MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Ratib "DAP" Yusni Mat Piah.

PAS DITUBUHKAN UNTUK MELAWAN DAP? 

 Musuh utama Pas pada bukanlah UMNO dan Barisan Nasional tetapi DAP' kata perwakilan PAS Pulau Pinang, Yusni Mat Piah.

Yusni berucap ketika ucapan perbahasan dasar presiden Pas di Muktamar PAS 63 di Alor Setar Kedah.

22 Responses to "Ratib "DAP" Yusni Mat Piah."

  1. Pada pendapat peribadi saya, kita tak boleh menafikan langsung akan sikap DAP yg anti islam spt yg ditunjukkan selama ini dan kini disertai pula oleh MCA dan Gerakan. Tak usahlah hendak menafikan fakta. Dan dlm masa yg sama pada saya tak usahlah ada kerisauan bila kita tidak dpt bersama DAP. Di luar sana masih ramai lagi org2 kafir yg perlu kita dakwahkan agar tertarik dgn islam.

    Bab DAP biarlah PAN shj yg berusaha utk berdakwah walaupun apa yg terlihat setakat ini ialah PAN pula yg didakwahkan bilamana ulamak PAN tidak layak langsung utk jadi ketua belek fatwa dan mengetuai maqasid syariah yg ditubuhkan oleh DAP. Tapi yg lucunya itu pilihan PAN sendiri dan tak perlu PAS mengajar bagaimana utk mengenali non muslim yg anti atau tidak kpd islam.

    Satu lagi perkara yg agak melucukan ialah arwah TGNA sentiasa dijadikan sbg contoh rujukan namun saya tetap tidak menolak akan fakta tersebut. Tapi adakah DAP dan PAN benar2 menghormati arwah spt yg cuba dicanang2kan selama ini? Kita ambil contoh sumpah baiah dan EKJS Negeri Kelantan yg menjadi bukti akan kecintaan arwah kpd islam. Adakah benar2 dihayati dan dihormati akan kedua2 perkara tersebut oleh PAN dan DAP? Malah pada saya bertambah terserlah kerasnya sikap 'munafik' dan kafirnya mereka. Tak perlulah menafikan jika ianya sudah jelas di depan mata.

    Sekarang ini PAS sedang dibawa ke arah yg betul. Jadi TGHH malah arwah TGNA sekalipun jika tunduk kpd DAP spt G18 dulu pastilah kami akan lontarkan mereka berdua juga keluar dari bahtera PAS.

    ReplyDelete
  2. Kalau sudah begitu pendirian saudara, silakanlah. Selamat maju jaya, sahabat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya cuma berharap agar pihak musuh PAS menyedari pendirian akar umbi PAS iaitu setia kpd perjuangan PAS dan bukan sekadar setia kpd individu tertentu spt yg dianggapkan oleh pihak musuh selama ini..

      Senario begini amat berbeza dgn pihak PH yg kononnya berjuang utk rakyat tapi yg terbukti ialah sebaliknya bilamana berjuang utk tembolok sendiri spt yg ditunjukkan oleh pimpinan mereka di selangor dan penang..
      Kami tak mahu tunduk kpd DAP bukannya tidak bersebab.. syukurlah pimpinan yg pro DAP pun telah berjaya disingkirkan..

      Delete
  3. X kdgrn lgsung dlm muktamar, pas mgkritik umno/ kerajaan. Apakah setahun dua ni umnobn berubah mnjadi lebih baik sehingga pas x perlu kritik lgsung. Rasa sy umno(baca Najib) semakin teruk. Rakyat semakin susah. Tp politik matang pas hnya myerang PH. Umnobn, x usik lgsung. X seperti muktamar2 ketika zaman almarhum ustaz fadzil.

