MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Haji Hadi jadi bahan sejarah.

Porak peranda PAS  bermula dengan watak seorang Presiden. Presiden itulah Haji Hadi.

"Tetapi oleh kerana tiada seorang tokoh yang boleh dihormati oleh semua, boleh membawa kesepakatan dan sikap saling menghormati antara satu sama lain mungkin tidak berlaku keadaan sekarang"

"Tok Guru Nik Aziz bukan saja berjaya memupuk kekuatan PAS di seluruh negeri dan negara, malah tok guru juga mampu untuk menyatukan semua tenaga utama parti,"

Namun begitu Haji Hadi gagal.  

23 Responses to "Haji Hadi jadi bahan sejarah."

  1. Undi pas mcm undi umno/bn

    Undi umno/bn mcm undi pas

    Ularmak sesat sedang bermaharajalela dlm pemikiran melayu

    ReplyDelete
  2. Kita saber menunggu hasilnya blok ke 3 ni.. kalau mcm PH kita dag nmpk dah..jadi kuda tunggangan TDM..

    ReplyDelete

  3. haprak punya manusia ... senang2 je die nak memenangkan umno...mmg dajai ..

    ReplyDelete

  4. haprak punya manusia ... senang2 je die nak memenangkan umno...mmg dajai ..

    ReplyDelete
  5. Haprak punya manusia tu kita tak hairan. Yang dihairankan ialah pengikut-pengikutnya. Mengapa jadi bebal setelah mengaji dengan berbagai ulamak dalam dan luar negara. Maksud saya ulamak-ulamak di kolej dan universiti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah yg dikatakan ulama akhir zaman yg ada diperkata dlm AlQuran dan telah diberi amaran oleh Nabi

      Delete
  6. "Tajuk yang berbelit. Tapi itulah betapa berbelitnya PAS. Tertubuhnya PASIK(PAS+Ikatan) dengan sendiri menunjukkan kata kata PAS beberapa bulan yang lalu, barangsiapa menolak hudud maka kafir, maka itulah yang dibuat PAS sendiri pada hari ini. Andai lidah biawak bercabang dua, lidah PAS bercabang lima. Ketua Urusan Ulama PAS permatang pauh pernah mengeleuarkan fatwa ketika pilihanraya perrmatang pauh, haram undi calon tolak hudud. Ianya disokong oleh hadi dalam satu temuramah selepas itu. Tiba tiba selepas terrtubuhnya PASIK, rupanya haram yang disebut PAS itu adalah PAS. Aneh tetapi betul

    Beberapa bulan yang lalu, musuh musuh PAS (yang PAS anggap musuh Islam) pada masa itu telah berhujah mereka tidak menolak hudud. Mereka semua hanya berbeza pendekatan. Tetapi PAS melompat menghulur keris menikam semua orang. Rumusan PAS pada ketika itu adalah, mereka semua ini adalah penentang hudud. Kafir
    (copy paste-bersambung dibawah)

    ReplyDelete

  7. DAP tentang hudud. PKR tentang hudud. Mat Sabu, Salahudin, Khalid samad, Hanifa, Dr Zul dan gugusan yang setandan dengannya semua tolak hudud.

    Biarpun mereka (musuh PAS ini) membawa hujah fiqh auliyat Dr Yusuf Qardawi sebagai perisai membela dan untuk meleraikan kesalahfahaman PAS terhadap mereka, PAS tetap menghukum mereka tolak hudud.

    16 mac 2016. Cubalah teliti betul betul jawapan Hadi Awang (PAS) dengan jawapan Kadir (Ikatan) apabila ditanya oleh wartawan tentang hudud di malaysia. Kadir menjawab dengan lebih terang, jelas dan ikhlas. Tetapi hadi awang menjawab dengan persepsi betapa seorang ulama sangatlah pembelit. Penjual agama. Analoginya adalah, nak laksanakan udang undang jalanraya kena ada kereta. Itu kata hadi awang. Putar belit ini sama belit dengan yang biasanya di jawab yang dulu dulu dulu tu. 'Nak laksanakan hudud kena gaji minima' ketika ingin menghalalkan hubungan dengan DAP.

