Terkini

Konspirasi Baham Tanah,dana untuk PRU14???

Kerajaan Kelantan perlu menjawab bagaimana  kelulusan diberi kepada tiga buah syarikat namun individu yang sama terlibat dalam syarikat tersebut.Lokasi kawasan didakwa kawasan tadahan hujan. ADA dakwaan inilah masa mengagih kekayaan negeri sebelum kalah?

Surat 1

Surat 2
Surat 3.




16 Responses to "Konspirasi Baham Tanah,dana untuk PRU14???"

  1. Tahun lepas pun macam2 fitnah keluar jugak bab hutan ni.. tapi berakhir dgn kelantan tetap berjaya ditadbir dgn cemerlangnya.. alhamdulillah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Wan rosli

      Laporan SPRM dah dibuat,bukan fitnah tuan,tapi sampaai sekarang tiada tindakkan.
      Di takbir dgn cemerlang berhutang >1billion dgn kerajaan persekutuan?

      Delete
    2. Alhamdulillah dapat lot gerai besar jamban, nak masuk kena merangkak menonggeng???

      Menonggeng nampak bontot tu hiburan sang gay!!!

      Adakah kau bermaksud kerajaan PAS Kelantan mesra gay hahahahahahaha????

      HIV berlambak ditadbir dengan cemerlang???

      Alhamdulillah sebab HIV meningkat ke???

      Cemerlangnya kerajaan PAS Kelantan menternak gay hahahah!!!

      Delete
  2. Kelantan paling teruk penjagaan hutan

    KUALA LUMPUR - Seorang penyelidik lapangan Sahabat Alam Sekitar (SAM) hari ini mendakwa Kelantan dikenal pasti sebagai negeri paling teruk dalam penjagaan hutan di Malaysia.

    Penyelidik berkenaan Meor Razak Meor Abdul Rahman mendakwa keluasan hutan simpan kekal yang ditebang untuk dijadikan hutan ladang di negeri itu adalah terbesar di negara ini.

    Beliau berkata berdasarkan rekod Jabatan Perhutanan negeri itu, sebanyak 41 lesen konsesi pembalakan diluluskan dalam hutan simpan kekal di jajahan Kelantan Selatan meliputi jajahan kecil Gua Musang dan Lojing.

    "Jadi, bagaimana Menteri Besar Kelantan (Datuk Ahmad Yaakob) boleh menyatakan pemberian lesen dibekukan pada 2006 apabila masih ada lesen diluluskan pada tahun lepas?" katanya kepada pemberita selepas Forum Media Khazanah Alam Pertubuhan Pelindung Khazanah Alam (Peka)-Institut Akhbar Malaysia (MPI) di sini, hari ini.

    Beliau berkata, pembalakan dan penerokaan hutan tersebut merupakan antara faktor penyumbang kejadian banjir luar biasa yang berlaku baru-baru ini.

    Meor Razak berkata, Kelantan mengamalkan konsep hutan ladang di mana melalui konsep itu, semua pokok ditebang sehingga gondol untuk ditanam dengan tanaman seperti getah dan kelapa sawit.

    Katanya, ia menyebabkan tanah di kawasan itu tidak mampu menampung air hujan dan akhirnya mengakibatkan banjir.

    Dalam pada itu, beliau berkata, Sabah dan Selangor merupakan negeri terbaik dalam penjagaan hutan dengan Sabah mengamalkan pembalakan mampan manakala Selangor tidak membenarkan sebarang pembangunan di kawasan hutan simpan kekalnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam ni di bandingkan dengan Selangor, jauh lah!!!!

      Terbaik apa??? Terbaik menonggeng nampak bontot??? Gay tengok pun berselera???

      Bodoh mangkok ni, dah tunjuk macam-macam bukti pun fitnah juga!!!

      Atas tu salinan dokumen pun nak kata fitnah juga ke????

      Memang bangang dia ni keh keh

      Delete
    2. selalu yg meniaga pasar ini makcik2 tua. tak dpt dibygkan huru hara yg bakal terjadi bila makcik2 ni merangkak menonggeng nak masuk gerai utk meniaga...

      Delete
  3. Juwairiya melalui laman sosial Facebooknya sebelum ini memuat naik gambar beberapa keping sampul surat yang tertera logo dan tulisan Skim Peduli Sihat.

    Namun, pada sampul terbabit turut tertera gambar ADUN Sabak itu bersama logo PAS sedangkan skim terbabit merupakan program kerajaan negeri dan bukannya parti politik yang diwakili Sallehen.

    Sampul tersebut dipercayai mengandungi borang dan kad skim berkenaan.

    Oleh demikian, Juwairiya menegaskan tindakan Sallehen itu jelas memperlihatkan sikap tidak profesional beliau dalam melaksanakan tugas sebagai wakil rakyat.

