MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Dahulu ucapan pun takut didengar.

Cuba perhatikan dan telitikan kenapa ucapan segelintir pemimpin PAS yang "kasar" dan menyentuh institusi masyarakat seperti Jabatan Mufti dibiarkan.

PERHATIKAN ucapan Hj Hadi sepanjang penglibatan beliau dalam PAS, ada yang  boleh memecah belahkan masyarakat tidak dilaporkan kepada polis untuk disiasat.

Semua ini menguntungkan UMNO.

Dewasa ini, apabila PAS beri tongkat kepada UMNO pemimpin itu tidak diserang.Kerajaan Kelantan tidak lagi dicincang lumat.


14 Responses to "Dahulu ucapan pun takut didengar."

  1. Ucapan TGHH yg mana satu gamakanya.. hari tu ada jugak Sultan Selangor mintak calon mb lebih dari 2 orang.. tapi hanya satu je yg patuh .. yg dua lagi kiranya berani pertikai raja kita..

    Sebab tu TGHH mintak ROS siasat parti2 mana yg dah langgar perlembagaan dari segi tindakan politiknya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 calon ade ke dlm undang2 tubuh
      Kerajaan negeri? Ke hadi ambil kesempatan je? Macam2 ayat walaun skrg ni semata2 menghalalkan tindak tandok hadi!

      Delete
  2. Replies
    1. Tanah Air Hancus jika bagi DAP jadi sebahagaian kerajaan persekutuan..

      Delete
  3. Dah termakan propaganda Ameno hingga ke usus terbawah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Come on lah pok amid littor.. jangan samakan poa amid dgn kami yg tak sanggup tgk LGE membelek2 fatwa utk org islam spt pok amid.. bila pok amid redha sebegitu janganlah anggap org lain pun redha sama..

      Delete
  4. Sori nk kata. Sekurang2nya Dap xkhianat dkalangan rakan dlm PR. Ada parti tu bkwn senyap dgn musuhnya dulu yg katanya parti asobiyah...shit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke DAP tak pernah khianat PAS? Kenapa DAP menentang usaha hudud yg berhak PAS perjuangkan secara sendirian sebagaimana PAS tidak menentang gagasan DAP utk Malaysian Malaysia.. namun macam biasa kita pun kenal G18 yg spt biasa buat2 tak nampak pengkhianatan DAP ini!

      Delete
    2. Bagaimana pula parti2 komponen bn spt mca, mic dll. Adakah mereka menyokong hudud atau ruu355? Jika tidak menyokong kenapa pas beriya-iya berbaik-baik dgn umno@bn? Adakah untuk mendapat ganjaran jwtn dlm kjaan jika menang pru nanti atau sekadar melukut di tepi gantang? Politik matang kunun.

      Delete
  5. Bekerjalah kamu mempertahankan kebenaran. Jika kamu membela kemungkaran sedangkan kamu tahu bahawa apa-apa yang kamu pertahankan itu sebenarnya salah, maka kamu sebenarnya telah menzalimi diri, masyarakat, dan negara. Berhentilah daripada menjadi pengambil upah yang membela kejahatan. Kepada pihak yang terasa pedas tu, sila ambil perhatian, ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.. jgn kita ambil upah utk menentang perkara2 yg baik spt RUU 355 yg nyata telah mendapat sokongan beberapa org mufti..

      Bagi kerja2 utk kebaikan demi islam dan rakyat pula, tak dapat upah pun tak apa kerana itu memang tuntutan islam.

      Mengenai kezaliman pula hendaklah kamu tentang habis2an termasuk melalui pilihanraya. Dan jika ada pihak yg ingin mengganggu tugas kita menentang kezaliman itu bermakna pihak itu pengkhianat kerana ianya spt memberi nyawa pula kpd pihak yg melakukan kezaliman!

      Delete
    2. Menghukum mengikut nafsu baik ke? Mungkin kerana nama nya ruu355 semuanya baik, padahal amat menyeleweng.

      Delete
    3. Boley Jalan May pasti lebih bijak dari para mufti yg menyokong.. tahniah tuan.. saya suka bersangka baik.

      Delete
  6. untuk kalian yang menunggu liburan dan bingung untuk cari tempat yang NYAMAN,MURAH dan STRATEGIS :) langsung aja yu kunjungi di HOSTEL MURAH DI BANDUNG COCOK UNTUK BACKPACKER

    ReplyDelete