    Bagi walaun, memang jawapan itu hebat dan tidak ada salahnya. Tetapi bagi orang yang terang ingin lari dari fitnah dajal di akhir zaman, itu hanyalah satu pembohongan orang orang yang ingin menjual agama dengan harga yang sedikit. 
    (copy paste-bersambung dibawah)

    ReplyDelete
  8.  Daripada Abu Hurairah ra. berkata: Rasulullah saw hersabda; "Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah swt. Berfirman kepada mereka, "Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim ( cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)

    PAS+Ikatan= PASIK 
    (copy paste:khas untuk walaun dan pencacai hadi marang,ketua segala broka dan barua)

    ReplyDelete
  9. Entah bila masa PAS berhenti dari perjuang hudud?? Kalau PAN mmg nampaklah.. Lepas tu sudah tukar ka.. dah x da UG lagi? Ni mesti kaki U turn nih..

    Sampai hati nak bubarkan PAS.. nanti dah x de parti islam lagi kat malaysia nih...

    Nak harapkan PAN, perlembagaan pun belum siap2 lagi.. ini berkemungkinan besar kerana DEWAN HARIAN ULAMAK DAP masih belum meluluskan perlembagaan PAN.. mungkin selain dari mengikuti al quran dan al sunnah (sekadar bersangka baik - ini pun kalau mat sabu tak membantah kerana dia dah mengaku tidak berjiwa islam), DEWAN HARIAN ULAMAK DAP turut menambah syarat agar PAN perlu senantiasa taat kpd TOK2 GURU LGE dan LKS dan dlm masa yg sama; cukuplah sekadar mengalu2kan kewujudan Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Ghani Shamsudin yg setakat ini berjaya disenyapkan (tanda setuju) dalam isu Octoberfest..

    Sebaliknya tambah menarik, PAN pula hendaklah bersikap anti ulamak2 muktabar di Malaysia terutamanya Mufti Negeri Pahang kerana memandai je mencabar DAP agar menyaman beliau dlm isu khutbah jumaat. Selain dari itu, PAN perlu juga kecualikan hudud dari perjuangan PAN, barulah perlembagaan PAN boleh diendorsekan bila2 masa shj oleh MAJLIS SYURA ULAMAK DAP sebelum proses seterusnya iaitu kelulusan oleh Pendaftar Pertubuhan..

    Simpati dariku buatmu PAN!

    Sekian adanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa sampai saat ini masih x de org PAN nafikan tulisan ku di atas.. walaupun ia hanya persepsi aku tapi nampak macam tiada penafian.. alhamdulillah..

      Delete
    2. Salam En. Anonymous di atas,

      En. gunakan ayat yang sama dalam blog Ibnu Hasyim. Saya dah jawab dah beberapa kali beberapa hari yang lepas. Saya dah sahut cabaran, sekarang cerita di blog lain tak ada siapa yang nafikan?? Sama ada En. ni terlalu apathetic atau pathetic? Terlalu tak ambil peduli atau menyedihkan???

      Jangan ingat tulis di blog lain orang tak baca.

      En. Anonymous, saya cabar orang PAS sahut cabaran saya di dalam blog Ibnu Hasyim memang benar tiada satu orang PAS pun yang menyahut cabaran.

      Dr Zuhdi di dalam forum muktamar Yadim bersama penalis Dato' Dr Aysraf Wajdi Dasuki dan moderatornya seorang pemimpin Isma ada memutarbelitkan hadis orang mukmin tidak akan dipatuk ular 2 kali. Baginya itu hanya terpakai kepada orang kafir. Sebab tulah kena tipu dengan UMNO banyak kali tak apa sebab Melayu Islam!!!

      Kan ke bodoh namanya!!!

      En. Anonymous, saya ulang kenyataan ini, kalau ada orang PAS berani bantah cakap. PAS bukan Islam, Islam bukan PAS!!! Pemimpin PAS memutar-belitkan hadis di atas bagi saya sedang menjual agama. Kalau tak jual takkanlah memutar-belitkan hadis betul tak???

      Jangan jadi bodohlah. Kalau pemandu dah mabuk pil kuda, bawa kereta jenama Islam pun terbabas!!!

      Saya cabar kepada sesiapa ahli PAS terutama yang hadir Muktamar Yadim tempoh hari betulkan saya.

      Yang jahil,

      Nobody

      Delete
    3. Bukan saya pun dah cabar tuan ke agar menafikan apa yg mat sabu cakap yg dia x berjiwa islam dan akan tolak hudud jika penunggangnya tolak hudud..??

      Delete
    4. Wassalam tuan nobody..

      Pendapat kena tipu dgn UMNO itu hanya andaian tuan dan PAN sahaja.. almaklumlah parti lawan mestilah buat andaian negatif syok sendiri pd parti PAS.

