Terkini

Salahudin Ayub, Nizar dan Hasnul tiga nama untuk Kuala Kangsar.

Kuala Kangsar-Tiga nama diberitakan  telah dihantar kepada AMANAH pusat. Haji Salahudin Ayub. Dato Seri Nizar dan Ketua AMANAH Kuala Kangsar, Sdr Hasnul, seorang  pemimpin muda, Bendahari Pemuda AMANAH Malaysia.

Setakat ini calon  popular yang diuar-uarkan Dato Seri Nizar. Namun mungkin AMANAH Nasional mencalonkan nama  lain yang tidak  disenaraikan.

Isnin ini, Majlis Presiden  akan  memuktamadkan calon Pakatan  Harapan.


31 Responses to "Salahudin Ayub, Nizar dan Hasnul tiga nama untuk Kuala Kangsar."

  1. Utk Sg Besar tak de ke? Takkan nak bg PKR bertanding situ? Mujahid kata secara konvensyen PAN lawan PAS.. manakala TGHA kata secara konvensyen PAS lawan UMNO.. mujurlah aku tak masuk PAN.. so matlamat asal aku masuk PAS masih tak berubah.. Alhamdulillah..

    We Love U TGHA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. ha ha ha ha walaunnnnnn.....

      Delete
  2. Undila kami parti amankan najib krn manifssto kami mudah:
    1 kami akan sekat hudud malah hudud tiada lagi dlm pakatan hancing..tgn tuan2 selamat
    2 kami akan pastikan umno kekal berkuasa krn dimana ada pas disitu ada kami...brim tuan2 selamat
    3 org2 melayu kk dan sg besar xperlu takut lagi utk tukar agama slps ini...akidah tuan2 selamat
    4 islam akan kami permudah2kan dgn fahaman2 hadori spt liberal, demokrat mahupun syiah...dpt kawin mutaah bapak2 sekalian...malah klu nak...kami boleh jadkan parlimen anda duty free supaya pesta arak dpt menjana ekonomi parlimen anda...mahkamah syariah pun dh xde nk halang kita semua...seronok?
    5 allah akan jadi tuhan1malaysia...semua agama berhak menggunakan nama allah...kami masyhurkan allah...malaysia selamat dr murka allah
    6 madey yg handal pun dpt kami perkudakan walaupun yg naik ttp umno..brim tuan ttp selamat
    7 klu tajwid susah kita alunkan ayat quran ikut bahasa ibunda kita...tuan selamat
    8 klu tuan xnak atau x suka kawin mutaah...jgn risau...kami ada lgbt utk tuan2...x seronok lagi?
    9 klu tuan x suka mkn ayam..jgn risau...kami pun lbh rela mkn babi
    10 janji kami mudahkan utk tuan2 pusing...fatwa kami ckp mudah tuan2
    Dan byk lagi janji2 kami yg x dpt kami senaraikan...mari tuan2...rahmatan.lil.dap wal amnoniyyun

    ReplyDelete
  3. Salam Semua,

    Sorry sebenarnya saya tak berminat nak reply sebab sibuk sangat. Tambahan pula esok saya ada presentation kepada timbalan menteri. Masa tu agak tight.

    Tetapi saya tak boleh tahan dengan komen-komen daripada yang saya rasa orang PAS ni. Tolonglah, apa kelulusan akedemik tertinggi korang ni sampai jadi macam ni?

    ReplyDelete
  4. Tuan Guru Hadi Awang nak lawan UMNO???

    Kalau Encik berdua percaya saya tak nak kata bodohlah. Tetapi cuba renungkan sendiri apa yang saya kata. Jangan ego tak bertempat akhirnya sifat tawadhuk pun tak ada jadilah macam Abu Lahab sebab ego walaupun kepada kebenaran.

    ReplyDelete
  5. Kes UMNO lawan PAS (zaman Fadzil Noor, Nik Aziz dan Yusuf Rawa memang betul, sekarang bodohlah siapa yang percaya) perlu dilihat daripada 2 sudut.

