Terkini

Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang beri maklumat salah,

PJ PAS Pulau Pinang beri maklumat salah kepada Hj Hadi.Hj Hadi pula punya PJ yang tak menyelidiki.
Contohnya berkaitan dengan institusi Mufti Pulau Pinang.Mereka hanya suka polemik sahaja.Sedangkan Saleh Man, Pengerusi Majlis Agama Islam  Pulau Pinang.

Kelmarin Pesuruhjaya Pas Pulau Pinang Muhammad Fauzi Yusof dipetik berkata, kerajaan DAP-PKR mengarahkan semua fatwa perlu melalui Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) terlebih dahulu sebelum diluluskan sebagai fatwa.

Pada hari ini Mufti Pulau Pinang meminta ahli politik dan masyarakat supaya menghormati fatwa yang diputuskan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan dan Fatwa Negeri tanpa mempolemikannya untuk kepentingan parti kata Mufti Pulau Pinang Datuk Dr Wan Salim Wan Mohd Noor.

Beliau berkata, mana-mana keputusan fatwa dibuat berdasarkaan kepada kaedah tertentu di samping mempertimbangkan kepentingan awan dan persekitaran.

"Saya amat berharap agar ahli politik khasnya dan masyarakat amnya dapat menghormati fatwa yang diputuskan oleh AJK Fatwa di negara ini sama ada di peringkat Muzakarah Majlis Fatwa Kebangsaan mahupun Fatwa Negeri.

"Masyarakat hendaklah memahami bahawa keputusan fatwa dibuat berdasarkan kaedah tertentu di samping mempertimbangkan kepentingan awam dan situasi sekeliling.

"Di Pulau Pinang khususnya, sesuatu fatwa yang hendak diwartakan dikemukakan terlebih dahulu ke dalam mesyuarat EXCO hanya untuk dimaklumkan, bukan untuk dibahaskan," ujarnya dalam satu kenyataan hari ini..





2 Responses to "Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang beri maklumat salah,"

  1. 8:51 PM

    Babee aku dah tanya ketua polis Penang yg juga ahli majlis agama negeri...

    Tidak pernah ada anak pemakan babee samada hijau atau merah yg usik urusan agama negeri mahupun fatwa apatah lagi nak tangguh warta agama yg telah diperhalusi oleh peguam negeri

    PEMAKAN babee bulan hijau ni nak buat firnah DAN HURU HARAN PENANG DENGAN MAGERAN

    YANG PELIK ANAK BABEE BULAN HIJAU NI YG JUGA ADUN PAS ADALAH YDP MAJLIS NEGERI!!

    LIM GUAN ENG APASAL LU BAGI IRG POLITIK JADI YDP MAJLIS AGAMA? LU MAU MAJLIS DI POLITIKKAN .

    PKMAK LU LM GUAN ENG BAGI ADUN JD KETUA MAJLIS AGAMA!! PARTY BABEE BULAN HIJAU PULAK TU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju mufti pun dah jelaskan bahwa fatwa baru akan dibawa ke dlm mesyuarat negeri utk makluman sebelum dibawa ke ydpa. di peringkat ini mufti sudah tidak perlu lagi terlibat kerana beliau mungkin telah pun 'endorse' fatwa tersebut. persoalannya di manakah fatwa menghalang org Islam dari menyertai pertandingan ratu cantik? adakah ia telah dibekukan seperti yg didakwa? seandainya benar maka mmg tepatlah dakwaan bhw fatwa perlu dibelek terlebih dahulu oleh mesyuarat yg dipengerusikan oleh si kafir sebelum dibawa kpd ydpa!

      Delete