Terkini

tunjukkan kepada saya satu orang yang keluar Pas dan dia SELAMAT?

Berkata Ust Idris Ahmad, ahli Parlimen Malaysia kawasan Bukit Gantang (sebahagian undinya datang dari rakyat yang non muslim dan non Pas) dalam ceramahnya di Kelantan : 

"tunjukkan kepada saya satu orang yang keluar Pas dan dia SELAMAT? tak ada orang yang keluar Pas akan selamat........ " 

Soalnya : 

1. Apakah soal 'selamat dalam hidup' ditentukan berdasarkan kepada parti yang disertainya? 

2. Apa bukti syarak yang menyatakan hanya PAS sebagai lubuk 'selamat'? 

3. Kalaulah ada (dan sudah tentu banyak yang boleh disenaraikan ) orang yang keluar Pas dan 'selamat' menjalani kehidupan sehingga ke hujung usia..... Maka, apakah itu menjadi bukti 'keluar Pas tidak selamat' adalah teori karut dan khurafat 'agama' yang dipromosikan oleh YB Bukit Gantang ? 

4. Sapa yang tentukan sempadan 'selamat' atau 'tidak' dalam hidup ini? Serta 'selamat' atau 'tidak' di akhirat kelak? Ustazidriss Ahmad kena nyatakan indikator apa yang dipakai oleh beliau dalam menentukan selamat atau tidak. 

DEMIKIANLAH BAHAYANYA PEMIKIRAN GHULUW.... lebih bahaya apabila yang bercakap tu bukan Ketua Cawangan Pas Paya Kerchut, tapi AHLI MAJLIS SYURA ULAMA PAS. 

Katakan TIDAK kepada pemikiran Ghuluw ! 

Sebagai ahli Parti AMANAH; Saya bergembira kerana 'pemikiran melampau' PAS diserlahkan, dan ia menambahkan modal kempen kami, tetapi sebagai penganut agama Islam, saya amat takut 'wajah' Islam (yg dikatakan dasar perjuangan Us Idris) akan dilihat amat terhad dan 'keselamatan' yang dijanjikan amat ekslusif hanya untuk PAS SAHAJA.
sumber fb Ridzwan Abu Bakar,

7 Responses to "tunjukkan kepada saya satu orang yang keluar Pas dan dia SELAMAT? "

  1. telah dikatakn fikrah khawarij dan syiah yg buruk telah meresap dlm pas... kedua2 fikrah sesat ini pastinya bertopengkn agama.

    jika hendak ditnya lbh jauh kpd deris maka apakah setiap muslim blh jamin dirinya selamat mendapat husnulqotimah semasa sakratulmaut nanti.

    jika tidak...maka apatah lagi hnya dgn menganggotai sebuah parti politik berlabel islam yg kini menyokong kezaliman penguasa.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut deme lah spin kemudian orang lain ikut , byk pahala tu duk mari ke kita

      Delete
    2. Dalam ceramah tersebut juga :
      1. Deris ngaku sokongan BUKAN MELAYU pada pas dah LENYAP...
      2. Harakah tak laku sbb tiada lagi berita2 Anwar Ibrahim dan PR
      3. Ahli pas dinegeri/kawasan/cawangan dipaksa beli Harakah...sebelum 'terbungkus'
      4. Banyak lagi masalah dalaman pas telah 'dibogelkan' oleh beliau...terlajak kecewa agaknya.

      Delete
  2. Nampaknya gulongan olamak yg menyesatkan.............ideris Ahmad ni firaun kecil kpd firaun yg lebih besar, bongkak pulak tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seronok gok duk baca fitnah2 tulisan deme pahtu org seangkatan ambik tulis pulok , baguslah barangkali byk pahala terlajak smp sanggup vi kokrang

      Delete
  3. Itulah yang buat saya amat terpesona dgn parti pas ini.. terus berdakwah dalam pelbagai keadaan.. adakala kaedahnya keras dan adakala kaedahnya berhemah.. sekadar ingin mengambil contoh, bila perlu guna kaedah keras, maka keluarlah segala peringatan serta amaran termasuklah teguran yg dikatakan amanat kpd parti saingannya umno.

    Manakala bila perlu guna kaedah yg berhemah, maka keluarlah juga segala peringatan manakala dari segi pendekatan pula mula lebih lembut seperti bekerjasama utk kebaikan umat islam.. sedangkan dalam masa yg sama tidak lupa pula menegur dalam perkara yg mungkar kpd parti saingannya umno. Ini dipanggil kaedah dinamik atau sederhana..

    Tidak seperti ada sebuah parti yg mengaku islam di mana kaedahnya tetap konsisten iaitu menunduk sepanjang masa kpd sebuah parti sekular walau selembut mana ataupun sekeras mana pun sikap parti sekular itu terhadap islam. Ini dipanggil kaedah statik atau jumud..

    Dasar barua!!

    ReplyDelete
  4. Pemimpin pas dah semakin sesat... hadi bersekongkol dg syiah... pas punya bangsat bersekongkol dgn umno....

    ReplyDelete