    Pertama, bukti-bukti daripada UMNO dan sekutunya.
    Kedua, rakan-rakan Tuan Guru Haji Hadi sendiri.

    ReplyDelete
  6. Siapa sekutu UMNO?

    Contohnya Perkasa di bawah Ibrahim Ali.
    Di dalam satu mesyuarat YADIM yang saya hadir, wakil daripada Perkasa mengatakan PAS dan UMNO sudah mula bersatu dan akan hadir di dalam program yang sama. Siap bagi tarikh program lagi.

    Sudah terjadi DS NAjib dan HAdi sama-sama pakai baju pink.

    ReplyDelete
  7. Di dalam Muktamar YADIM Bulan Mac 2016, Dr. Zuhdi Marzuki Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS menjadi panelis bersama Dato' Dr Asyraf Wajdi menekankan perlunya kesatuan umat Islam dan Melayu (nak rasionalkan UMNO dan PAS bersatu la tu) siap menyalahtafsirkan hadis lagi.

    Korang ini parti Islam ke hapa menyalahtafsirkan hadis bagai ni???

    ReplyDelete
  8. Kedua-duanya berlaku di depan mata kepala saya sendiri.

    Yang kedua.

    Setuju tak kalau saya cakap nak kenal seseorang tu tengok kawan dia.

    Siapa kawan Haji Hadi?

    1. Ustaz Nasharuddin Mat Isa Pengerusi Yayasan Gerakan Kesederhanaan global

    2. Dato Haron Din Pengerusi Kluster Daawah di bawah Majlis Perunding Islam

    3. Dr. Ahmad Zuhdi Marzuki (kerja di universiti boleh pulak tak kena pecat pun)

    Dll

    ReplyDelete
  9. Korang ni dalam PAS kemaruk nak lawan UMNO tahu tak korang ni dipergunakan je supaya tak sokong pembangkang jadi DS Najib kekal menang sebab undi pembangkang pecah???

    Tak adanya pasal ugama, hudud dan sebagainya. Kalau betul mana Hudud???

    Kata-kata Saidina Ali kebaikan yang tidak terancang akan dikalahkan oleh kejahatan yang terancang.

    Korang ni nak buat baik nak hudud konon, kena tipu dengan geng sendiri adalah!!!

    ReplyDelete
  10. Mat sabu baru je confirmed yg geng2 UMNO yg sokong DR akan bantu PAN utk PRK2.. Sahih lah mmg kuat hubungan PAN dan UMNO.. sepertimana dgn DAP.. kini PAN ada dua tuan besar DAP dan UMNO.. ada sesiapa yg boleh nafikan tak?

    ReplyDelete
  11. Dalam PH biarlah calon dari Amanah. K. Kangsar biar calonnya D.S.Nizar. Di Sg. Besar pula yang seeloknya Haji Salahudin Ayub. Saya bependapat kawasan itu sesuai dengan kaum calon yang saya nyatakan. Kalau saya nyatakan terus terang takut ada yang terasa hati.

    ReplyDelete
  12. Salam Encik Anonymous,

    Sebab tu saya tanya apakah kelulusan akedemik mereka yang saya rasa penyokong PAS??? Jawablah dengan jujur.

    ReplyDelete
  13. Kata pepatah Arab, kalau nak wangi duduklah dengan penjual minyak wangi. Kalau nak cerdik duduklah dengan orang yang cerdik!!!

    Saya tanya tadi korang dalam PAS yang kemaruk nak lawan UMNO tahu tak korang ni dipergunakan supaya DS NAjib kekal menang kerana undi pembangkang pecah???

    Kemaruk sangat Hudud mana Hudud???

    ReplyDelete
  14. Encik Anonymous,

    Politic is a game of numbers and perception. Kalau betul orang UMNO yang sokong DR akan bantu PAN (orang PAS mana boleh sebut Amanah allergic, balak dah hilang 20,000 ekar, habis cetek sungai golok nasib koranglah) cerdiklah PAN sebab dapat undi lawan!!!

