MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Selamat berjuang Ustaz Kazim.


Keadilan untuk yang didakwa jadi mangsa dan juga keadilan untuk Maahad Tahfiz Ustaz  Kazim.

Diharap tiada campur tangan politik dalam perkara tersebut. Diharap tiada unsur ugutan.Biar polis siasat dan jika ada kes  biarkan mahkamah   menjalankan tugas.

Selamat berjuang Ustaz Kazim.

27 Responses to "Selamat berjuang Ustaz Kazim."

  1. Dari mulut Ustaz Kazim sendiri melafazkannya "Klau tak ada angin takkan pokok bergoyang" dlm kes Anuar. Adakah pokok bergoyang sendiri tanpa ada angin dlm kes Uztaz Kazim...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu.. macam kes Anwar juga biar mahkamah yg jalankan perbicaraan

      Delete
    2. Salam En. Ir Anonymous,

      Tak betul tu. Kes Anwar adalah kes tahanan politik. Tak ada satu bukti pun yang menunjukkan Anwar meiwat Saiful pada waktu pertuduhan.

      Ingat, ayat 4 surah An-Nur, larangan menuduh zina yang juga terpakai kepada larangan menuduh liwat.

      Jangan nak buat dosa dengan menuduh tak pasal-pasal!!!

      Delete
    3. Wassalam en nobody,

      Suruh bicara mahkamah pun tak betul? Maksudnya lepaskan DSAI tanpa bicara baru betul?
      Belum jadi PM, penyokong dah kata tak perlu dakwaan di mahkamah?
      Jadi apa bezanya DSAI dgn ex PM malah dgn PM sekarang?
      Siapakah ex PM yg memulakan dakwaan liwat ke atas DSAI?
      Kini pakatan atau gabungan mana yg beria2 nak bersama parti baru ex PM berkaitan?
      Nampak tak? Habis bercelaru konon nak selamatkan DSAI tapi dlm masa yg sama nak bergabung dgn parti tajaan ex PM tersebut!
      Cerdikkah penyokong bersikap sebegini bangang?

      Bagaimana pula dgn isu 90 juta terhadap PAS?
      Boleh pulak menuduh tanpa bukti?
      Tak berdosa pulak kalau bukan kena mengena dgn DSAI?
      Dan akhir sekali bila pulak saya tuduh DSAI meliwat?

      Wassalam..


      Delete
    4. Salam En. Ir Anonymous,

      Tak kisahlah Encik nak suruh bicara mahkamah yang Encik hairan kenapa tak betul.

      Selama saya baca tulisan Encik, Encik tak pernah pun tunjukkan Encik tu intelektual!!!

      Minta maaf cakap saya memang terlatih dalam bidang undang-undang, sebab tu saya rasa Encik ni bodoh dalam bidang perundangan!!!

      Kalau Encik nak berbincang atau berdebat cara baik saya terima.

      TApi masalahnya, Encik bersikap bias!!!

      Kes-kes liwat Anwar atau rasuah Lim Guan Eng adalah kes yang tidak mempunyai merit!!! TAk payah mengikut undang-undang Islam lah, mengikut undang-undang sekarang yang berkiblatkat wesminster abbey pun kes-kes ni kantoi tak benar!!

      Kalau Encik ada bukti tunjuklah!!!

      Delete
    5. En. Ir Anonymous,

      Sebab tu minta maaf cakap saya cakap Encik bangang!!!

      1. Encik tuduh puak lain bersolidariti denngan perasuah tak apa bila kena batang hidung sendiri bengang pula!!! Habis tu orang yang Encik tuduh tak bengang, nak kira bengang Encik je??? Bodoh!!!

      2. SR setakat ni belum pernah salah!!! Jadi kalau SR keluarkan laporan yang tidak dinafikannya PAS sekarang bersama pencuri yang dikenali apa cerita??? Kalau rasa tak benar pergilah saman??? Kata nak saman dalam tempoh tertentu, senyap je???

      Panik macam DS NAjib kot, dah berapa kali Selasa pun tak saman-saman!!!

      Delete
    6. En. Ir. Anonymous,

      Yang ketiga, orang-orang PAS memang bodoh secara keseluruhannya. Dato Syeikh Mat Noor al-Hafiz sendiri cakap PAS zaman Nik Aziz tak makan perangkap UMNO pasal dia cerdik!!! Maksudnya PAS awah Haji HAdi bodoh biang la tu haha!!!

      Ulama PAS (saya tak sampai hati nak panggil ulama sebab bodoh nak mampos!!) samakan politik PAS dengan perang Badar, 313 menang melawan 1000. Masalahnya itu perang ini politik lain game nya!!!

      Beritahu saya kalau 313 boleh menang lawan 1000 dalam perang Badar bolehkah 1 undi jadi 4 undi dalam pilihanraya???

