Terkini

Mahfuz Omar yang dilabel mayat dah lama mati masuk AMANAH.

"MAYAT DAH LAMA MATI BELUM TANAM SERTAI AMANAH"
kata-kata pimpinan sebuah parti politik ke atas Dato Mahfuz Omar apabila keluar PAS.Kini menyertai Parti AMANAH Negara untuk meneruskan perjuangan melawan UMNO/  BN.

11 Responses to "Mahfuz Omar yang dilabel mayat dah lama mati masuk AMANAH."

  1. Kepala-kepala bapak parti agama ni, bila ngatakan kat orang yg melawan dia, memang syok dengor.
    Terutama kata-kata, atau lebih tepat maki-hamun, yg keluo dri mulut mr presideng mereka, memang ngam dengan sikap mereka punya!!!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuajaq depa ni. ...Nampak alim tapi busuk perut ..

      Delete
  2. ulamak mulut bangkai... wajib ditolak

    ReplyDelete
  3. Apa yg makinya jika ianya benar.. sbg contoh:

    Aku pun nak tengok jawapan/hujah Ustaz Ahmad Awang si Mursyidul Am PAN dalam isu2 duit Perwaja, Pkfz, tnb, ipp, Telekom, Petronas, mbf, bbmb, memali, ISA, Ops Lalang, ratu cantik, pembelian kilang arak di filipina dan banyak lagi..

    Namun aku masih bersimpati kpd UAA kerana hanya berseorangan (diserang sebegitu rupa oleh para non muslims yg anti islam) bila beliau tidak menyebelahi Indira Gandhi yg berjaya memurtadkan anak2nya.. yg lain2 dalam PH termasuk yg mengaku hulubalang2 PAN (kononnya) hanya diam seribu BARUA (DAP) tanda setuju??

    Beginilah sikap mereka bilamana ketika masih di dalam PAS dulu yg hanya diam seribu BARUA (DAP) bila TGHH diserang oleh DAP dan PKR.. maka memang patut sangatlah mereka disingkir masa Muktamar 2015 dahulu..

    Syukur Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  4. tak sah kalau bukan walaun kalau tak pakai ayat baruah....semoga Allah kembali kan ayat tu kepada ko

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah dikembalikan kpd para walaun DAP.. cuba kita saksikan pula apa yg dikatakan maki (sebenarnya adalah label yg betul lagi benar..)

      Utk jawapan kpd sikap label melabel adalah spt di bawah:

      1. TAUKE PIL KUDA - ini telah terbukti di mahkamah tidak ditujukan kpd pihak mana sekalipun.. malah baru2 ni terbukti sudah ada pihak yg terlibat dgn pil kuda.. namun PAS dah lama akan memboikot atau membantah calon dari parti mana2 sekalipun jika terdiri drpd pengedar pil kuda, berfahaman marxist, sosialis, kaki fitnah, kaki kelab malam, kali lompat parti, kaki rasuah serta lain2 kelakuan yg tak sepatutnya..

      2. BARUA - jika seseorg itu polis kita perlu melabelnya sbg polis.. jika seseorg itu askar kita perlu melabelnya sbg askar.. maka begitu jugalah jika seseorg itu barua!.. ada ke patut melompat sokong pemimpin parti lain kerana kononnya pemimpin sendiri nak berUG dgn UMNO!.. lihatlah sendiri sampai sekarang masih tak nampak ujudnya UG tu, maka memang sesuailah dilabelkan sebegitu..

      3. PENGKHIANAT - ini memang tak boleh dinafikan lagi bila berlakunya adegan melompat parti tanpa meninggalkan kerusi buat parti lama.. sekiranya PAN rasa bukan satu kesalahan akan adun dan ahli parlimen yg melompat parti; itu masalah dan kebodohan PAN sendiri.. sdgkan DAP sendiri pernah menggelarkan pengkhianat kpd adun2nya yg telah tinggalkan parti baru2 ini di melaka..

      4. KHODAM - ini merujuk kpd pihak yg walaupun masih bernaung dalam parti sendiri namun masih sanggup membela pihak luar parti lebih drpd parti sendiri e.g. sehinggakan sampai ke tahap tergamak membocorkan agenda2 serta keputusan2 mesyuarat parti yg sepatutnya ‘confidential’ dalam masa hanya setengah jam sahaja selepas selesainya menyuarat parti..

