MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

YB jangan jadi YB PASU BUNGA sidang parlimen kali ini,.

YB buat persediaan. Jangan jadi YB pasu bunga.Inilah masa  minta Tuan Speaker  bahas usul RUU355.Jangan ditanguh-tanguh lagi. Lagi satu inilah masa  bahas 1MDB  dan  salah guna kuasa.Ini tidak  bising diluar dalam parlimen senyap tak tahu nak bahas apa.

3 Responses to "YB jangan jadi YB PASU BUNGA sidang parlimen kali ini,."

  1. Pas memang sengaja menangguhkan segala proses agar lebih ramai rakyat islam dan bukan islam memahami ruu 355.. sebaliknya pula di pihak pan; segala penangguhan amat tidak digemari agar lebih cepat rakyat bukan islam menolak ruu 355!

    ReplyDelete
  2. Ya betul, Tuang Presideng tangguhkan usul 355 supaya lebih ramai rakyat faham dengan usul tu. Maka berterbanganlah pembesar2 PAS bersama2 dengan penyamun2 UMNO ke London untuk mengadakan majlis minum kopi untuk memberikan penerangan kepada puluhan juta rakyat Mesia yang ada kat London tu. Apa barang buat majlis taklimat dan sessi soal jawab kat dalam negara sebab tak ramai rakyat mesia yang duduk kat sini, ye tak? Lagi pun, kalau buat majlis penerangan dan sessi soal-jawab nanti buatnya rakyat tanya soalan2 yang tak mampu nak dijawab serta terbongkarnya tembelang bahawa usul 355 tu ibarat kereta takde tayar, bukan ke kemaluan besar untuk pemimpin2 PAS? Kalau buat kat kota London bolehlah sambil menyelam minum air iaitu sambil dok berlakon buat majlis penerangan RUU355 dengan minum kopi bolehlah terus dapat bersiar2 makan angin dengan duit rakyat. Kalau UMNO boleh guna duit rakyat untuk buat kerja2 pembaziran, takkanlah PAS tak boleh? UMNO dan PAS kan sudah sedondon! Kalau UMNO boleh jadi penyamun, PAS jadi tukang kira duit pun ok je! Amik upah kira duit yang dah samun tu halal kot? Halalan Toyiban ibarat bila UMNO curi duit 1MDB dan kalau Najib sedekah duit tu kat PAS, duit tu halal je.

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekuatan org pan (jika masih ada) hanya tinggal bab2 fitnah serta maki hamun sahaja.. kalau tanpa 2 perkara ni maka tak siapa yg mahu pedulikan pan lagi.. sebab tu aku paham kenapa nick terpaksa mereka cipta fitnah yg bukan2.. namun kita sudi bagi ruang sedikit utk pan bernafas sebelum menghembuskan nafas yg terakhir tak lama lagi!

      Apa yg difitnah seolah2 kelakuan pas dan umno di atas tu sebenarnya itu jugalah fakta yg pernah malah juga sedang berlaku di antara pan dan dap!

      Nick harus ingat kepergian pas ke luar negara adalah utk menerangkan apa itu ruu 355.. berbanding dgn kepergian ph ke luar negara utk menjemput campurtangan asing ke dalam negara tercinta ini!

      Delete