Terkini

Atas kertas semua Parti boleh perintah Perak.

PAS Perak bercita-cita besar untuk menjadi kerajaan di Perak .Mereka dikhabar akan bertanding di 30 kerusi berbanding  59.Sementara itu Zambry Kadir berkeyakinan BN terus kekal berkuasa

Namun begitu  atas kertas, usaha untuk mengambil alih kerajaan Perak nampak lebih mudah berbanding negeri-negeri lain. Dalam PRU13, pembangkang hanya dibedakan tiga kerusi Dun; 31 BN dan 28 Pakatan Rakyat. Itulah juga majoriti penguasaan Pakatan semasa menang tanpa diduga pada Mac 2008.(Sumber). KINI Pakatan Harapan, Keadilan, DAP, AMANAH dan Bersatu  perlu bersatu menghadapi BN dan rakan sekutu meteka PAS.Tawarlah perkhidmatan yang baik untuk rakyat.

Hal ini tidak mustahil. PAS atau pun  UMNO  hanya mempunyai pengundi tetap berdasarkan keahlian.Tetapi pengundi  atas pagar boleh mengundi AMAMAH yang mereka lebih  banyak berbanding mereka yangmenyokong UMNO atau PAS.

Contoh , kita ambil Bukit Gantang atau Changkat Jering, ahli UMNO atau PAS  tidak melebihi jumlah pengundi pun.Jika PAS khususnya mengharap hanya orang PAS , mereka tidak boleh  menang.Begitu juga UMNO.


4 Responses to "Atas kertas semua Parti boleh perintah Perak."

  1. Ada ke org melayu nk bg undi kpd pan selain ahli pan dan melayu dap? Melayu pkr pun akan undi pas rasanya kerana tak mahu jadi barua dap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar pkr, amanah jadi barua dap asalkan jangan undi Umno dan pilih Ku Li jadi PM seperti kata Hj Hadi taik butir.

      Delete
    2. Akhirnya mengaku jugak alhamdulillah kerana mmg ia bukannya fitnah

      Delete
    3. TGHH pun kata yg DAP yg mintak tlg PAS lamarkan ku li dasar ku a li!

      Delete