      5. BABI - ini hanya perumpamaan tapi diputarbelitkan pula oleh puak PAN.. iaitu "Seperti anjing menyalak babi di sebalik bukit" bermaksud inilah penentangan yg perlu dilakukan oleh PAS terutamanya terhadap UMNO dan musuh PAS lainnya.. bukannya penentangan yg sia2 oleh PAN spt dlm isu bantah pesta arak terbuka cuma DALAM HATI iaitu hanya "Seperti anjing menyalak bukit"..

      6. BIAWAK - "Seperti memikul biawak hidup" inilah perumpamaan asal yg dipetik.. maksudnya di sini ialah jika PAS masih mahu berbaik lagi dgn DAP, akibatnya akan memberi kesan negatif oleh sokongan melayu islam kpd PAS.. mana mungkin mereka hendak mempercayai DAP lagi setelah melihat gelagat DAP dan sekutunya di dalam parlimen dalam isu usul RUU 355 dan juga isu membantah pesta arak terbuka..

      7. KAFIR - di dalam amanat hanya ada perkataan kafir dlm ayat yg lebih kurang "Kita tak perlu masuk hindu, tak perlu masuk buddha tapi kita boleh jatuh kafir hanya jika berkata politik suku agama suku".. selain daripada itu perkataan kafir hanyalah diputarbelit oleh UMNO dan sekutunya di kelantan; PAN ..

      8. MUNAFIK- jika seseorg boleh menerima serta berdiam diri bila ada seorg kafir harbi menghina ilmuwan islam dgn label SYAITON dan juga bila ada penganjuran pesta arak terbuka sehingga mengganggu sensitiviti org beriman (bukan org munafik), apakah ada lagi label yg lebih sesuai utk digunakan?

      9. BUTIR2 TAHI - seperti yg telah dijelaskan oleh salah seorg pemimpin PAS, ini hanya merujuk kpd sejarah turun-menurun e.g. DAP butir2 tahi PAP bermaksud DAP adalah asalnya turun menurun drpd PAP.. tiada langsung maksud jahat spt yg cuba digembar-gemburkan oleh pihak PAN.

      10. TALIBAN - yg ini DAP sendiri yg bagi gelaran kpd pihak yg jelas menentang secara terang2an ke atas pesta arak terbuka.. maka dengan itu aku pula ingin bagi gelaran kpd pihak yg menentang hanya DALAM HATI ke atas pesta arak terbuka ini.. gelaran yg dah aku fikirkan semasak2nya ialah mereka ini sebagai TALIBANGANG; ataupun yg lebih tepat lagi ialah TALIBARUT!.

      11. PENYANGAK - yg ini tak memerlukan IQ tinggi utk kita faham.. kalau dengan geng sendiri pun boleh dituduhnya kaki liwat dan kaki melancapkan orang lain; juga dia sendiri pun kaki songlap harta rakyat sehingga berbillion2 ringgit utk habuan si anak2 dan kroni, apa lagikah gelaran yg lebih sesuai daripada penyangak?

      Delete
    2. An Anonymous,

      Kau tu budak tak cerdik, kau nak cerita apa???

      Kau ulang balik mana yang kau rasa hujah kau yang paling kuat sekali aku nak jawab!!!!

      Selama hidup aku tak pernah kau berjaya lawan aku. Maklumlah budak sekolah tak tinggi macam kau, memang sah-sahlah bodoh kan!!!!

      Macam walon-walaon bengong jugak. Allah dah laknat PAS sebagai PIGS korang masih nak jadi BABI hahahhahaha!!!!

      Oklah Walaon PIGS An Anonymous, kau tak payah nak merapu-meraban, kau tunjukkan hujag kau yang paling kukuh sekali kalau kau rasa yakin kau di pihak yang benar!!!

      Aku cabar kau!!!!

      Dengan budak-budak kau bolehlah nak tipu hahahahhahahaha!!!

      Delete
    3. Kecut terus dia,nobody..kene sergah..masuk dalam semua x nampak langsung walau hujungnye...

      Delete
    4. Bila masa dia boleh jawab soalan aku anwar betul ke tun betul..
      BkS,

      Tun kata ada berlaku kejadian lancap, anwar nafi.. Tun kata polis ada bukti kukuh sebab tu dia ambil tindakan, jadi tun betul ke anwar betul??

      Delete
    5. Kan aku dah kata kuali mesti tak boleh jawab punya..

      Delete