    ReplyDelete
  15. TApi DS Najib lagi cerdik!!!

    Orang yang nak lawan UMNO sangat-sangat macm korang ni dipergunakan supaya undi pembangkang pecah DS NAjib kekal menang!!!

    Siapa yang dipergunakan lah bodoh!!!

    Siapa yang mempergunakan pandai!!!

    Keluarlah daripada PArti tu, belajar betul-betul. Jangan asik dipergunakan orang je!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. First sekali.. kalau PAS bukan terdiri dr kalangan yg mudah dipergunakan sepatutnya tiadalah husam masih tidak boleh menerima hakikat yg beliau dah ditendang keluar PAS..

      Keduanya, mana perginya tuduhan UG yg dibuat oleh golongan yg mengaku bijak lg rasional?

      Ketiganya, pada kami hudud wajib diperjuangkan selagi hayat dikandung badan.. tiadanya expiry date.. kecuali jika kita mati atau keluar dari islam, nauzubillah..

      Keempatnya, tuduhan kehilangan balak itu hanyalah membuka pekung di dada husam.. mana perginya siasatan pihak berkuasa? Atau husam pun dah kena dipergunakan oleh UMNO plk?

      Kelima, nobody tak rasa pelik ke hanya dalam masa lebih kurang 2 minggu, permohonan permit akhbar PAN diluluskan oleh kerajaan.. ini tahap musuh ketat UMNO ke atau khodam ketat?

      Keenam, boleh tolong ulas tak TGGS dipecat dari jawatan tertinggi ulamak Asia Tenggara? Nak nafikan boleh nak berdiam diri pun boleh!

      Delete
  16. Salam En Anonymous di atas,

    Sebab tu saya tanya, apakah kelulusan tertinggi mereka yang saya rasa penyokong PAS???

    Soalan tu pun belum jawab.

    Bukan apa, exposure (pendedahan) is always important.
    Bila tiada exposure, tak nampaklah apa yang berlaku di sekeliling, betul tak???

    Di atas saya buat macam-macam tuduhan, salah satu daripadanya Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS, Dr Ahmad Zuhdi MArzuki menyalahtafsirkan hadis di dalam Muktamar YADIM bulan Mac lepas!!!

    Hadis berkenaan orang Mukmin tidak akan jatuh dalam lubang dua kali.

    Di depan mata saya.

    Tak payah cakap pasal Hudud, Hadis pun parti korang salahguna Islam apa???

    ReplyDelete
  17. Salam En. Anonymous di atas,

    Orang yang saya rasa penyokong PAS lah, mungkin ya mungkin tak, mereka suka lari topik. Saya syak kerana mereka kekurangan ilmu dan menyokong membabi buta.

    Seperti kisah seorang yang nampak syaitan ingin mengganggu orang yang sedang sembahyang tetapi jahil. Syaitan tu takutkan orang alim yang sedang tidur.

    Cerita ni hanya kisah orang tua2. Tak ada nas pun. Hanya boleh diambil pengajaran.

    Saya cakap terus terang, saya ni jahil. Tetapi kalau setakat isu baiah, isu Husam dan isu Tuan Guru Ghani Shamsuddin, isu Mat Sabu Syiah, bagilah fakta yang saya tak boleh jawab.

    Setakat di atas tu tak payahlah, pedih nanti.

    Berani ke???

    Jawab soalan saya sebelum ni dulu.

    ReplyDelete
  18. Salam En. Anonymous di atas,

    Boleh jawab ke???

    Kalau nak butiran program saya boleh beri. memang saya hadir dan Dr. Zuhdi memang cakap macam tu.

    Tak apalah. Saya nak jawab soalan ke enam dulu. Betulkah Ustaz Ghani Shamsuddin dipecat atau ada cerita lain???

    Pernahkah Encik melawat laman web Kesatuan Ulama Sedunia (KUMS)???

    Siapa pemegang amanah KUMS???

    Salah seorang daripadanya adalah Ustaz Ghani Shamsuddin sehingga 2018!!!

