MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Beranikah Presiden bersumpah....

Dato Husam kata, Mursyidul Am, Presiden, dan lain-lain beranikah bersumpah atas nama Allah tak pernah terima apa-apa habuan daripada pihak Umno atau Najib? Ambo berani bersumpah atas nama Allah ambo tak terima satu sen pun.

16 Responses to "Beranikah Presiden bersumpah...."

  1. Yang dah bersumpah pun selambejer kambirikan...

    ReplyDelete
  2. Aku cabar husam bersumpah yg kepimpinan PAS ada menuduh dia terima habuan apa2.

    Syukurlah dah terserlah warna beliau kini.. beliau lupa gamaknya rakan2 beliau dalam PAN dgn selambanya langgar sumpah baiah tanpa husam sedikit pun merasa amarah pd mereka..

    Kalau selama ini tidak sedikit pun beliau mempertahankan presiden PAS malah terus menyerang, aku rasa elok sgtlah dipecat dari PAS.. jgn lupa husam, makin diserang makin syg kami pd tuan presiden..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu nak menulis atau komen berilah identiti,jgn guna anon,komen dan kritik bukan main lagi,tapi bab kenalkan diri penakut!!! Org mcm ini Klu ajak berperang,dia org2 yg melarikan diri dulu,mmg x boleh d percayai.

      Delete
    2. Mana ada dlm Islam cagarkan isteri dan rumahtangga utk kepentingan politik..

      Delete
    3. menate ni serupa dgn anjing asyik menyalak jer...menate wan rosli babi.

      Delete
    4. menate ni serupa dgn anjing asyik menyalak jer...menate wan rosli babi.

      Delete
  3. Salam semua. Baiah tu adalah bukti ulama pas memang bodoh. Mengikut akta kontrak 1950, kontrak dengan konsiderasi perkara salah adalah batal.

    Contohnya jual dadah dengan harga rm100k. Kontrak tersebut adalah batal kerana menyalahi undang2.

    ReplyDelete
  4. Kalau ikut Islam pula. Sebagai anologinya nazar. Bolehkah kita bernazar sebagai contoh kita mendapat sesuatu kita bernazar untuk berzina?

    Nazar ITU adalah haram!!!

    Sama juga baiah menceraikan isteri. Menceraikan isteri tanpa sebab yang kukuh adalah penganiayaan kepada wanita Dan ianya haram !!!

    Cakap dengan saya dalil APA yang ulama pas guna?

    Saya nak pesan jangan salahgunakan agama untuk tujuan politik boleh tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Itu adalah ijtihad TGNA utk hanya di Kelantan.. amacam? kasihan arwah.. tapi itulah salah satu cara kita org islam mengikat kesetiaan dlm mengharungi perjuangan islam.. syukurlah G18 sudah terserlah sudah warna mereka..mmg bijak ahli2 PAS seolah2 mereka diberi ilham oleh Allah utk memilih hanya mereka yg setia pd perjuangan islam..

      Delete
    3. Geli pulak aku baca komen ko ni.. dapat ilham dari Allah melalui cai ker? Ataupun ko panggil si pembuat cai tu Allah.. mintak dijauhkan.. bagi individu yg prejudis untuk mengadili pun ikut ilham ke.. kalah semua kerusi kat serawak ikut ilham ke, senyapkan aduan ahli pun ikut ilham ke, sapu skandal bawah karpet pun ikut ilham ke?? Murah sangat ko jual agama..

      Delete
  5. Bila tiada jawatan mereka tak de upaya berjuang lantaran tak boleh menonjolkan diri.. sbb tu lah mereka keluar atau dipecat dari PAS!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila yg bebal n baghal brkata2 ni lah jdinya..buta sejarah atau dibutakn dgn pil kuda n susu dedak

      Delete