    "Saya menyatakan rasa kecewa saya pada ADUN tersebut yang tidak hormat dan tidak bersikap profesional dalam melaksanakan tugas yang mewakili kerajaan negeri di kawasan tersebut," kata Juwairiya kepada Malaysiakini.

    Menurut Juwairiya, Pesuruhjaya PAS Selangor itu tidak seharusnya berbuat demikian.

    "Program negeri harus ditonjolkan kerajaan negeri bukan parti politik yang diwakili.

    "Kerana ADUN mewakili seluruh rakyat, mewakili negeri tanpa lihat latar belakang politik yang dinaunginya (orang yang mereka berkhidmat)," tegas Juwairiya.

    Oktober tahun lalu kerajaan negeri Selangor memperkenalkan skim kesihatan percuma untuk kumpulan isi rumah berpendapatan 40 peratus terendah (B40) dalam belanjawannya bagi tahun 2017.

    Digelar 'Skim Peduli Sihat' atau skim perlindungan perubatan dan kesihatan, Menteri Besar Selangor Datuk Seri Azmin Ali berkata, langkah itu diambil untuk menangani kos sara hidup yang dihadapi kumpulan berkenaan.

    Mereka yang dilahirkan dalam Selangor atau menetap di negeri itu lebih 10 tahun layak menyertai skim ini, katanya semasa membentangkan Belanjawan Selangor 2017 di Dewan Undangan Negeri hari ini.

    Skim ini akan diuruskan oleh pentadbir jagaan kesihatan pihak ketiga Selgate Corporation, yang akan membiayai rawatan kesihatan asas sebanyak RM500 setahun untuk setiap keluarga yang layak.

    Malaysiakini sedang mendapatkan maklum balas Sallehen dan pejabat MB Selangor berhubung perkara tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contoh mereka yang benci dengan PAS hahahaha!!!

      Tak reti memerintah politikkan program kerajaan Selangor!!!

      Kenapa, kerajaan Kelantan dah tak ada apa nak tumpang ke hahahahaahaha!!!!!

      Kerajaan PAS Kelantan Cemerlang????

      Berbanding Selangor tahap tapak kaki laaa!!!!

      Delete
    2. Contoh mereka yang benci dengan PAS hahahaha!!!

      Tak reti memerintah politikkan program kerajaan Selangor!!!

      Kenapa, kerajaan Kelantan dah tak ada apa nak tumpang ke hahahahaahaha!!!!!

      Kerajaan PAS Kelantan Cemerlang????

      Berbanding Selangor tahap tapak kaki laaa!!!!

      Delete
  4. Sampai bilakah gamaknya kaki klepet akan berani nak dedahkan “bukti” yg membuatkan para pendokongnya percaya bulat2.. mereka tak sedar dah kena klepet hidup2 dan mati2... bangang!! .. dasar kaki klepet lagi subahat.. keh keh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti ada kau kata klepet???

      Apa bukti kau kata klepet tu???

      Mana dokumen atau bukti lain????

      Punyalah kau tu taasub dengan parti, parti kau sendiri klepet kau salahkan orang yang tunjuk bukti hahahaahahahahahahaha!!!!

      Bila kau nak keluar dari zon BANGANG kau???

      Punya bangang dia ni!!!!

      Kat Terengganu ada pesta arak agak2 kaulah hadi bantah dalam hati tak hahahahahahah

      Kalau kau nak tengok tempat dan tarikh aku boleh bagi link laman web Guinness hahahaha!!!

      PAS kaki klepet tanah cerita banyak hahaahaha!!!

      Delete
  5. Aku tak tujukan kpd sesiapa hujah bernas aku ni.. mula2 aku sangka dia bijak sangat temberang sana temberang sini.. ni mesti sedara kembar dgn mat klepet ni.. keh keh..

    Nak suruh org keluar dari zon bangang konon tapi rupanya dia sendiri dah lama dok dalam zon bangang.. cut and paste pun tak reti nak dibezakan dgn copy and paste..keh keh

    Mulai hari ni aku gelarkan org tu sbg nibodo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang walaon PAS kaki gelar!!!!

      Kau cakap aku apa walaon PAS tak gelar???

      Munafik, kafir, syiah, khawarij, wahabi, wasabi dan lain-lain!!!! Setakat nibodo tu apa sangatlah!!!

      Memanglah kau kena keluar zon bangang pasal kau tu bangang sangat!!!!

      Isu kafir belek fatwa untuk orang mukmin pun kau dah salah!!!

      Fatwa tu untuk orang muslim ke mukmin???

      Kau boleh beza tak muslim dengan mukmin???

      Cut and paste kau bising yang kau orang Islam dengan orang beriman pun tak boleh beza apa cerita???