      Sejak dulu ahli2 PAS mmg faham matlamat perjuangan akhir PAS dlm isu perkasakan syariah sediada adalah hudud.. mereka juga paham yg nak dibawa ke parlimen kebelakangan ini ialah utk memperkasakan syariah sediada.. perlahan-lahan dan satu persatu proses yg perlu diambil dgn penuh kesabaran dan ini juga difahami oleh ahli2 PAS.. cuma PAN shj yg kurang memahami lantaran terlalu marah pd TGHH tanpa sebab syriat.. jd yg keliru di sini ialah PAN bukan PAS.. dan pastinya parti yg bukan sefikrah dgn PAS akan gagal memahami..

      Kini PAN dah mula kepanasan dgn blok ke 3.. taruk minyak dah boleh mula goreng telur ni.. biasanya org pakai apa ekk utk goreng telor? Periuk atau kuali??

      Delete
  10. Anon syok sendiri Maha fpasik

    Jgn soal Dap mca Sabah Sarawak tentang hudud... Itu hak org bukan islam... Ini di sahkan oleh nabi muhd kamu... Sendiri di mekah ..

    Kalau Pan takde perlembagaan mcmna ROS boleh lulus party... Guna otak anon jgn guna nafsu alquran..zahaja..

    Nak tunjuk party mana hebat islam? Adakah pas hebat islam... Tarbiyah..syiar ... Pendekatannya?

    Brp ramai org umno masuk islam mazhab pas?,org dap tertarik mazhab islam sesat pas?

    Zero

    Takde seekor ... Org asli nampak bulan pun lari... Sbb pas nak potong bawah atas kiri kanan...

    Inilah cara tak bertamadun pas kolot... Semua pas buat tak jadi ... Nak islamkan.umno pun susah apatah dap mca pbs ...

    Jgn kata amanah tidak islamik .... Pas tu di mana dan ke mana skrg... Masuk pilihanraya utk kalah shj zebab dah dapat kongsi duit 2.6b dari alwahabi sunni saudi

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Alhamdulillah kini kita dah tahu identiti sebenar Malaysiabaru.. ayat "nabi muhd kamu" dan "Guna otak anon jgn guna nafsu alquran..zahaja.." x mustahil dtg dari seseorg bukan islam.. oleh kerana itu x perlulah saya layan kerana pemahaman islamnya yg mmg dah selari dgn PAN.. biarlah PAN shj yg bg penerangan kat "non muslim" ini bagaimana caranya utk langgar sumpah baiah dan harta wakaf.. Tapi utk pengetahuan kau.. hidayah adalah milik Allah.. PAS sudah lama berdakwah malah sedang dan akan terus berdakwah.. jgn asyik nak ikut org PAN menghina ulamak tapi memuliakan TGLGE dan TGLKS..

      Nampak macam dah pandai tp rupanya tak berapa nak cerdik.. ROS hanya lulus tukar nama parti pd parti kuali ehh silap.. parti PAN.. maknanya skrng ni PAN pakai perlembagaan parti pekerja yg asal lah.. so mana dia perjuangan islamnya utk rakyat..!!

      Delete
  11. Kahkahkah..
    an anon bangang perasan hebat..
    Bodo tahap hadi marang..
    ROS nak lulus parti yg tiada perlembagaan?
    Bila aku suruh pastekan mna perlembagaan pas yg berdalilkan alquran,hg diam menyepi sampai hari ni.bacul mcm pemimpin2 hg jugak..
    Kahkahkah
    Sekali lagi aku cabar,mana perlembagaan pas yg berdalilkan alquran??
    PASIK - ternyata menolak hudud!
    Noktah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rupa2nya kau x tahu lg perlembagaan PAS.. x pe lah aku maafkan.. agak lucu jgk bila penyokong parti yg x de perlembagaan nak cabar parti islam.. almaklumlah parti br nk bertatih tapi berlagak nk lumba lari dgn org lain.. mcm x perlu layan je nih.. tapi kita layan jgk la.. buat2 mcm kita pun bertatih mcm dia... kui kui kui..

      Delete
  12. Dok ratib prlembagaan konon..alquran n sunnah dh jdi pil kuda,daun ktum al porno..habis kau langgar..

    ReplyDelete
  13. Sekurang2nya parti PAS ada perlembagaan utk kita menilai ke arah mana tujuan yg pastinya islam bagi parti PAS.. lupakan yg lain..

    ReplyDelete