Bicara Politik

Bicara Politik
22.1.18 Taiping.
Terkini

UMNO sopan santun, DAP kurang ajar.

RUU Akta 355 Parlimen 

Pembentang : Datuk Seri Abdul Hadi Awang (PAS)
Pencadang : Datuk Seri Azalina Othman (BN - Menteri)
Penyokong : Datuk Rosnah Shirlin (BN - Timb Menteri)

Kemudian pembentang minta tangguh bulan Oktober.Kemudian DAP juga yang"jahat". UMNO  bersopan santun.

  Kata  Najib ini   enhanced punishment .

9 Responses to "UMNO sopan santun, DAP kurang ajar."

  1. Siapa pula kata DAP jahat kalau bukan PAN sendiri yg nak tarik simpati org terhadap tuan besarnya itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak kurang ajar apa kalau belum bentang dan bahas dah bangkang...paluii.

      Delete
    2. Kholid samad plk demi menunjukkan yg PAN senantiasa back up DAP, mencelah nak tahu sebab, bukan nak tunjuk rasa gembira sbg org yg ngaku mukmin.. Tak boleh ke simpan rasa x gembira tu masa berbahas nanti..?

      Delete
  2. Salam En. Anonymous,

    RUU pindaan Akta 355 yang diusulkan itu menunjukkan TGHA seorang yang bangang!!!

    Dah la baca teks, Speaker minta hurai tak boleh hurai terus tergagap-gagap minta tangguh!!!

    Sebab tu saya cakap dia seorang yang pondan Husam cabar kecut telur!!!

    Sekarang dalam TV mempondankan diri lagi!!!

    Saya tak cakap saya bagus tetapi kalau menteri tanya saya terus hurai di situ je!!!

    En. Anonymous tak malu ke ada Presiden yang pondan???

    Nanti saya nak cari nas ada tak kita mukmin dibolehkan mempunyai ketua seorang yang pondan!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TGHA hanya memberi peluang pd MP DAP yg sebelum tu mengadu tak sempat atau tak bersedia kerana secara tiba2 usul dibenarkan dibentang.. that is fact..

      Bab husam tu dah jadi sejarah pun.. kini tinggal G1 sahaja lagi dlm PAS.. Syukur Alhamdulillah..

      Saya tak boleh buat apa pun atas penghinaan kpd TGHA.. Rasulullah pun pernah dihina malah lebih teruk dari itu.. yg penting buat masa ini walau apapun penghinaan RUU berjaya dibentangkan juga.. Alhamdulillah..

      Delete
  3. Salam En. Anonymous,

    TGHA hanya nak selamatkan diri, sebab tak jumpa teks nak buat huraian hahahaaa!!! That is the fact...

    Correct me if I am wrong, speaker suruh hurai, bukan suruh bahas pun!!! Buatlah huraian bagi semua faham DAP ke MCA ke UMNO ke, apa masalahnya.

    Syukur Alhamdulillah sebab semua yang tinggal menyokong TGHA yang suka mempondankan diri tu??? Encik ni tahu tak yang tinggal dalam PAS tu banyak yang bodoh-bodoh je??? Kalau betul panggil pemimpin PAS berhujah di sini saya tunggu!!!

    Saya tak kata saya pandai tetapi saya nak buktikan kebanyakan pemimpin PAS yang ada sekarang ni bodoh!!!



    ReplyDelete
  4. Penghinaan yang saya berikan kepada TGHA adalah satu cabaran kepada beliau sesuai dengan apa yang beliau buat.

    Cakap kepada TGHA rujuk surah Hud ayat 113 dan bertaubatlah.

    Satu lagi cakap dengan dia jangan jadi pondan!!! Nak lari je!!!

    ReplyDelete
  5. Tuan tak perlu risau seberat mana pun tuan nak hina TGHA pastinya tak seberat hinaan yg Rasulullah SAW pernah terima..


    Pd saya yg penting usul RUU sudah pun berjaya dibentangkan di parlimen.. selaras dgn usaha PAS sejak awal..

    ReplyDelete
  6. Salam En. Anonymous,

    Encik pun tak perlu risau seberat mana TGHA menghina dan memfitnah, Rasulullah tak pernah menghina dan memfitnah!!!

    Saya beri contoh prinsip perundangan Islam mesti tiada Maisir (Judi), Riba'(Faedah) dan Gharar (Ketidak pastian).

    Yang Haji Hadi bentang tu bukan gharar ke???

    Hahahahaaaaaaa!!!!

    Kalau tak pasti macam mana nak tahu selaras dengan usaha PAS sejak awal ke tidak... Bodohnya Na'uzubillah!!!

    ReplyDelete