Terkini

Kenapa Husni dan Wahid tak mahu jadi Menteri.

Datuk Seri Husni dan Datuk Wahid tak mahu jadi menteri.Mereka ini faham isu 1 MDB, derma  RM2.6 bilion. Mengapa dua tokoh mahir  isu 1 MDB  ini menarik diri?

Kenyataan Media  YB Mahfuz Omar.

*APA MESEJ DARI 2 MENTERI PENTING KABINET NAJIB: LETAK JAWATAN DIWAKTU MALAYSIA DILANDA KRISIS EKONOMI DAN SKANDAL KEWANGAN NEGARA 1MDB*

1.Rombakan kabinet yang diumumkan PM Najib semalam sangat mengejutkan.Ini disebabkan *2 orang menteri penting kepada ekonomi dan kewangan negara meletakan jawatan*.Datuk Seri Husni Hanadzlah meletakan jawatan sebagai menteri kewangan ke2 serta semua jawatan dalam umno dan Datuk Abd Wahid menteri di JPM yang menguruskan EPU tidak mahu menyambung tugas menteri setelah tamat tempoh senator sebelum ini.

2.Persoalan yang timbul sekarang ialah *kenapa mereka meletakan jawatan diwaktu negara sedang dilanda krisis ekonomi dan kewangan yang meruncing .Persoalan 1MDB yang makin rumit dan membebankan negara dan rakyat* tanpa penyelesaian adalah sesuatu yang sedang menghantui negara dan rakyat. *Kenapa mereka berdua melarikan diri dari skandal besar negara 1MDB*

3.Saya berkeyakinan kedudukan mereka dalam kabinet mempunyai banyak pengetahuan yang tersembunyi berkaitan perkara penting yang membabitkan Najib dalam skandal besar negara sehingga mereka tidak lagi bersedia bersekongkol dengan kejahatan Najib.Perletakan jawatan Husni menimbul dan meninggalkan *seribu satu persoalan*.Yang pasti bagi saya ini adalah *protes senyap dan undi tidak percaya terhadap Najib*.

*NAJIB YANG SEPATUT DIGUGUR*.

4. *Perletakan jawatan 2 menteri kewangan dan ekonomi negara beserta pemecatan Muhyidin,Mukhriz dan pengantungan Shafie atas isu yang sama menjadikan krisis ekonomi negara makin parah*.Keyakinan masyarakat antarabangsa terhadap Malaysia makin pudar dan tidak dapat membantu pertumbuhan ekonomi yang lebih segar.

5.Sepatutnya *Najib yg digugurkan dari jawatan PM melalui satu desakan dalaman umno dan undi tidak percaya dikalangan MT Umno,kabinet dan Parlimen*.Namun tiada keberanian dikalangan ahli MT Umno,anggota kabinet dan MP BN untuk berbuat demikian. *Pemimpin Umno Bn seperti tak dak teloq berdepan dengan Najib*.

6.Sebagai sahabat baik saya dalam IPU cawangan Malaysia saya mengharapkan Husni berjiwa Malaysia. *Beliau mesti berani tampil untuk berkata benar untuk negara dan rakyat*.Tidak cukup sekadar melepaskan semua jawatan tanpa terus berjuang. *Demi Malaysia Husni perlu bersama rakyat Selamatkan Malaysia*.

#UndurNajib
#SelamatkanMalaysia
#MertabatkanKuasaRakyat

*DATO'HJ MAHFUZ HJ OMAR*
Ahli Parlimen Pokok Sena
00.30am 28 Jun 2016/23 Ramadzan 1437H
Restoran Taqwa Taman Malewar KL.

1 Response to "Kenapa Husni dan Wahid tak mahu jadi Menteri."

  1. Org bijak tidak mahu bersama org yg karam

    Washit onar yg famous dgn '1mdb has flaws from tge start' di cnbc tak tahan dgn kerajaan Najib

    Bekas ceo gaybank ini sudah serik sejak kata minyak tidak akan turun bawah 48dollar eaoknya merudum sampai 27$. Dia kata tinggi kukuh rm3.80 tapi skrg 4.15

    Nasihat washit onar dan husni jaafar bi sgt bodoh dan tolol..

    Tak buat analysis dan tak baca berita ekonomi.. Tolol dua ekor nih

    Berani tak kata malaysiaL akn recession bulan 12,nih?

    ReplyDelete