    Sebab tu di dalam surah al-Hujurat ayat 6 ayatnya panjang saya ringkaskan, "Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita maka periksalah dengan teliti...

    Mana Encik dapat berita pemecatan tu, daripada kawan-kawan separti. Hati-hati, entah-entah ramai kawan-kawan Encik daripada parti tu dah jadi fasik!!!

    ReplyDelete
  19. Salam En. Anonymous di atas,

    Kenapa tak boleh jawab???

    Saya busy hari ni. Esok saya ada presentation. Tetapi saya memang tak tahan dengan komen-komen di atas. Komen apa pun tak apa tetapi jangan tunjukkan diri sendiri bodoh.

    Islam ni agama kebenaran. Saya bukan nak berdebat sangat, kita sama-sama cari kebenaran.

    Macam mana nak cari kebenaran??? Berhujah!!!

    Dr Zakir Naik berhujah, Ahmad Deedat berhujah, Rasulullah pun berhujah!!!

    Saya jawab satu lagi soalan.

    Dari bawah soalan kelima, kenapa lebih kurang 2 minggu permit akhbar PAN (orang PAS tak boleh dengar perkataan Amanah, allegic, 20,000 ekar dah selamat) diluluskan???

    Mungkin nak pembangkang berpecah!!! Taklah hairan sangat!!!

    Yang saya tak faham, Encik tak hairankah Dr Zuhdi Marzuki pengarah operasi Pusat Penyelidikan PAS dipanggil jadi panelis dalam program-program ditaja UMNO??? KEnapa Mat Sabu tak dipanggil sekali???

    Encik tak hairankah Ustaz Nasha jadi Pengerusi Yayasan tajaan UMNO???? Kenapa Khalid Samad tak dipanggil jadi Tibalan Pengerusi???

    Kenapa Dato Dr Haron Din jadi pengerusi Kluster Daawah tajaan UMNO???

    Kenapa Presiden PAS Tuan Guru Haji Hadi boleh masuk Sarawak Presiden Amanah tak boleh masuk Sarawak???

    Oleh itu fikir balik, siapa yang khodam UMNO???




    ReplyDelete
  20. Salam En. Anonymous di atas,

    Kenapa tak boleh jawab???

    Saya busy hari ni. Esok saya ada presentation. Tetapi saya memang tak tahan dengan komen-komen di atas. Komen apa pun tak apa tetapi jangan tunjukkan diri sendiri bodoh.

    Islam ni agama kebenaran. Saya bukan nak berdebat sangat, kita sama-sama cari kebenaran.

    Macam mana nak cari kebenaran??? Berhujah!!!

    Dr Zakir Naik berhujah, Ahmad Deedat berhujah, Rasulullah pun berhujah!!!

    Saya jawab satu lagi soalan.

    Dari bawah soalan kelima, kenapa lebih kurang 2 minggu permit akhbar PAN (orang PAS tak boleh dengar perkataan Amanah, allegic, 20,000 ekar dah selamat) diluluskan???

    Mungkin nak pembangkang berpecah!!! Taklah hairan sangat!!!

    Yang saya tak faham, Encik tak hairankah Dr Zuhdi Marzuki pengarah operasi Pusat Penyelidikan PAS dipanggil jadi panelis dalam program-program ditaja UMNO??? KEnapa Mat Sabu tak dipanggil sekali???

    Encik tak hairankah Ustaz Nasha jadi Pengerusi Yayasan tajaan UMNO???? Kenapa Khalid Samad tak dipanggil jadi Tibalan Pengerusi???

    Kenapa Dato Dr Haron Din jadi pengerusi Kluster Daawah tajaan UMNO???

    Kenapa Presiden PAS Tuan Guru Haji Hadi boleh masuk Sarawak Presiden Amanah tak boleh masuk Sarawak???

    Oleh itu fikir balik, siapa yang khodam UMNO???




