MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Fakhrulrazi hantar notis rayuan di Mahkamah Tinggi.


KUALA LUMPUR - Naib Ketua Pemuda Amanah Negara, Ustaz Mohd Fakhrulrazi Mohd Mokhtar dihukum penjara lapan bulan oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur sebentar tadi selepas didapati bersalah mengeluarkan kata-kata menghasut dalam perhimpunan #kitalawan dihadapan Kompleks Sogo tahun lepas.

Hakim Shamsudin Abdullah membuat keputusan itu selepas mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes melampaui keraguan munasabah di akhir kes pembelaan.

Shamsudin bagaimanapun membenarkan permohonan penagguhan pelaksaan hukuman penjara oleh peguam Arif Azamani Husin yang mewakili Ustaz Fakhrulrazi kerana akan memfailkan notis rayuan di Mahkamah Tinggi.

Ustaz Mohd Fakhrulrazi, 38, diarah membela diri pada 26 Mei lalu selepas mahkamah mendapati terdapat prima facie di peirngkat pendakwaan.

Pada 8 September tahun lalu, Fakhrulrazi mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret terhadap pertuduhan menyebut perkataan menghasut berhubung sabitan bersalah Datuk Seri Anwar Ibrahim di hadapan Kompleks Sogo Jalan Tunku Abdul Rahman pada 21 Februari 2015.

Bagi kesalahan itu pendakwaan dikemukakan mengikut Seksyen 4(1) (b) Akta Hasutan 1948 yang membawa hukuman memperuntukkan hukuman denda sehingga RM5,000 atau penjara sehingga tiga tahun atau kedua-duanya bagi kesalahan pertama


19 Responses to "Fakhrulrazi hantar notis rayuan di Mahkamah Tinggi."

  1. Semua para pejuang, pemimpin...seluruh dunia yang melawan pemerintah yang zalim, mereka itu akan melalui jalan2 yang berliku...tetapi, percayalah suatu hari nanti...Allah SWT akan menjadikan mereka2 itu..para2 pejuang dan pemimpin yang hebat.

    Ustaz Mohd Fakhrulrazi, In Shaa Allah esok saya akan turun untuk menangkap #MO1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitu juga kpd para pengkhianat sila tunggu dan lihat tak lama dah..

      Delete
    2. Tahu pulak sebut perkataan pengkhianatan.

      Pengkianatan terbesar adalah...menerima 90 juta tanpa rasa bersalah! adakah Hadi Awang sudah pergi ke London? Hadi Awang akan menjadi seperti Najib Tun Razak, sentiasa memperbodohkan org bawahan seperti kamu.

      Delete
    3. Adakah kita dikira pandai hanya kerana terus memfitnah dlm isu 90 juta tu? Sedangkan SR sendiri tak berani mengesahkan bhw mereka punyai bukti malah menekankan itu hanyalah kecurigaan meluas. Tuan ada bukti ke isu 90 juta tu? SR dah mengesahkan tak ada bukti malah menekankan jika dibawa masuk mahkamah sekalipun, awal2 lagi SR dah kata akan gunakan hujah kecurigaan meluas di kalangan pembangkang Malaysia terutama di kalangan kaum Cina!

      Kalau difikirkan kembali memang patut pun neraka munafikun berada di tempat yg paling bawah sekali malah di bawah neraka kafir harbi sekalipun!!

      Delete
    4. Undi Munafikun = Undi Kafir Harbi!

      Tergamakkah kita sendiri malah tergamakkah juga kita mengajak ahli keluarga kita yg dikasihi di dunia dan akhirat untuk sama-sama mengundi kedua pihak di atas??

      Delete
    5. Salam En. Anonymous,

      Adakah kita dikira pandai apabila kita menyindir bersolariti bersama perasuah kepada Lim Guan Eng atas kes beli rumah pakai duit sendiri dengan harga diskaun tanpa balasan kontrak???

      Lagi satu, jangan nak putar-belitkan kenyataan SR sebagaimana Encik putar-belitkan isu rafiji dan anak nasarudin minta maaf kepada TSKI setebal buku teks budak sekolah!!!

      SR kata PAS sekarang bersama pencuri yang dikenali, jawablah!!!

      Bila pula ada neraka munafikun???

      Dosa yang paling besar adalah dosa syirik!!!

      Haji Hadi dah berapa kali keluarkan kenyataan syirik???