      Fatwa untuk orang mukmin konon!!! Punyalah bangang!!!

      Gelarlah lagi, yang aku tahu kau tak pernah nafikan kau sekolah tinggi hahahahaha!!!

      Lepas tu nak panggil orang bodo hahahaha!!!

      Tak sedar diri!!! Diri sendiri bodoh tak ada pelajaran, kaedah perundangan Islam kau kafirkan, punyalah bodoh nak panggil orang lain bodoh hahahahahahahahahaa!!!!

      Bodoh punya walaon tak ada pelajaran, menipu serupa dengan walaon-walaon yang lain!!!

      Aku ingatlah walaon, memang tarbiah PAS jadikan orang bodoh, buat pasar tonggeng sama besar dengan jamban hahahahahahahaa!!!

      Tak reti tambah pendapatan negeri, klepet balak hahahahahahahahaha!!!!

      PAS kaki klepet hahahahaahaha!!!

      Kalau kau panggil aku nibodo, aku pun nak gelarkan kau sebagai nibabi hahahahahahah!!!

      Kan ke PAS tu PIGS hahahahahahah!!!!

      Babi je yang bodoh tara tu hahahahahah!!!

      Kan nibabi!!!!

      Delete
  6. Kau ni bodohlah anonymous,

    Mengaku hujah kau bernas hahahahahahah!!!

    Mengkafirkan kaedah perundangan Islam bernas ke hahahahahahhaha!!!

    Sebab tu orang kata taksub tu datang dengan bodoh!!!

    Sampai mengkafirkan sistem perundangan Islam, tak salahkan mulai hari ini aku gelar kau nibabi???

    Babi je perangai jelek macam ni hahahahahahaha!!!

    Allah tak pernah larang orang bukan Islam belek al-Quran kitab teragung umat Islam, kau boleh halang orang belek fatwa!!!!

    Apasal kau bodoh sangat mengharamkan yang halal???

    Adakah kau layak bergelar NIBABI???

    HAHAHAHAHAHAHAH ORANG BANGANG MEMANG MACAM NI, SEMUA ORANG KATA DIA BODOH, DIA SENDIRI MENGAKU BERNAS HAHAHAHAHAHHAHAH!!!!

    BANGANG PUNYA MANUSIA!!!

    ReplyDelete
  7. teringin nak dengar hujah yg ilmiah dan berfakta tanpa kencing sambil makan dr wan rosli

    ReplyDelete
  8. MUNGKIN AGAK INI APE YG TLH BERLAKU:-
    pertugas khas rasuah tlh siasat. unit penyiasat rasuah ni 'di seconded' atau pinjam-lapur terus kpd pejabat jholok.

    kertas siasatan di simpang jholok.
    takde tindakan undang? mungkin takda lapuran di buat kat polis ag macc doe ke atas kerajaan kelantan.

    jeng jeng jeng..... kertas siasatan terdpt berbagai2 penyelewengan. unit rasuah tlh pun kenal pasti lebai2 serta individu2 yg terlibat. sykt2 dan akaun2 bank juga sedang dipantau.

    fuyoh... siasatan di kategorikan "rasuah dan jenayah. direct komunikasi sulit antara pejabat jholok dgn setengah lebai.

    jeng jeng jeng... telur2 lebai & parti di perah di ugut. wahai lebai2 kamu perlu buat kacau pecahkan PR. jholok join sama2 nyah ketua pembangkang DSAI ke sungai buluh.

    wahai lebai2 tak blh tegur jholok. lebai2 perlu tutup mulut mata telinga dan buat bodoh dlm parlimen. lebai di larang sertai Bersih. lebai2 perlu ikut kritik parti2 dan pemimpin2 PH. lebai2 perlu buat program bantai PH. bantai selangor dan penang...

    jholok seorang pengecut takut DSAI. tak setanding DSAI & pemimpin2 PH yg karismatik, dominan & berpengaruh di arena politik nasional dan antarabangsa. lebih lebih lagi waktu sama tahi tahi 1mdb mulai terbongkar.

    tak paham betul... perbezaan begitu ketara berbanding tindakan siasatan badan rasuah ke atas negeri selangor dan penang. yg hanya di syaki di percayai berlaku penyelewengan. wooiii, geledah pejabat dan rumah, di reman utk siasatan, pembantu turut diancam, pakai baju oren pesalah menjadi perarakan, di heboh hebohkan dalam media berminggu minggu,

    jholok pikir dpt jatuhkan selangor dan penang! kemudian jholok pun cuba 'beli' dun selangor... tak berjaya pun....

    kebal kebal lebai.... sejak banjil besar besaran, karbon trading, pembalakan tanpa sop berterusan... eh...hairan juge ye!!?! lebai2 kebal jugak ye.,,,

    ReplyDelete