    ReplyDelete
  4. Isu 1mdb, gst, ketirisan, rasuah, pyelewengan dll tlh mybbkn rakyat kbykn bertmbh susah. Apa yg leh diharapkn kpd pimpinan pas. Apa idea pas? Kritik/tegur pun X. Apakah mlwn rasuah, pyelewengan bukan dr ajaran Islam??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila jadikan negeri kelantan sbg rujukan.. isu2 nasional spt 1mdb dan gst sudah tentu tak dapat nak ditangani oleh kerjaan negeri.. kita boleh rujuk kpd isu2 rasuah, penyelewengan yg berjaya kerajaan negeri basmi sejak di zaman arwah TGNA lagi.. malah tuduhan rompak balak oleh husam juga dapat dibuktikan salah melalui anugerah yg diperolehi.. sila rujuk; http://tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=3465

      Korang nak PAS buat apa lagi utk membuktikan akan kecekapan dan ketelusan PAS dlm memerintah? Bab islam jgn ceritalah negeri mana yg lebih hebat dari kelantan gamaknya?

      Delete
    2. jadikan kelantan sebagai rujukan...what a joke??? stupid walaun...ooppss walaun memang tak pakai akal...

      Delete
    3. Bagilah hujah bro.. janganlah setakat menafikan aje.. budak tadika kemas pun boleh kalau macam tu..

      Delete
    4. Anak syarikat kerajaan negeri, Baldah kalah dalam kes saman projek Lebuhraya Rakyat manakala terkini mahkamah yang sama membenarkan permohonan peniaga pasar besar Pasir Puteh menghalang perpindahan mereka ke pasar baru.

      Kes dalam proses:-

      a. Saman ke atas Kijang Kuari
      b. Saman balas ke atas Kompleks Perkayuan Kelantan (KPK)
      c. Saman ke atas dua pimpinan Pas berkait sebidang tanah di Rantau Panjang
      d. Saman oleh Encik Ya’akob bin Awang ke atas Baldah dan pengurusnya
      e. Saman Orang Asli ke atas Kerajaan Negeri dan beberapa agensi

      Delete
    5. Laaah.. aku sangkakan masalah tahap nasional yg boleh menyebabkan kehilangan kepercayaan pengundi spt di penang dan selangor tu..

      Kalau masalah di peringkat domestik sebegini aku percaya semua negeri pun ada yg seumpamanya.. tapi tak pe good try..

      Delete
  5. X kdgrn lgsung dlm muktamar, pas mgkritik umno/ kerajaan. Apakah setahun dua ni umnobn berubah mnjadi lebih baik sehingga pas x perlu kritik lgsung. Rasa sy umno(baca Najib) semakin teruk. Rakyat semakin susah. Tp politik matang pas hnya myerang PH. Umnobn, x usik lgsung. X seperti muktamar2 ketika zaman almarhum ustaz fadzil.

    ReplyDelete
  6. X kdgrn lgsung dlm muktamar, pas mgkritik umno/ kerajaan. Apakah setahun dua ni umnobn berubah mnjadi lebih baik sehingga pas x perlu kritik lgsung. Rasa sy umno(baca Najib) semakin teruk. Rakyat semakin susah. Tp politik matang pas hnya myerang PH. Umnobn, x usik lgsung. X seperti muktamar2 ketika zaman almarhum ustaz fadzil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seperti yg pernah diterangkan oleh Nik Abduh baru2 ini bahawa UMNO memang telah diketahui buruknya di seantero dunia. Jadi samada sikit atau banyaknya buruk mereka diwar2kan mereka tetap buruk dipandang oleh rakyat.

      Ini berbeza dgn PH dan PAS, kesilapan yg sikit spt kes banglo di selangor dan penang sudah cukup melukakan imej pembangkang.. jadi biarlah pembangkang diserang agar cepat2 perbetulkan segala kesilapan sebelum PRU 14 nanti..