      Yang kau bodoh sangat apahal???

      Delete
    6. Encik Ir Anonymous,

      Lagi satu, Haji Hadi ketua perbuaan syirik Encik sokong!!!

      Dato' Syeikh Mat Noor Al-Hafiz yang banyak sumbangannya kepada Islam di Perak dan Malaysia termasuk di dunia Encik tak sokong pula!!!

      Dato Syeikh bernazar kalau pulih daripada penyakitnya akan bersama Amanah!!!

      Anak Almarhum Nik Aziz, Nik Omar kata Amanah lebih menghampiri perjuangan bapanya Nik Aziz!!!

      Habis kau nak kata diorang ni menyokong munafikun = menyokong kafir harbi???

      BODOH!!! DAH BODOH NAK MEMPERBODOHKAN ORANG!!!

      Delete
    7. Ir,
      Kamu ni...nak tegak kan benang yang basah.. Tapi, malang nya kamu ni...bodoh sombong bab politik!  Betul lah...apa yang Editor Sarawak Report Clare Rewcastle Brown menjelaskan dakwaan bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menawarkan sebanyak RM90 juta kepada PAS adalah berdasarkan "kecurigaan yang meluas".

      Clare Rewcastle Brown berani berkata bahawa:
      Saya boleh memberi keterangan bahawa tanggapan itu memang meluas, sejak beberapa rakyat Malaysia bertalian rapat dengan orang ternama telah memerhatikan perkara ini kepada saya.

      Kalau Hadi Awang rasa tak ambil 90 juta tu...dan beliau di pihak yang benar, kenapa Hadi Awang cakap tak serupa bikin dan TAK BERANI SAMAN SR sehingga kini?  Clare Rewcastle dalam kenyataannya sudah siap sedia untuk memberikan keterangan jika Hadi Awang saman SR.

      Dengan tak berani nya Hadi Awang...
      Kecurigaan yang meluas adalah benar. Sekarang, bola di kaki Hadi Awang! Hadi Awang saman ke tak saman ke...PAS dibawah Hadi Awang sudah rosak teruk.

      Ir, kalau kamu bodoh tak boleh diajar..tolong simpan sikit kebodohan kamu tu...Kamu ada kad keahlian PAS tentu kamu dan Hadi Awang  masuk syurga kan...org lain semua masuk neraka bawah sekali.

      Delete
    8. Kalau betul2 ikut perkembangan politik mesti kau dah tahu bhw PAS sdg berusaha nak saman SR.. kita tunggu je lah.. yg bodohnya kau buat tuduhan tanpa bukti! Sdgkan SR dah tarik handbrake tak berani nak kata mereka ada bukti.
      Tak payah lah terus buat dosa kering..

      Aku tak nampak pun PAS rosak teruk! Yg aku nampak PAS makin kuat setelah menyepak keluar golongan pengkhianat! Kalau pembangkang rasa sudah kuat dgn adanya isu 90juta PAS, kenapa perhimpunan Tangkap MO1 tak dapat sambutan?

      Jgn jadi munafikun yg bulat2 percaya cakap kafir harbi!!

      Delete
    9. Salam En. Ir Anonymous,

      Kalau betul-betul ikut perkembangan politik mesti Encik dah tau bahawa PAS tak akan saman SR!!!

      Buang masa je tunggu.

      Alasan saya???

      Peguam-peguam PAS gred A1 semua dah pindah ke Amanah, yang tinggal yang bingai-bingai je HAHAHHA!!!

      Nak tengok bingainya peguam PAS??? Pilihanraya kecil yang lepas Peeguam-peguam PAS buat laporan polis pasal logo Amanah. Yang odohnya logo Amanah memang macam tu!!!!

      YAng tolong menangkan HAji HAdi dulu ialah peguam Asmuni, itupun dah masuk Amanah sebab dah tak larat dengan kebodohan PAS!!!

      Ala bodohnya!!! Lain kali pergilah check dulu dengan ROS!!! Peguam bahlol!!! Agaknya dah bodoh sangat lah tu yang sanggup tinggal dalam PAS!!!

      Bila SR tarik handbrake??? Tunjuklah bukti!!!

      SR kata PAS sekarang bersama pencuri yang dikenali!!!

      Saya tak nampak yang PAS bertambah kuat. Dah tinggal yang bodoh-bodoh je kuat apa!!!

