MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

PAS parti yang sakit-Salahuddin Ayub,

Ckt Jering-"PAS parti yang sakit" ucap Salahudin Ayub mengulas isu Hj Hadi  suruh pilih PAS atau UMNO dalam PRU akan datang.

HJ Salahuddin Ayub juga memberitahu dalam usrah diberitahu oleh Tok Guru, tidak boleh sokong, redha, ikut mereka yang zalim, tetapi sekarang boleh pula undi UMNO.
Salahuddin yang juga  Timbalan Presiden Amanah menjelaskan perkara tersebut dalam ceramahnya di Dun Ckt Jering, Bukit Gantang.


"Dan janganlah kamu cenderung menyokong orang-orang yang zalim kelak (kalau kamu berbuat demikian), api neraka akan membakar kamu, Pada hal tiada seorang penolong pun untuk kamu selain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat apa-apa pertolongan." (Hud:113)

Perkataan “Ar-Rukuun” dalam ayat ini bererti cenderung, maka dengan cenderung sahaja pun kepada kezaliman sudah diharamkan oleh al-Quran dan diikatkan dengan cucuhan api neraka, di samping kehilangan pertolongan Allah kepada mereka.



12 Responses to "PAS parti yang sakit-Salahuddin Ayub,"

  1. Keh keh.. nak buat apa jadi parti yg 'sihat' kalau semata-mata utk jadi barua DAP!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti cap bulan sakit krn mr presideng terasa dirinya amat hebat sejak pegang jawatan dlm persatuan ulamak dunia.

      Pengikut2, atau lebih tepat lagi, walaun2, terasa diri mereka amat hampir dgn Sorga lantaran mengekori ulamak kluk klek tu!!!

      Ulamak2 dan ostad2 cap bulan lah yg merosakkan parti mereka sendiri. Tp krn terasa yg mereka tu terdiri drp golongan org2 suci, tindakan politik mereka makin hari makin bebal dan bangang utk dpt sokongan.

      Kesian aku tgok lebai2 cap bulan yg semakin hari semakin dijauhi pengundi, tapi perasan diri mereka hebat dan suci, calon ahli SORGA tanpa dihisab!

      Delete
    2. Parti cap bulan sakit krn mr presideng terasa dirinya amat hebat sejak pegang jawatan dlm persatuan ulamak dunia. (INI ANDAIAN POK AMID SHJ.. JAWATAN TU BUKAN DIREBUT TAPI DILANTIK)

      Pengikut2, atau lebih tepat lagi, walaun2, terasa diri mereka amat hampir dgn Sorga lantaran mengekori ulamak kluk klek tu!!! (BILA KITA YAKIN PERJUANGAN KITA MENDAPAT KEREDHAAN ALLAH MAKA TAK SALAH KALAU KITA MENGHARAPKAN SYURGA)

      Ulamak2 dan ostad2 cap bulan lah yg merosakkan parti mereka sendiri. Tp krn terasa yg mereka tu terdiri drp golongan org2 suci, tindakan politik mereka makin hari makin bebal dan bangang utk dpt sokongan. (TAKKANLAH KERANA KELUARNYA G18 TERUS POK AMID KATA PARTI PAS SUDAH ROSAK. AMAT TERPESONG ANDAIAN POK AMID TU... BAHKAN PAS BERTAMBAH SEHATI SEJIWA SEJAK MUKTAMAR 2015)

      Kesian aku tgok lebai2 cap bulan yg semakin hari semakin dijauhi pengundi, tapi perasan diri mereka hebat dan suci, calon ahli SORGA tanpa dihisab! (KALAU DIJAUHI PENGUNDI MACAMANA BOLEH KUMPUL RATUSAN RIBU PESERTA MASA HIMPUNAN RUU 355 TU POK AMID?)

      Delete
  2. Barua itu atas kehendak anda...jika anda lari kononnya takut jadi Barua DAP walhal dia tak de kuasa pun tetapi bersedia pulak bersama UMNO yang berkuasa bukankah itu mencari untuk menjadi Barua.

    ReplyDelete
  3. Barua itu atas kehendak anda...jika anda lari kononnya takut jadi Barua DAP walhal dia tak de kuasa pun tetapi bersedia pulak bersama UMNO yang berkuasa bukankah itu mencari untuk menjadi Barua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Nur Liyana! tak de kuasa.. sampai si kafir boleh belek fatwa negeri takde sape yg berani tegur macam tu yg Nur Liyana kata takde kuasa.. yg sampaikan seorg adun PKR menangis merintih kerana kawasan dia tak dapat perhatian kerajaan negeri tu yg Nur Liyana kata takde kuasa.. belum cakap pasal beli banglo murah lagi..

      Pembetulan ya Nur Liyana.. bekerjasama bersama UMNO utk hal ehwal yg membawa kebaikan kpd Islam dan rakyat sahaja. Tak timbul langsung soal jadi barua macam yg dok ada tu..

      Delete
    2. Aku suka lah ko ni..sangat tabah dan istikomah dlm menjawab segala soklan..

      Delete
    3. Terima kasih BkS.. kita semua perlu pertahankan parti masing2 dari diserang melebihi keperluan menyerang..

      Delete
  4. Kata orang barua...sedap kat hang!Meh sini pelaq hang kutip cerita,cerita tak habih..lepas tu jaja...

    ReplyDelete
  5. Parti Angkut Najis untuk tokeh-tokeh dapigs

    ReplyDelete
  6. Org PAS suka sangat panggil Parti Amanah Negara sebagai PAN. Walhal dlm ROS Amanah. Org PAS terlupa ke...PAS tu didaftarkn atas nama Parti Islam Semalaysia...singkatan PIS tu. Maknanya kencing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni mesti hasil dari arwah bapak si kaki kelab malam yg mengharamkan tulisan jawi sampai noralim ASLI tak paham macam-mana perkataan PAS boleh timbul..

      Fa Alif Sin - Parti Islam SeMalaysia.

      Nak kencing ke apa ke asal jgn jadi barua DAP sudah la..

      Delete