      Mana boleh, dah gamenya lain!!!

      Delete
    7. En. Anonymous,

      Politic is a game of numbers and perception!!!

      Matlamat pembangkang ialah nak selamatkan Malaysia daripada dirogol DS Najib suami isteri!!! Nak selamatkan Malaysia kena dapat undi rakyat lebih banyak daripada UMNO!!!

      Jadi pembangkang bergabung dengan Tun Dr M atas matlamat yang sama!!!

      Yang korang bodoh ikut cakap Nik Amar PAS biasa bersendirian, korang ingat satu undi boleh jadi 10 ke???

      Ke dah confirm nak bersama penyamun yang dikenali???

      Delete
    8. En. Ir Anonymous,

      Lain kali kalau tak tahan kena sindir RM 90 juta, cakaplah lagi bersolidariti dengan perasuah, atau makilah lagi munafikun atau kafir harbi!!!

      Anak Nik Aziz yang paling cerdik kata Amanah lebih hampir perjuangannya dengan Nik Aziz berbanding PAS!!!

      Kalau macam tu, itupun Encik label munafikun, PAS tu maksudnya ketua segala munafikun lah ya???

      TERLALU BODOH!!!

      Delete
    9. Anak Nik Aziz tu ialah Nik Omar!!!

      Bukan Nik Abduh ya. Dia sorang-sorang je cakap yang bapanya kata Pakatan Rakyat akan hancur. Seluruh kawan-kawan, sahabat handai, kaum keluarga termasuk anak-anak yang lain tak pernah dengar pun!!!

      Kalau dah berketuakan ulama penipu, penipu juga jadinya!!!

      Delete
    10. Salam En. Ir Anonymous,

      Laporan SR yang mengatakan PAS sekarang bersama pencuri yang dikenali satu hal.

      Yang Allah dah tunjukkan kemurkaan-Nya dengan menunjukkan siapa PIGS yang sebenarnya kau masih tak sedarkan diri lagi???

      Bawak-bawaklah mengucap, beristighfar!!!

      Delete
    11. Apasal melilau ke sana kemari.. tak jawab satu soalan saya pun.. ini yg dikatakan cerdik? lain tahun la..

      Delete
    12. Ir Anonymous,

      Apasal selama ni Encik melilau sana sini macam orang bodoh, bila tanya mana bukti rafiji dan anak nasarudin minta maaf dengan TSKI tebal buku teks budak sekolah???

      Semua orang tau Encik bodoh lah, sebab tu fitnah benda-benda yang bangang!!!

      Dah babi-babi (PIGS) babi-babilah juga!!!

      Bukan saya yang cakap, Allah yang malukan orang-orang yang membusukkan agama Islam macam tu sekali!!!

      Itupun nak berlagak lagi!!!

      Delete
  2. Hehehe....bila bab hentam orang, cari salah orang, melayu mmg hero lah.... Ramai plk hakim jadian...Anuar mmg kaki suntut sbb mahkamah yg bagi kputusan. Moga uztaz Kazim tabah dalam menghadapi mehnah dan kerenah duniawi ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam EN. Visiion true truly,

      Kenapa PBB kata Anwar tahanan politik???

      Kenapa karpet dalam pertuduhan tidak diambil di tempat kejadian tetapi di unit sebelah???

      Sebab Saiful kata dia diliwat atas karpet, tempat yang dikatakan kejadian liwat tak ada karpet!!!

      Kenapa CCTV dalam rumah tempat meeting ditak diambil sebagai bahan buki???

      Sebab Saiful tak masuk rumah tu. Kalau Saiful tak masuk rumah tu macam mana dia kena liwat dalam rumah tu Bahlol!!!!

      Sebab tu lah harga barang naik, Malaysia tiba-tiba ada gempa bumi, MH 370 hilang, helikopter terhempas hari anak Najib kahwin, duit rakyat 1MDB habis berbillion-billion anak kau nak hidup macam mana pun tak tahu, KENAPA???

      SEBAB ORANG MACAM KAU LAH BODOH NAK MAMPOSSS ALLAH DAH BAGI TANDA PUN MASIH BANGANG TAK SEDAR DIRI!!!

      Delete
  3. Replies
    1. Dia tak jawab soalan pun.. dok melilau ke sana ke mari agar org lupa apa soalan sebenar .. kih kih kih..

      Delete
    2. Salam En. Ir Anonymous,

      Encik fitnah rafiji dan anak nasarudin minta maaf dengan TSKI tebal buku teks budak sekolah dok melilau mana???

      Kalau dah bodoh tu bodoh juga!!! KAh kah kah

      Delete
    3. En. Ir Anonymous,

      Hanya orang bodoh tak ada akal, yang kata saya melilau!!!

      Itulah minda PArti Babi-Babi seTanah Melayu!!!

      Bukan kenal Allah!!!