      Rilekslah. Himpunan tangkap MO1 tak dapat sambutan konon, yang Haji HAdi ceramah kat Kuala Kangsar yang datang 20 orang lagi teruk!!

      Yang nampak PAS bertambah kuat setelah menyepak keluar golongan 'pengkhianatlah konon' (orang syirik tuduh orang lain pengkhianat dah sah-sahlah dia tu pengkhianat kepada ISlam) adalah orang yang bangang!!!

      Zaman Fadzil Noor, sebab dia pandai semua orang bersatu di bawah dia.

      Zaman Nik Aziz, sebab dia pandai semua orang bersatu bawah dia.

      Zaman Haji HAdi si bangang tu, habis orang-orang yang cerdik ditendangnya sebab senang nak jaga orang-orang yang bodoh ni.

      Dalam perang BADAR 313 boleh mengalahkan 1000. Dalam politik 1 undi boleh jadi 4 ke???

      Terlalu bodoh!!!

      Delete
    10. Tunggu jangan tak tunggu. Nanti, bulan akan berganti bulan ...kahkahkah....serupa hari selasa Najib Tun Razak. Memang kuat, Kuat mentedarah dedak. Dedak punya pasal, terpaksa kena singkirkan golongan Profesional. walaupun secara hina. Tidak, pengkianatan golongan serban2 ni..boleh pecah lubang..dibongkarkan oleh golongan Profesional.

      Sekurangnys Anis Shafikah seorang anak muda yang berprinsip dan berani melawan salahlaku pemerintah.

      Kau apa ada?

      Delete
    11. Salam En. Ir Anonymous,

      Laporan SR yang mengatakan PAS sekarang bersama pencuri yang dikenali satu hal.

      Yang Allah dah tunjukkan kemurkaan-Nya dengan menunjukkan siapa PIGS yang sebenarnya kau masih tak sedarkan diri lagi???

      Bawak-bawaklah mengucap, beristighfar!!!

      Delete
    12. Profesional masih ramai dlm PAS.. kita tendang mereka yg pentingkan jawatan aje tapi dlm masa yg sama lawan parti.. pengkhianat lah tu. Mana2 parti yg dah takde pengkhianat akan bertambah kuat lagi dan lagi..

      Ni ngaku profesional tapi buat demo tak ramai yg nak bersama. cakap je berdegar2 mcm bom nak meletop tapi hasilnya macam bunyi mercun.

      Delete
    13. Dah habis ke jantan dalam ini negeri sampai terpaksa mengharapkan sri kandi!! Tu lah sokonglah lagi LGBT..

      Delete
    14. Salam En. Ir Anonymous,

      Itulah orang-orang PAS yang bodoh!!!

      Sebab bodoh, dah tak kenal Tuhan!!!

      Dah Allah malukan dengan gelaran babi-babi (PIGS) nak berlagak!!!

      HAHAHHAHAHAAA!!!

      Tanda kebesaran Allah!!!

      Delete
  2. En. Ir Anonymous,

    Sudah-sudahlah tegakkan benang yang basah!!!

    Mana-mana parti yang tinggal orang-orang yang bodoh macam Encik memang nak melingkup!!!

    Lawan Amanah umur baby tak sampai setahun pun kalah, cerita bertambah kuat!!!

    HANYA BANGANG JE YANG DAPAT AKU ICAPKAN KEPADA PARTI BANGANG SETANAH MELAYU!!!

    HAHHAAAAAA!!!

    ReplyDelete
  3. En. Ir Anonymous,

    Sudah-sudahlah memfitnah orang lain sokong LGBT!!!

    Lim Guan Eng tanya, bila Pulau Pinang iktiraf LGBT??

    Tak ada bukti kan???

    Yang ada bukti confirm ialah PAS PArti Babi-Babi (PIGS)!!!

    ALLAH DAH TUNJUK MURKA!!!

    NAK BERLAGAK!!!

    TAK TAHU MALU!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak nak mengaku tak pe.. orang dah tahu pun siapa yg beria2 benar mempertahankan LGBT..

      Delete
    2. Salam En. Ir. Anonymous,

      Memang tak mengaku!!!

      Kalau ada Pulau Pinang iktiraf LGBT tunjukkan bukti!!!

      SEBAB TU ALLAH MENGGELARKAN KORANG "BABI-BABI" (PIGS) sebabnya asyik memfitnah je lah kerjanya!!!

      Delete