      Delete
  7. Matlamat ph adalah sana sepeeti matlamat pas..menjatuhkan umno dan dalam masa yg sama memertabatkan islam..x de sesiapa baik ph atau pas yg boleh menafikan ini...jadi mengapa matlamat ph dilihat lain dari pas? Adakah kerana kamu pas maka kamu lebih islam dari kami dan dgn asbab itu sewenang wenangnya kamu melabel ph barua, kapir dan sebagainya? Ini lah yg aku katakan..buaya melable dan takfiri yakni mengkafir tumbuh subur dlm jemaah pas?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Tahniah kerana rupa2nya masih ada sinar dlm PH yg inginkan islam.. bab siapa yg lebih islamik tak perlulah kita bincangkan.. biarlah rakyat yg menilai..

      Biasanya sesuatu serangan pastinya akan ada timbalbalas oleh pihak yg diserang. Ini adalah juga lumrah dlm politik. Biarlah saya huraikan secara ringkas macamana budaya yg dikatakan melabel dan takfiri itu boleh timbul. Tapi cukuplah sekadar mengambil contoh agar perbincangan tidak meleret2 entah ke mana.

      Masih ingatkah bilamana ada 2 org ADUN yg mengkhianati perjuangan PAS dgn melompat menyokong pihak lain? Kemudian menyerang pula dgn membuat tuduhan melulu akan tuduhan UG kpd pimpinan PAS? Jadi apa salahnya serangan tersebut dibalas dgn melabel kpd manusia yg mengkhianati parti islam dgn label yg tepat lagi benar?

      Manakala tuduhan takfiri pula nampaknya adalah hanya serkap jarang oleh para pembenci PAS.. dan ini berlaku sejak dulu lagi termasuk oleh UMNO dan juga dlm isu yg dikatakan amanat haji hadi. Namun alhamdulillah sampai sekarang masih lagi belum terbukti akan kebenaran dakwaan tersebut bilamana segala hujah yg diberikan oleh pihak lawan masih belum diketemui apa2 ayat dari amanat tersebut yg mengkafirkan samada individu atau mana2 parti. Ini adalah fakta. Jika ada keterlanjuran mulut pula oleh mana2 pihak dalam PAS, sudahpun ditarik balik dan permohonan maaf juga telah dibuat tanda pengakuan ada di antara mereka yg sememangnya telah terlanjur kata.

      Jadi mulai sekarang marilah kita sama2 perhatikan sejauh mana islam yg hendak diperjuangkan oleh PH dan PAS. Di samping itu PAS telahpun mengisytiharkan akan bertanding di kerusi lama selagi tidak ada gangguan dari PH i.e usaha PAN yg mahu turut bertanding di Kelantan. Saya amat berharap kemelut2 sebegini dapat kita fahami dan sama2 terima hakikat bahawa 3 penjuru sudah tidak dapat dielakkan lagi!

      Delete
  8. BERPULUH TAHUN MELAWAN UMNGOK TIBA2 UBAH HALUAN..RASA MCM DIPERMAINKN PAK LEBAI...PTUIHHH.."DA MAKAN BNYK DEDAK KOT"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila pulak lebai ubah haluan.. umno tetap ditentang.. kalau G18 memang adalah ubah haluan ke pimpinan lain..

      Delete
    2. Musuh ada banyak senjata dari parti2 kafir lain

      Asal Parti Islam "tentang" pakai satu senjata. Kemudian "tentang" pakai banyak senjata hasil gabungan dgn parti2 lain....

      Nak menang dah pun..

      Terkini, "tentang" pakai satu senjata balik.

      Itu bukan "tentang", tapi namanya sayang...

      Bertambah suburlah rasuah, kezaliman dan gst...

      Itukah yang Islam nak?

      Delete
    3. Baguslah kalau kamu faham macam tu.. tapi realitinya PAS kini diserang keliling pinggang dari parti2 PH malah termasuk UMNO sekali.

      Memang islam senantiasa diuji sebegitu betul kan?

      Delete
  9. Islam xsemestinya dengan pas😉

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg pastinya PAS perjuangkan Islam bukan liberal bukan sosialis bukan assobiyah dan yg pastinya bukan islam yg separuh masak..

      Delete