MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Undi untuk AMANAH, tapi awas peluru sesat dan UMNO.

Awas, peluru sesat. TAPI yang jelas musuh politik kita di Kuala Kangsar  dan Sungai Besar  UMNO/BN. Kita raih undi, rakyat perlu diberi maklumat.

Peluru sesat kita perlu tepis. MUSUH nyata UMNO , memang kerjanya begitu.Jumpa pengundi, jelaskan memang tanggungjawab kerajaan membela rakyat.Kita jelaskan isu 
I MD B, kita jelaskan ketirisan kerajaan , kita tawarkan kepada rakyat tawaran Pakatan Harapan。

Ayuh, satu orang satu undi,

15 Responses to "Undi untuk AMANAH, tapi awas peluru sesat dan UMNO."

  1. Setuju.. kita bermusuh dgn UMNO tapi cuma dlm PRK shj.. lepas tu kita bermusuh pula dgn sesiapa yg menolak RUU berkaitan hudud.. tak kira samada yg kafir ataupun yg mengaku islam..

    ReplyDelete
  2. Salam En. Anonymous,

    Encik berkata setuju tu adakah bermaksud Encik setuju undi untuk Amanah seperti tajuk di atas???

    ReplyDelete
  3. En. Anonymous,

    Pertama, Encik setuju undi untuk Amanah, kemudian Encik suruh bermusuh pula dengan sesiapa yang menolak RUU berkaitan hudud???

    Ok, mana satu RUU berkaitan Hudud tu???

    Adakah yang dibentangkan oleh Tuan Guru Haji Hadi lepas tu speaker minta hurai terkial-kial dan tergagap-gagap minta tangguh???

    ReplyDelete
  4. En. Anonymous,

    Encik dah baca ke RUU pindaan Akta 355 tu???

    Sama ke dengan Hudud???

    Kalau tak sama kenapa ajak bermusuh dengan orang???

    ReplyDelete
  5. En. Anonymous,

    Pertama sekali, usul tu tak dihuraikan atau dibahaskan pun!!!

    Mana kita tahu sama dengan Hudud ke tak???

    Yang Encik ajak bermusuh dengan orang tu apahal???

    ReplyDelete
  6. En. Anonymous,

    Kedua, Encik baca tak Akta 355 tu???

    Kata orang, membaca tu jambatan ilmu, tak membaca jamban ilmu!!!

    Kalau Encik tak baca lepas tu ajak orang bermusuh bagai, Encik memang tahap jamban!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar tuan.. jamban ni ada dua.. satu jamban moden satu lgi jamban tradisional iaitu jenis yg kena ada Pekerja Angkat Najis.. tapi tak pe lantak lah nak jenis apa pun..

      Yg saya maksudkan ialah bermusuh dgn UMNO.. maaf tuan saya tak lalu nak undi PAN..

      So setakat itulah.. suka hati sayalah nk bermusuh dgn musuh PAS..

      Delete
  7. Salam En. Anonymous,

    Dalam Islam Ukhuwah itu wajib!!!

    Encik suka-hati suka hati ni, rupa-rupanya terbuat perkara haram!!! Alamak, apa la Encik ni!!!

    Di sini ada dua kesalahan yang Encik lakukan.

    Pertama Encik tak baca pun RUU tu, tak tahu pun pucuk pangkal dah mnyeru kepada permusuhan!!!

    Kedua disebabkan Encik menyeru kepada permusuhan Encik dah melakukan perkara haram di dalam Islam!!!

    Memanglah jamban ada dua jenis, tetapi janganlah Encik meletakkan diri setahap jamban tak kisahlah yang mana satu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak salah utk bermusuhan dgn musuh islam pun..

      Delete
  8. Salam Encik Anonymous,

    Saya cuba menganalisa (pinjam perkataan Encik, jangan marah) kenyataan-kenyataan Encik.

    Kenyataan-kenyataan ENcik bersandarkan dua premis.

    Premis pertama : Encik nak bermusuh dengan musuh PAS.

    Saya dah jawab ukhuwah tu wajib bermusuh tu haram!!!

    Premis kedua : Encik kata tak salah bermusuhan dengan musuh Islam!!!

    Saya nak tanya sejak bila musuh PAS jadi musuh Islam???

    ReplyDelete
  9. En. ANonymous,

    Adakah Encik mengatakan PAS dan ISlam adalah dua perkara yang sama???

    Baik ENcik mengucap dan bertaubatlah. Mati karang macam mana nak jawab depan Allah??? Dahlah menyeru kepada perkara yang HARAM!!!

    Dengan Ustaz Ghani dah minta ampun secara terbuka ke belum???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak sungguh andaian yg dibuat.. jadi tuan kenalah jawab sendiri andaian tuan tuh.. saya tak ambil peduli pun tuan nak jawab atau tidak..

      Delete
  10. Salam En. Anonymous,

    Nasihat pun marah???

    Dahlah melakukan perkara yang haram di sisi agama, menyeru kepada permusuhan!!! Encik nak memusuhi musuh PAS kan???

    Encik kata tak salah bermusuhan dengan musuh Islam!!!

    Saya nak tanya Encik musuh Islam sama ke dengan musuh PAS???

    ReplyDelete
  11. En. Anonymous,

    Andaian apanya, kenyataannya memang Encik yang cakap!!!

    Entah-entah Encik yang mengandaikan bahawa ISlam dan PAS perkara yang sama kot???

    Entah-entah Encik mengandaikan Ustaz Ghani Shamsuddin kena pecat kot???

    Tak peduli ke dah kantol dah boleh jawab???

    ReplyDelete
  12. En. Anonymous,

    Maksud saya tak peduli nak jawab ke dah kantol tak boleh jawab??? Sorry typo.

    Sekarang Encik dah banyak buat perkara maksiat di sisi Islam.

    Dalam tajuk ni je dah dua, satu menyeru kepada permusuhan, haram, maksiat tu!!!

    Kedua Encik dah memfitnah dan menyebarkan berita palsu berkenaan Ustaz Ghani Shamsuddin, maksiat lagi!!!

    Bertaubatlah Encik, minta maaf kepada yang berkenaan!!!

    Kalau Parti Encik yang mendorong Encik buat benda-benda maksiat ni dah tentu-tentu Parti tu menjual nama agama!!!

    Nak tahu kebenaran atau tidak, pergi belajar dulu.

    Yang jahil, Nobody

    ReplyDelete