Terkini

Pilihanraya Selangor,,PAS mungkin menang satu kerusi sahaja.

Teman-teman kaum Tionghua beritahu penulis,jika berlaku pilihanraya negeri Selangor,peluang PAS untuk menang 1 hingga 3 kerusi sahaja.

Mereka beritahu pengundi Cina akan membantah sikap PAS yang tidak komited dengan semangat  Pakatan Rakyat.Pengundi Cina akan hukum.

Masyarakat Tionghua menjelaskan PAS bertindak sendirian pun tidak boleh bentuk kerajaan.Sejarah telah membuktikan hanya PAS boleh bertahan di Kelantan sahaja.

Seorang YB dari DAP beritahu penulis ,dia tak faham dengan sikap Tok Guru Haji Hadi.

10 Responses to "Pilihanraya Selangor,,PAS mungkin menang satu kerusi sahaja."

  1. Jangan pedulikan amaran kaum tionghua - yang penting undi orang Melayu.

    Apabila Anwar Ibrahim tidak lagi mendapat simpati rakyat maka PKR akan berkubur dan tentunya pengundian dalam PRU lebih berdasarkan kaum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan Umno boleh terus merompak khazanah selangor seperti sebelumnya. Projek Langat 2 sudah diluluskan TSKI.Maknanya boleh dibina sekarang. Modus operandi biasa ialah kontrak-kontrak Langat 2 akan dipecah-pecahkan kepada kawan-kawan. Lepas itu bila semua dah ambil bahagian masing-masing- kos p3mbinaan s3benar akan mel3bihi kos asal. Itulah stail perompakan yang kita selalu lihat dalam banyak projek kerajaan. Contoh paling jelas ialah Pembinaan Lebuhraya Pantai Timor. Kos melambung dan masih belum siap kerana ada pakej-pakej tergendala.Kualiti juga tak seberapa berbanding dengan kos. Pakej-pakej ini adalah pakej yang diberi kepada syarikat-syarikat milek pemimpin UMNO atau kroni mereka.

      Jangan lupa nanti rawatan air di Langat 2 dan seluruh Selangor mungkij diswastakan semula oleh UMNO macam swastakan kat Syabas dulu. Ini macam bagi lombong emas kepada pemimpin UMNO dan kroni-kroni mereka.

      Inilah yang ras abu tak mahu cerita.

      Delete
  2. Pas x kan kemana tanpa PKR dan DAP...ini hakikat......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awang. Selama ni Pas bergantung kat PKR dan DAP ko? Pas dah memeritah Kelantan berpuluh tahun, masa tu PKR masih dalam buah kerandut pelir Umno. Bila pula DAP tolong Pas menang di Kelantan dan Trengganu? Di Selangor pun Pas ada 17 kerusi sebab bagi beberapa kerusi kepada PKR kerana kesian. Jika Pas sendirian dan bertanding di semula di kawasan2 yang sekarang dipegang oleh PKR, tak mustahil Pas boleh menang. DAP cuma boleh hidup di kawasan2 bandar. Yang akan lenyap ialah PKR.

      Delete
    2. Macai pas ni dh lupa pas menang dikaw campuran.Nk harap undi melayu pas dah lama jd minoriti dlm dewanrakyat.Umno hulur seratus dua penyokong pas pun gelap mata...tak caya cuba semak dikedah.Macai pas kena semak jga kemenangan pas diparlimen yg komposisinya campuran.Sapa yg undi pas....?puak kafir itu lah yg meningkatkan undi mrk sehingga pas boleh menang.Nak harap undi mekayu solid kt pas....??Alamat melePAS le Pas.

      Delete
  3. Berpijaklah kepada alam nyata. Adakah perbuatan mungkir janji, sabotaji, khaianat adalah akhlak Islam. Adakah berbaloi mendapat keuntungan seketika dengan jawatan exco hatta MB tetapi akhir kalah dalam pilihanan raya buat selama-lamanya. Adakah semata-mata sahabat itu bukan islam dan kurang ilmu agamanya kita boelh ketepi begitu. Ini bukan akhlak parti islam tetapi parti yang mempergunakan islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat fitnah sana sini tanpa bukti hanya kerana nak jatuhkan seseorang; caci maki pemimpin Pas kerana tak setuju tu adakah lebih islamik dan berakhlak mulia?? Buat bohong kononnya Langkah Kajang tak ada kena mengena dengan tujuan menyingkirkan Khalid; adakah ini akhlak mulia? Tolong belek perangai pemimpin2 PKR kamu kemudian baru nilai orang lain.

      Delete
  4. Perlu ke PAS takut dengan ugutan?
    Yang penting, kiranya ada masaalah, kita perlu cari penyelesaian.
    Apa yang buat adalah mencari keredhaan Allah...
    Tapi kalau buat untuk kepentingam dunia.. PAS memang perlu takut pada ugutan...

    ReplyDelete
  5. Penyakit Hasan Ali masih mewabak dalam Pas.

    ReplyDelete
  6. aku rasa elok PAS ni keluar je dari PR...terlampau ego....pemimpin2 PAS pun terlampau ego..perngai ulama mmg mcm ni ke...elok la keluar dr PR cepat sikit...bagi je kat BN perintah malaysia ni sampai kiamat.....lps ni BN nak buat apa jgn nk mengeluh...nk rembat duit ke...nak mkn rasuah ke..nk buat konsert ke...nak jual malaysia ke...jgn nk mengeluh...sebagai rakyat ikut je....aku lagi sokong kalau BN bagi naik harga barang kaw2....lagi elok minyak naik sampai RM 10 seliter...biar terkangkang semua rakyat......ke guana...ada peluang tumbangkan BN tak mau guna elok2....jadi elok la biar BN je yg memerintah malaysia ni sampai kiamat...

    ReplyDelete