      Dah Allah malukan sebegitu rupa pun nak berlagak!!!

      Entah-entah no keahlian parti tu bukan ke syurga, keahlian ke neraka jahannam!!!

      Asyik memfitnah je!!! HAhahahaha!!!

      Delete
  4. En Ir Anonoymous.......aku perhati je nko! Setakat ni tak nampak cerdik pon....macam pemakan dedak je! Point kapla hotak nko!

    ReplyDelete
  5. Seperti biasa langsung tak jawab soalan.. lepas tu utk elakkan malu, tuduh org ni bodoh orang tu tak ada akal. Itu je lah hujah yg mampu difikirkan agar kononnya org akan lupa soalan2 asal saya.

    Sekianlah adanya mereka itu..

    Memang sepatutnyalah neraka munafikun di bawah neraka kafir harbi kerana munafikun diperlukan utk jadi kayu api kpd neraka kafir harbi..

    ReplyDelete
  6. Salam En. Ir. Anonymous,

    Sebab saya cakap Encik bodoh!!!!

    Encik tak terlatih dalam bidang perundangan. Sepatutnya Encik pergi bertanya kepada peguam atau baca mengenai artikel ataupun write-up mengenai perundangan barulah boleh nilai saya ni betul ke tidak!!!

    Dah diri sendiri ke laut kata orang pula melalut.

    Sekarang kita pergi kepada premis yang Encik cakap sendiri.

    "Memang sepatutnyalah neraka munafikun di bawah neraka kafir harbi kerana munafikun diperlukan utk jadi kayu api kpd neraka kafir harbi.."

    Saya ada 1 soalan :

    Apakah ayat Al-Quran atau hadis (dalil dan nas)yang menyatakan bahawa neraka munafikun di bawah neraka kafir harbi kerana munafikun diperlukan untuk jadi kayu kepada neraka kafir harbi???

    TAK ADA KAN???

    SEBAB TU SEMUA ORANG DI SINI CAKAP ENCIK NI BODOH!!! IKUTLAH LAGI PARTI BODOH MENJUAL AGAMA!!!

    KALAU DAH JUAL AGAMA TU IKUT STANDARD ENCIK DAH TENTU-TENTU KETUA SEGALA MUNAFIKUN!!!

    KAN ALLAH DAH GELARKAN KORANG "BABI-BABI" (PIGS)!!!



    ReplyDelete
  7. Ir Anonymous
    kalau bodo jangan bagitau orang laa...

    ReplyDelete
  8. ini amanat yg jadi i'tikad ir anonymous....


    'Saudara-saudara sekelian percayalah,

    Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.


    Percayalah saudara-saudara sekelian,

    Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.

    sekarang tukang buat amanat ni dah jadi presideng
    kpd gabungan babi babi...aka PIGS..
    padan muka kena makan sumpah sendiri....

    Sekian untuk makluman tuan.

    Terma kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang itu amanat TGHA.. So apa masalahnya? Ketika amanat dikeluarkan, PAS sudahpun biasa menentang UMNO di dalam pilihanraya.. Jadi seperti keadaan terkini juga PAS akan masih terus menentang UMNO! Simple tak payah pening dan putarbelit!

      Sebab itu PAS tidak mahu berunding lagi dgn pihak pengkhianat yg niat mereka utk menghalang agar PAS tidak lagi melawan UMNO spt mana sebelum, ketika dan selepas amanat TGHA dikeluarkan. Sebagai contoh pilihanraya kecil di Sgor dan Perak entah macammana ada pengkhianat cuba membantu UMNO utk menang ketika PAS terus hendak menentang UMNO dan ternyata mereka berjaya membantu UMNO menang mudah dgn bantuan harbi..

      Sekianlah mereka sang pengkhianat seadanya!!

      Delete
    2. Salam En. Ir Anonymous,

      Kau tu terlalu bodoh satu hal, terlalu taksub pun ya!!!

      Kau tengok amanat tu kata apa???

      Kita menentang UMNO kerana mengekalkan perlembagaan penjajah!!!

      Apa pula manifesto PIGS???

      Salah-satunya mempertahankan perlembagaan!!!

      Hari tu kau cakap mengekalkan undang-undang kafir (perlembagaan adalah undang-undang tertinggi negara, sebab kau bodoh sangat aku terpaksa beritahu), hari ni pula kau mendokong undang-undang yang kau kafirkaan tu???

      Kaulah BAPAK SEGALA MUNAFIQ!!!

      Haji Hadi dan Haron Din nak bergabung dengan UMNO zaman tu yang 3 kerat lari kau bisingkan!!!

      KAU NI TERLALU BODOH!!!

      Delete
    3. Yang aku cakap kau bapa segala munafiq tu untuk Haji HAdi yang selalu syirik tu!!!

      Tetapi bodoh tu tetap untuk kau!!!

      Delete