh UMNO. Tapi yang paling jijik, lebai2 tu masih lagi bersorak bahawa merekalah orang2 yang paling layak dilantik sebagai pemimpin negara ni. Sebab apa? Sebab konon2nya mereka pewaris nabi! Pewaris Nabi??? Pewaris nabi tidak bodoh la wahai lebai bangang! Pewaris nabi adalah cerdik sehingga mampu mengelakkan diri dari ditipu. Berbanding dengan lebai2 bangang ni, Ayahanda Rani kipidap tu lagi bijak dan pandai. Sekurang2nya dia mengaku gak yang dia jahil dalam banyak perkara sedangkan lebai2 bangang tu berlagak je alim tapi satu habok pun tak tahu. Ada ke alasan bodoh seperti "lebih elok ditipu dari menjadi penipu" tu sesuai untuk orang2 yang hendak jadi pemimpin? Kalau ni le barisan pelapis pimpinan PAS sekarang, bermakna 50 tahun lagi le PAS akan kekal sebagai parti tak de akal, yang ada cuma siku dan lutut je, pastu duduk dalam parlimen tidur, borak kat cafe dan tuang macam tuang Presideng PAS!

    Nick.
    Cape Tiger.

    P.s- macamana nak isgtihar perang Nik Amar woi, kalau Field Marshal ko dah jadi prebet dan bertugas sebagai orderly kepada Jen Zahidi, 2nd boss UMNO?

    ReplyDelete
  8. Itulah Allahyarham Tok Guru Nik Aziz awal awal lagi telah menolak kerjasama dengan UMNO ni. Dia pernah berkata "TAK NAK DITIPU KALI KEDUA" melainkan keseluruhan perlembagaan partinya (UMNO) ditukar sepenuh berdasarkan kepada alhadith dan alquran. Saya rasa pelik pemimpin sekarang ini semasa tok guru ada mereka tak pernah lawan tok guru ikut saja apa kata tok guru...PEMIMPIN MACAM INI BOLEH DIGELAR APA YA?

    ReplyDelete
  9. An anon,powertrain mana woi?
    Best mandi air kencing umno?
    Kahkahkah
    Ingat pas,ingat umno,mca,mic

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari segi perjuangan hudud, mmg saya akui PAS berseorangan sejak dulu hingga kini tapi kami x kesah pun kerana kami YAKIN hukum Allah tetap bersesuaian walau di manapun dan ketika.. ini yg sy nak tekankan terlebih dahulu akan pendirian PAS!!

      Tentang pendapat Ust Asyraf Wajdi tu, apa yg nak pelik jika ianya dtg dari seorg yg berpendirian sekular dan dari parti yg juga sekular..cuba kita perhatikan pendirian beliau ttg hudud ini, siapa yg boleh nafikan yg sebenarnya ia sama shj dgn pendirian PAN, sebhg pimpinan PKR malah DAP juga..

      Jadi saya amat berbangga sekiranya PAS masih dpt mengekalkan ketidaksamaan pendirian ttg hudud ini dgn geng sekular..

      Syukur Alhamdulillah.. Semoga kami kekal beristiqamah sehingga kemenangan..

      Delete
    2. 1. Dulu tahun 2009, Umno kata PAS Kuda Tunggangan DAP. Hari ini PAS kata Amanah Kuda Tunggangan DAP. Tak kan otak orang PAS sama taraf je dengan UMNO ... jadilah cerdik sikit dari UMNO. Tuduhan tu ibarat meludah ke langit, terkena muka sendiri. Tuduhan kamu terhadap Amanah sekarang, hanya mengiyakan tuduhan UMNO terhadap kamu sebelum ini. Melainkan kamu sendiri memang mahu mengakui bahawa selama 6 tahun sebelum ini, kamu memang benar-benar Kuda Tunggangan DAP. Apa agaknya perasaan almarhum TGNA dengan tuduhan kamu ini? Apakah selama 6 tahun sebelum ini, TGNA adalah Kuda Tunggangan DAP?


      2. Pakatan Harapan ada perjanjian yang ditandatangani bersama. Pernahkah ada perjanjian antara "Kuda" dan "Penungangnya". Apakah satu perjanjian yang bersifat "mutual interest" boleh dianalogikan sebagai kuda tunggangan? Ada akai ka?

      3. Kamu kata DAP tolak Hudud maka tidak boleh lagi kerjasama dengan DAP. Cuba kamu beri nama satu parti yang kamu pernah bekerjasama sebelum ini dan sekarang ini yang menyokong perlaksanaan Hudud? Ada? Lalu tahaluf apa yang sebenarnya kamu adakan sebelum ini? Malah PKR sendiri menulis surat dalam bentuk dokumen rasmi membantah pembentangan enakmen hudud di Kelantan, tetapi kamu masih mahu bertahalluf dengan PKR. Kepura-puraan apakah ini? Kenapa ada double standard? Malah, satu-satunya parti yang pastinya menyokong dan tidak menentang perlaksanaan hudud ialah Parti Amanah yang kamu sangat musuhi sekarang. Padahal, cuma berbeza pendekatan dan fiqh awlawiyat sahaja. Maka, hentikanlah pembohongan ini. Bersikap benarlah!

      4. Serangan kamu terhadap DAP tiada asas politik yang rasional. DAP adalah satu parti yang berjaya melumpuhkan sama sekali kekuatan MCA, Gerakan, dan MIC. Sekiranya kamu mencederakan DAP, yang untung hanyalah MCA, Gerakan, MIC, dan UMNO. Apa untungnya pada Islam sekiranya MCA, Gerakan, MIC, dan UMNO menjadi kuat semula seperti sebelum ini?

      5. PAS sehingga sekarang masih gagal melaksanakan Hudud di Kelantan. Padahal tidak ada seorang ADUN DAP pun di Kelantan. Malah DAP pun boleh dikatakan tidak dirasai kewujudannya di Kelantan. Apakah DAP menjadi punca kegagalan melaksanakan Hudud di Kelantan? Pastinya tidak. Jadi apa punca sebenarnya? Kenapa mahu salahkan DAP di atas kelemahan sendiri?

      Lu pikir lah sendiri...


      Green Boc

      Delete
    3. Bila masa pas kata amanah kuda dap?? Pas kata pan tu yg kuda dap!!

      Delete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. Aku tggu bila ostad mat yakob dan nick amar range rover nak resign..kata tak jadi hudud nak berenti

    ReplyDelete
  12. Bila tak bentang hudud salahkan DAP, PKR dan Amanah tapi masa nak bentang tukang bentang tak datang. Tak bentang lagi tapi dah kalah sebab yang tolak HUDUD adalah speaker parlimen siapakah speaker parlimen adakah DAP, PKR atau Amanah? Siapa yang janji nak sokong HUDUD? Siapakah yang berjanji tentang gencatan? Siapakah yang berjanji nak letak jawatan? Malu-malu bila janji-janji sudah jadi munafik bagi orang agama mungkin golongan jahil tidaklah sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang perjuangan hudud tidak semudah "menolak hudud jika DAP menolak hudud"

      Ingat PAN ingat DAP!!

      Delete