MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Anis Syafiqah mahu MO1 ditangkap, mereka kalut dengan Awang Selamat.

Seluruh dunia bercakap tentang urusniaga ‘ajaib' 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang terpalit dengan isu jenayah penggubahan wang haram, tentulah tidak wajar kita hanya berdiam diri, tegas jurucakap Gabungan #TangkapMO1, Anis Syafiqah Md Yusof.

Itu respon spontan penuntut Fakulti Bahasa dan Linguistik dari Universiti Malaya (UM) ini ketika ditanya dorongan utama untuk beliau mengetuai gerakan mahasiswa turun ke jalan raya pada 27 Ogos ini.

“Berita lesapnya berbilion ringgit 1MDB sudah sampai ke peringkat antarabangsa. Kita tidak mahu satu dunia melihat rakyat Malaysia seperti tidak ada apa-apa berlaku. Analogi saya mudah. Perompak masuk rumah, kita masih berdiam diri?

“Selain Amerika Syarikat (AS), skandal 1MDB juga disiasat sekurang-kurangnya empat negara lain termasuk Switzerland dan Luxembourg. Nah, rakyat Malaysia tetap terus berpeluk tubuh?,” soalnya lagi ketika ditemui AMANAH di perkarangan Balai Polis Dang Wangi Kuala Lumpur, 17 Ogos lalu.


     Sementara itu kebangkitan mahasiswa dan anak muda dalam menyelamatkan Malaysia daripada rasuah, penyalahgunaan kuasa dan penyelewengan dana negara harus disambut oleh seluruh lapisan masyarakat.

Ketua penaja Wanita Muda Amanah Nasional Anis Afida Mohd Azli berkata, himpunan #TangkapMO1 semalam adalah satu tindakan paling patriotik dalam menzahirkan kecintaan kepada negara, bertepatan dengan sambutan bulan kemerdekaan tahun ini.

Beliau juga berkata, kelantangan suara anak muda di Dataran Merdeka semalam melegakan hati seluruh rakyat kerana masa depan negara cerah dengan kewujudan mereka yang berani bangkit mempertahankan kedaulatan negara.

“Pengorbanan masa dan tenaga kalian serta sanggup berhadapan risiko yang sangat besar dalam menganjurkan himpunan dan siri-siri jelajah seluruh negara menyentuh hati kami.

“Negara perlukan lebih ramai anak muda seperti kalian yang peka dan cakna dengan keadaan semasa negara,” katanya sambil mengucapkan tahniah kepada mahasiswa dan anak muda khususnya pengerusi Gabungan #TangkapMOI, Anis Syafiqah Md Yusof.

Justeru Anis berkata, Wanita Muda Amanah komited untuk terus menyokong usaha mereka dan pihak-pihak lain dalam meneruskan siri-siri kesedaran dan kefahaman kepada rakyat agar lebih ramai celik dan berani demi keharmonian negara.

“Ketidakstabilan keadaan politik negara ditambah skandal penyelewengan 1MDB terus menyebabkan rakyat tersepit dan sengsara.

“Setiap hari kita melihat kisah duka rakyat yang terkesan dengan kepincangan pentadbiran kerajaan di bawah pemimpin Barisan Nasional,” katanya.

Himpunan semalam berlangsung dengan aman dengan kehadiran lebih 2,000 orang terdiri daripada mahasiswa, aktivis-aktivis dariapda NGO-NGO dan parti-parti politik.sumber


11 Responses to "Anis Syafiqah mahu MO1 ditangkap, mereka kalut dengan Awang Selamat."

  1. Salam semua,

    Apalah masalah Parti PAS ni. Orang sibuk dengan duit rakyat hilang berbillion-billion diorang sibuk dengan .....Awang Selamat!!! Ynag sibuk sangat tu sebenarnya join program bina badan???

    Sibuk nak cerita hudud sana sini. Tetapi boleh pula "bersama pencuri yang dikenali"!!!

    Adoi, tak boleh blah!!!

    Ulama apa ni??? Sepatutnya ulama macam ni buat macam Dr MAZA, warning jangan kebas duit rakyat!!!

    Sepatutnya tambah lagi, kalau DS Najib kebas kitaorang kerat tangan DS Najib dulu!!!

    Ni tidak. Bersekongkol menipu rakyat!!!

    Patutlah Dato Syeikh Mat Noor Al-Hafiz cakap PAS sekarang dah masuk perangkap UMNO!!! PAS sekarang bukan macam zaman Almarhum Nik Aziz!!! Dia cerdik!!

    Maksudnya PAS sekarang di bawah Haji Hadi bingai lah tu HAHAHAHAHAA!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau zaman TGNA, Hadi Awang buat perangai dah kena pelempang. Ulama skrg, dah kenyang mkn dedak...penyelewengan terbesar negara depan mata,terpaksa buat2 bisu.

      Tahniah Mahasiswa dan anak muda!
      Kamu lebih hebat dan mulia dari ularmak.

      Delete
  2. Hanya seorang perempuan yg mampu mengetuai demo Tangkap MO1. Inilah akibatnya jika menyokong LGBT! Habis dah ke tinggal yg lembik2 ajer? Termasuk yg menulis di atas bukan main gebang tapi takut nak turun demo!!

    Lepas tu bangga sangat dgn demo yg takde sambutan. Pulak tu tulisannya yg penuh dgn andaian sendiri serta tuduhan rambang yg semata2 utk menyeronokkan diri sendiri setelah melihat sambutan demo yg amat muram..