    ReplyDelete
    Replies
    1. So antara pemegang amanah dan mengetuai kawasan Asia Tenggara di bawah payung kesatuan ulamak sedunia dianggap sama.. terpulanglah pd penerimaan masing2, tak perlu terus bertelagah..

      So terima kasih kerana mengakui mmg UMNO sdg pergunakan PAN dlm isu permit akhbar utk memecahbelahkan lagi pembangkang yg sememangnya dah berpecah pun..

      Seperti yg tuan sedia maklum PAS sudah berikrar secara terang utk bekerjasama dgn UMNO (bukan bergabung dlm satu pakatan spt PAN dan DAP!) dlm perkara utk kebaikan islam dan itulah yg diterjemahkan dlm pelantikan pimpinan PAS spt yg tuan butirkan di atas. So apa masalahnya? Yg patut berasa musykil ialah dlm kes permit akhbar... hujan tidak ribut tidak tup tup dpt buah tangan dari UMNO.. jgn2 di belakang ada perbincangan di sebalik tabir spt utk jatuhkan PAS misalnya (tidak secara terang2an spt PAS yg terbukti telus)..

      So kesimpulannya PAN kini dah ada dua tuan besar.. tahniah!



      Delete
  21. Salam Encik Anonymous,

    Nasib baik slide presentation saya dah siap. Sementara saya nak rehearsal ternampak pula komen Encik.

    Kenapa saya tanya kelulusan akedemik tertinggi Encik, Encik taknak jawab???

    Satu, Encik punya logik tak boleh pakai langsung. Sebab tu saya rasa Encik ni minta maaf cakap orang yang sederhana (saya taknak cakap bodoh, tak baik) bukan pandai, 1 per 10 Dr Zakir Naik pun jauh!!!

    Saya tak jawab pun lagi ke enam-enam isu saya sengaja jawab dari bawah baru dua isu Encik dah kantol kedua-duanya sekali!!!

    ReplyDelete
  22. Kita tak perlu bertelagah saya setuju, tapi Encik jangan tujukkan diri sendiri tak pandai!!!

    Encik kata Tuan Guru Ghani Shamsuddin dipecat, betul tak???

    Saya tanya betulkah beliau dipecat atau ada cerita lain???

    Sebenarnya beliau tidak dipecat!!! Pergilah cari bukti beliau dipecat tunjuk di sini!!!

    Adakah saya samakan jawatan pemegang amanah dengan ketua???

    Saya kata beliau tidak dipecat!!! Saya tanya mana Encik dapat cerita tu, jangan fitnah orang. Umat Islam hapa macam ni!!!

    ReplyDelete
  23. Encik berterima kasih kepada saya kerana mengakui PAN (orang PAS memang takut perkataan amanah, dah memang tak pun) dipergunakan UMNO pasal permit akhbar???

    Habis tu Harakah tu apa dia?? Bukan kerajaan bagi permit ke??? Cakaplah terima kasih kepada saya kerana mengakui PAS dipergunakan UMNO sejak berpuluh-puluh tahun lagi!!! Tak cerdik nak mampus!!!

    ReplyDelete
  24. Encik, apa masalah PAN (orang PAS memang takut perkataan Amanah, terkena batang hidung sendiri) bekerjasama dengan DAP dalam satu pakatan???

    Bagi saya satu nas yang mengatakan PAN tak boleh bekerjasama dengan DAP??? Ada ayat al-Quran, Hadis???

    Saya bagi al-Quran Surah Hud ayat 113 kenapa PAS tak boleh bekerjasama dengan UMNO!!!

    Dah terang-terang PAS menyalahtafsirkan hadis, cerita apa lagi!!!

    ReplyDelete
  25. Jwb la an anon..bg fakta..kami nk dgr hujah ko yg merapu tu..mewakili tok guru ko tu...hahahaha

    ReplyDelete
  26. Org dh kata jgn dgr berita palsu..selidik dulu..mana buktu ustaz ghani kene pecat..surat mana..
    X baik jd munafik..dosa..sokong PAS x pe..

    ReplyDelete