MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Jijik pandang Dap tapi tak jijik skandal IMDB-pelik dan ajaib!

Jijik pandang Dap tapi tak jijik skandal IMDB-pelik dan ajaib!

1.Berhempas pulas sesetengah pemimpin parti suci "exploit" kenyataan Yb Lim Ki Siang ( Dap ) yg sokong Yb Husam Musa ( Amanah ) sebagai bakal MB Kelantan insyaAllah slps PRU nanti.

2. Bila baca, lihat dan dengar kritikan mereka kpd Yb Lim Kit Siang dan Dap..jijik betul mereka pandang Dap ..tapi tak pula kita baca,lihat dan dengar kejijikan mereka kpd skandal 1MDB dan pemimpin serta parti melayu yg terpalit dgn skandal busuk dan hancing1MDB..apakah mereka dah dicabut deria rasa?

3. Dap langsung tak terbabit walau sekelumit dengan skandal busuk 1MDB..tapi sebab Dap didokong oleh ramai bukan melayu..mereka dibenci sebegitu rupa..dulu anti assobiyyah..skrg dah boleh peluk dan cium assobiyyah!

4. Yg nak tergelak mereka lupa masa YB Lim Kit Siang dan Dap ziarah Presideng mereka masa jadi MB T'ganu dulu..Presideng mereka yg dok peluk Yb Kit Siang...la ni peluk org lain lah!

5. Bezanya dgn akhlak almarhum Tok Guru Nik Aziz..berkunjung ke rumah Karpal Singh dan bawa kek hari jadi utk Mr Karpal!
-Hanipa Maidin

14 Responses to "Jijik pandang Dap tapi tak jijik skandal IMDB-pelik dan ajaib!"

  1. Apa boley buat... mereka tu golongan suci dan yang paling suci, agaknya mr presideng mereka.

    Bila dah masuk golongan suci, apa yang mereka buat semuanya betul dan benar kerana mulut mereka berkumat-kumat dgn ayat-ayat Quran dan hadis.

    Persoalannya, ayat-ayat Quran dN hadis2 tu benar dan betul, tapi pentafsiran mereka jumud....
    Alahai lebai-lebai suci!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu yg pelik...demi nak bela apa2 tindakan abglong dap sanggup pan reka dan tambah fitnah kpd lebai2

      Delete
  2. KALAU KITA TAHU ADA BERLAKU JENAYAH TAPI KITA TIDAK BERUSAHA UNTUK MENGHENTIKAN JENAYAH TERSEBUT MALAH KITA BERBAIK BAIK DENGAN PENJENAYAH ITU BERMAKNA KITA REDO KEPADA KEMUNGKARAN, DIHADAPAN ALLAH NANTI KITA JAWABLAH SENDIRI, SESUNGGUHNYA ALLAH MAHA MELIHAT DAN MAHA MENGETAHUI

    ReplyDelete
    Replies
    1. hamim, pas telah mengemukakan gesaan agar ditubuhkan satu suruhanjaya di raja utk menyiasat isu 1mdb.. kamu agak2 pan ada tak idea yg lebih bijak daripada idea pas ini? Iaitu selain dari mengharapkan campurtangan asing!

      Delete
  3. DOJ menyiasat dibawah kapasiti bidang kuasa yg ada untuk negaranya sendiri. Sungguh bertepatan dengan amalan sesebuah negara bila berlaku kepincangan moral di dalam negara mereka ..mereka akan siasat mengikut apa apa akta yg diperuntukkan. Aku x melihat sebarang campurtangan melainkan campurtangan untuk pulangkan harta yg menurut DOJ, adalah milik kita. Dalam hal ni,aku setuju dengan Hanim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BkS ingat tak peristiwa di negara iraq bilamana di awalnya US hanya hendak menumbangkan saddam hussein shj (sama spt hendak memulangkan harta milik negara kita kononnya).. lepas tu apa jadi kpd iraq sehingga sekarang?

      Delete
  4. Doj menggunakan undang2 negara mereka sendiri dan tidak langsung campurtangan dlm hal ehwal perundangan malaysia. Kefahaman tentang scope of work mmng sukar fahami jika kita kurang berpelajaran atau perpengetahuan luas dlm bidang perundangan dan segera melihat sebarang tindakan negara lain ATAS kapasiti peruntukan negara mereka sendiri sebagai campurtangan asing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BkS, kalau Doj guna undang2 negara sendiri apa ke hal macai2 ph pergi ke luar negara kalau tak mengharapkan campurtangan asing! Toksah berpura2 tahu lah BkS.. aku sangka korang hanya setakat kena kencing dgn tun m aje.. tapi rupa2nya dgn macai dia pun korang kena kencing juga... ish3x hancing sesangat baunya!

      Delete
  5. Oh..kepada yg buta undang2 dan perpengetahuan singkat, doj gunakan undang2 uganda utara rupa2 nya untuk saman civil ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pn selepas di pujuk dan diracuni fikiran doj dan fbi oleh bekas perdana menteri uganda utara tersebut!hebat!

      Delete
    2. Kamu masih belum faham lagi situasi sebenar rupanya.. jika benar DoJ telah mengambil tindakan undang2 mengikut undang2 negara mereka maka itu tidak boleh dipertikaikan oleh sesiapa pun.. biarkan mereka buat kerja2 mereka sendiri.. jgn ada sesiapa ganggu!

      Yg kita pelik ialah atas urusan apa pula macai2 PH pergi keluar negara selain dari menagih campurtangan asing? Sila jawab dgn seikhlas hati wahai BkS..

      Delete
  6. Aku ingat nk pegi amerika sekejap..semoga jangan di salah erti aku melobi doj dgn fbi pulak..pengaruh aku pn kuat juga..jeling2 pn dh kecut doj ketakutan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. So sesiap yg pegi amerika tu baik2..takut pulak nti dituduh melobi doj n fbi oleh geng2 kurang pelajaran..nk pegi, senyap2 je..sshhh

      Delete
    2. Kau nak pergi meninggal di amerika pun tak apa asal jangan undang campurtangan asing sudah la..

      Delete