MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Nasrudin Hassan ,apa pasal lu benci sama DAP.

Dulu tugas hentam DAP ialah UMNO,BTN,JASA dan MKN.Dewasa ini diganti oleh orang besar PAS.Sama ada Idris Ahmad atau Nasrudin Hassan silih berganti.
Sejak tahun 1969 lagi dibentuk persepsi DAP jahat.Wal hal mereka tak perintah Malaysia pun.

"Politik mereka kini bertunjangkan dendam kesumat. Asal PAS jatuh di Kelantan, maka siapa pun menang tidak mengapa. DAP nak perintah Kelantan tidak boleh, akhirnya mereka atur orang yang boleh dikuasai untuk memimpin Kelantan," kata Nasrudin Hassan.


8 Responses to "Nasrudin Hassan ,apa pasal lu benci sama DAP."

  1. Rupanya penulis masih bebal lagi akan sebab pas benci dap.. salah satu sebab yg amat jelas ialah bila tglge memungkiri janjinya utk membiarkan pas berjuang utk hudud sedangkan tghh masih kekal sehingga sekarang membiarkan dap berjuang utk malaysian malaysia.. pengakuan bertulis dan bertandatangan oleh tghh dan tglge serta video boleh dicari dlm internet iaitu pada sehari sebelum PRU13!

    Ini baru salah satunya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana hudud Pas di Kelantan? mana Hudud Pas di Terengganu? Sedangkan disitu tak ada DAP! Hudud konon!

      Delete
    2. Ulama perigi buta la yang walaun-walaun duk ato'na sami'na sekarang. Maklum la, walaun-walaun ni tak pandai nak bezakan ulama yg mana baik dan yang mana haprak.
      Bagi mereka, ulama-ulama dan ostad-ostad yang duk dalam parti cap bulan, SEMUANYA hebat walaupun mulut busuk kohong macam Lebai Al-Marangi tu.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Isu hudud yang diwar2kan oleh PAS hanyalah alat yang digunakan untuk memancing undi orang2 melayu. PAS yang memerintah Kelantan dan Terengganu satu ketika dulu tidak pun nak laksanakan hudud. Bahkan akta yang diluluskan kat DUN Terengganu tu pun dah jadi "perhiasan" yang disimpan tapi tak nak langsung diguna. Hudud serta pindaan RUU355 hanyalah sandiwara PAS untuk menyembunyikan ketidakmampuan mereka sebagai pemerintah dan kemandulan ulamak2 mereka sebagai perlaksana "amal makruf dan nahi mungkar".

      Demi menghalang rakyat dari melihat kelemahan dan kejahilan mereka yang tak layak memerintah dan tak layak digelar ulamak maka dipersembahkanlah kepada umum drama yang memlalaikan umat islam iaitu "hudud dan RUU355" yang sudah pasti selagi PAS tak menjadi kerajaan pusat adalah mustahil untuk menjadi kenyataan (PAS malahan sudah ishtihar mereka tak berhasrat merampas Putrajaya dari BN). Hakikatnya, PAS dan pimpinannya yang ada sekarang adalah ibarat "kayu yang tersandar". Mereka itu sendiri lemah dan mereka bukanlah tempat yang kukuh untuk rakyat bergantung bagi menegakkan Islam. Pimpinan PAS hanya gah dengan jubah,serban tetapi kosong dari akal, kemampuan serta perlaksanaan. Mereka hanya layak jadi tukang baca doa dan ketua kumpulan baca Yaa'sin. Bahkan Tuang Presideng PAS sendiri telah menjadi teladan dengan mendahulukan majlis tahnik dan doa selamat dari menghadiri sidang Parlimen. Mana yang lebih penting, majlis tahnik atau sidang dewan Parlimen yang menggubal undang2?

      Dari situ kita dapat melihat bahawa PAS hanya mempunyai gambaran islam tanpa ada penghayatan (seperti buku anak2 tadika yang kulitnya penuh dengan gambar yang berwarna warni tetapi isinya amat ciput dan ilmunya tidak memerlukan intelek yang tinggi untuk memahaminya).. Atau yang lebih tepat..hanyalah "PASU BUNGA" yang dipakaikan serban dan jubah. Hanya hiasan semata2 dan tak banyak kegunaannya untuk rakyat. Janganlah kita letakan pasu bunga lagi didalam dewan Parlimen. PASU BUNGA2 seperti Nik Abduh dan Nasrudin, tempatnya diluar Parlimen. Enough is enough.

      Nick.
      Cape Tiger.

      Delete
    5. Nick, aku dah byk kali jelaskan bhw hudud di kelantan dan terengganu perlu menunggu kelulusan RUU 355 utk mula dikuatkuasakan.. jangan tunjuk sgt kebebalan walaupun mmg kamu kurang cerdik..

      Walaupun kamu ibaratkan pas sbg kayu yg tersandar namun percayalah pas tetap tidak perlukan dap utk terus bertahan dlm kancah politik negara berbanding pan..sedarlah nick bahawa kini dap sendiri pun sudah mula pertikaiakn akan keberadaan pan dlm pakatan pembangkah yg dilihatnya masih di takuk lama.. cubalah cari artikel berkaitan pandangan dap berkenaan kemudian renung2kanlah sedalam2nya!

      Delete
  2. Hidup ini bukan untuk politik semata-mata, kena fikir apa kerja dakwah kita kepada manusia agar mereka yang masih belum islam mengenal agama Allah. Bila kita buat musuh dengan semua orang, bila masanya kerja dakwah kita. Tunjukkan akhlak yang terpuji merupakan salah satu cabang dakwah yang besar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tu pas amat berbeda dari pan.. pas merupakan sebuah parti politik, badan dakwah serta pusat tarbiyah bagi ahli2nya.. tidak seperti pan yg hanya berbentuk parti politik yg digunakan oleh dap utk memecahbelahkan orang islam di malaysia agar mudahlah dap menguasai sebahagian besar penguasaan politik di pihak pembangkang.. sebab itulah memang sesuai pan ini dilabelkan sebagai barua dap.. memang tepat!

      Satu lagi ialah respon yg dikemukakan oleh salah seorang blogger pan spt di atas yg rupa2nya bebal politik.. tajuk lain yg dikemukakan (kenapa benci dap) respon lain pula yg diberi (kesah hudud di kelantan dan terengganu)..

      Bagaimanapun, aku berharap beliau dapat mengambil iktibar dari blog ini yg lebih terbuka berbanding blog beliau yg komen2 perlu ditapis terlebih dahulu (takutla tu dgn hujah2 kami yg bernas!) supaya aku pun turut dapat berkomentar sama tanpa tapisan oleh beliau.. bacul!

      Delete