    Aku yakin kalau dia ni yg ketuai demo lagi lah takde sambutan sebabnya atas kertas shj nampak hebat (nampk aje hebat tapi banyak soalan aku dia tak dapat jawab langsung!!). Kalau atas jalanraya terkontang kanteng sorang2 lantaran takde pengikut!! Ingat org2 bawahan PAN berani ke nak turun demo kalau tanpa unit AMAL PAS?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam En. Ir Anonymous,

      Inilah masalahnya parti lebai mengaku ulama!!!

      Dah terlalu bodoh nak mampos sampai kalau ketua orang perempuan je LGBT!!!

      Habis tu kalau masuk parti PAS je jadi babilah (PIGS)kalau macam tu???

      Tengoklah zaman sahabat!!!

      Saidatina Aisyah isteri rasulullah mengetuai pembela Saidina Usman dalam perang Jamal!!!

      Habis, kau nak kata para sahabat pembela Saidina Usman LGBT lah macam tu???

      KAU NI BAHAYALAH!! DAH BODOH KELUAR PULAK HUJAH-HUJAH YANG BANGANG KAU NAK MEMALUKAN ISLAM KE APA???

      KAU NI MEMANG PIGS TOTOK LAH!!!

      Delete
    2. En. Anoymous,

      Aku sokong perempuan tu dan perjuangannya membela mahasiswa aku pun tak dapat hadir bukan macam parti Babi kau (PIGS) kata tak boleh join sebab sibuk rupanya sibuk dengan acara bina badan!!!

      Alah, depan mata aku Haji Hadi berceramah 20 orang je orang itupun termasuk unit amal!!!

      At least mahasiswa ni ok juga ada 5 ribu orang!!!

      Yang kawal tu unit Arif di bawah Amanah ok!!!

      Unit Amal dah jadi unit Amal PIGS (BAbi-babi)!!!

      Delete
    3. En. Ir. Anonymous,

      Saya sebenarnya yakin kalau encik mengetuai acara bina badan Awang Selamat pun tak ada orang yang akan hadir!!!

      Tulisan pun tah apa-apa, macam mana nak mengetuai acara bina badan!!! Demo jauhlah sekali!!!

      HAji Hadi dahlah tengah hilang sokongan, dapat pula pengikut bodoh macam kau, asal ketua tu perempuan je LGBT, apa kaitannya entah!!!

      Kau ni dah dapat tanda-tanda kemurkaan Allah, Allah dah bagi kau PIGS!!!

      Masih nak memperbodohkan diri lagi??? Tak takut azab Allah???

      Baik kau tu bertaubat cepat!!!

      Delete
  3. En. Ir Anonymous,

    YAng Encik ni taksub dengan LGBT ni entah-entah Encik ni dulu belajar maahad tahfiz tak??? Sekarang ni dah macam-macam cerita tak elok yang disembunyikan selama ini keluar!!!

    Bukan la nak menuduh, tapi tengok Encik ni bodoh sangat lepas taksub dengan LGBT pula!!!

    Betulkan Encik dulu Maahad tahfiz mana-mana???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Disebabkan En. Ir Anonymous peminat tegar LBGT, apa kata..
      Kita cadangkan En. Ir Anonymous masuk pertandingan Mr Awang Selamat Kelantan utk thn 2017. Boleh beliau jumpa Ahmad Yaakob dan Nik Nanar.


      Sapa setuju angkat tangan ya...
      Kahkahkah...

      Delete
  4. Salam En. Ir Anonymous,

    Saya minta maaf kalau Encik terasa. Sengaja je saya maki sebab Encik ni bodoh sangat, tulis pun melalut lepas tu ke laut!!!

    Saya pun jahil juga. Tapi saya harap lepas ni Encik pergilah belajar agama ke atau undang-undang ke atau ekonomi ke daripada orang-orang yang bagus-bagus.

    Jangan taksub kepada politik kepartian!!!

    Kalau dah taksub tu jadilah macam Daesh atau ISIS!!!

    SEMUA ORANG DIKAFIR HARBINYA!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam..

      Dah tak boleh jawab soalan2 saya mengaku je lah.. Tuan ingat dengan tidak menjawab soalan2 saya; dan dgn membalas dgn cara memaki hamun pulak tu; akan berjaya ke mengalih perhatian pembaca lain yg sdg tertunggu jawaban kpd setiap persoalan saya tuh?

      Maaflah saya sebenarnya kat oversea ni.. Tak berapa minat dah nak teruskan.. Cuma sy nak bgtahu bahawa saya tetap tak terasa jadi bodoh pun hanya kerana dimaki sedemikian rupa. Lainlah kalau tuan boleh jwb segala persoalan saya tuh!!

      Selamat tinggal dan teruskan berjuang utk pertahan ideologi masing2...

      Delete
    2. Salam En. Anonympus,

      Sudah-sudahlah menipu. Oversea mana??? Pulau Pinang??? Pulau Pangkor??? Pulau Angsa???

      Tunjuk bukti sikit, oversea konon!!!

      Soalan apa yang tanya tak boleh jawab tu. Soalan saya yang Encik tuduh rafiji dan anak nasarudin minta maaf kepada TSKI tebal buku teks budah sekolah tu apasal tak jawab???

      Kalau ENcik tak terasa bodoh tu tak apa memang orang yang bodoh tak terasa bodoh!!!

      Yang penting semua orang di sini tau Encik tu bodoh!!!

      Selamat jalan dan teruskan berjuang untuk PIGS HAHHAAHAAA!!!

      P/S : ALLAH DAH BAGI KEHINAAN MACAM TU PUN NAK KATA DIA PANDAI!!! PIRAH MABUK!!!

      OVERSEA KONON!!! CAKAP ORANG OUTIH PUN SEPATAH HARAM TAK BOLEH OVERSEA!!!

      Delete