MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

4 Adun PAS kini dikenali wakil rakyat berkecuali.

IPOH, 9 OGOS: Keputusan empat Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PAS Perak, Ust Abu Bakar Husein, Husein Din , Zawawi  Hasan, Radhi Zainon yang memilih untuk berkecuali dalam pemilihan Tuan Yang Di-Pertua Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak hari ini jelas memaparkan sikap sebenar dan pendirian politik parti itu yang cenderung berpihak kepada UMNO.

WAKIL RAKYAT tersebut  tidak mengundi  YB Sivakumar.Jelas   mereka seperti menjadi wakil rakyat PAS, untuk orang PAS dan UMNO sahaja.



26 Responses to "4 Adun PAS kini dikenali wakil rakyat berkecuali."

  1. Replies
    1. Kau gila ke nak undi Sivakumar? Nanti ADUN2 DAP dan PKR lompat lagi jadi ADUN BEBAS lagi lah berat.

      Delete
    2. Salam En. Anonymous,

      Siapa gila??? PAS dah lompat siap-siap ke UMNO lah gila babi!!!

      Delete
  2. Yg kemaruk sgt nk kan undi PAS tu apa hal...

    ReplyDelete
  3. Yg kemaruk sgt nk kan undi PAS tu apa hal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pasai pas tu masih pembangkang. awat dah perasan dah jadi umnu ke..

      Delete
    2. Kalau sama2 bangkang, yg pi letak calon kat kk dan sb apa hal mangkok hayun.

      Delete
    3. Kalau sama2 bangkang, yg pi letak calon kat kk dan sb apa hal mangkok hayun.

      Delete
    4. Salam semua,

      Sorry tak perasan komen ni.

      Di akhirat, tak ada orang duduk kat titian sirat, sama ada syurga atau neraka.

      Sama juga, di dunia, UMNO buat kerja mungkar, boleh pula PAS duduk tengah-tengah!!!

      Bodoh ke hapa!!!

      Delete
  4. Nampaknya perancangan PAS utk hancurkan UMNO sudah semakin hampir jadi kenyataan dari hari ke hari..
    Cuba bayangkan jika Najib jatuh dari awal spt yg dirancangkan oleh PH dan Tun M, pasti Tun M sendiri akan kemudi UMNO kembali sehingga jadi lebih kuat..
    Kini dgn penubuhan parti baru, secara tak langsung Tun M bertindak membantu PAS utk sama2 hancurkan UMNO..
    Tun M baru perasan bahawa UMNO perlu dihancurkan terlebih dahulu barulah negara dapat dipulihkan..
    Hebat sungguh bacaan politik TGHA dan TITM!!

    Takbir 3X

    Kini dah ada parti baru, buat apa lagi nak masuk PAN.. bekas ahli UMNO yg hendakkan sistem Islam yg diredhai Allah boleh masuk PAS dan yg masih berfikiran sekular pula boleh masuk parti baru. Bagaimanapun bagi yg bebal dan suka khianat kpd parti lama pula masih lagi boleh masuk PAN!

    ReplyDelete
  5. Pembangkang biar sepakat, yg nak pecahkan pembangkang adalah umno saja, org2 PAS jgn jadi jurucakap umno lain lah kalau dah makan dedak umno.

    ReplyDelete
  6. Pembangkang dah jadi pembanggang..

    ReplyDelete
  7. Salam En. Anonymous,

    Kalau hebat sangat pemikiran Haji Hadi kenapa ada isu terima 90 juta???

    Nik Aziz, Fadzil Noor dan Yusuf Rawa tak ada isu 1 sen pun???

    Sebut berapa ramai orang UMNO masuk PAS???

    Yang tinggalkan PAS ada la!!!

    Itu bijaksana ke bodoh sana sini???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu bukan isu lah Nobod(OH)y. Itu kan tanggapan meluas kata SR.. Dah takde cara lain lagi ke nak jatuhkan TGHA? Tapi masih gagal kan?

      Delete
    2. En. Anonymous,

      Tanggapan meluas tak meluas!!!

      Masa Encik cerita banglo tak ada pulak tanggapan meluas tak meluas???

      Haji Hadi bangang!!! Nak jatuhkan dia buat apa???

      Dia bukan perdana menteri!!!

      Tapi kalau dia terima 90 juta baik dia diam!!!

      Diam kan tanda setuju???

      Delete
    3. Anak teruna mengembara membawa panah,
      Kaki terluka sehingga bernanah,
      Mujurlah ada tok batin tolong balutkan dua tiga lapis,

      Tuduhan UG PAS dah berjaya membuktikan itu hanya fitnah,
      Bila pulak agaknya PAN boleh buktikan yang penasihat parti setuju utk diraikan kemenangan calon PAN dgn cara TONGGANG ARAK bersama ADUN Sekinchan itu fitnah,
      Kerana sampai sekarang takde pun suara bantahan dari penasihat parti 'islam' aka pembaca doa penutup majlis!.

      Delete
    4. Salam En. Anonymous,

      Siapa kata dah terbukti UG hanyalah fitnah???

      Bukti dah depan mata!!! Hanya bahlol dan hipokrit je yang pura-pura tak nampak!!!

      Orang PAS memang kebanyakannya bodoh!!! Janganlah beritahu saya Encik pun bodoh juga sampai hipokrit pun tak tahu apa maknanya!!!

      Itulah orang bodoh, TONGGANG diceritanya!!!

      Habis tu TONGGENG KAT KRABI???

      Habis tu TONTON(G) (Ganu, kena tambah "g") KAT GERMANY???

      Habis tu TINGTONG 90 JUTA???

      Apa kata Mursyidul Am PAS yang lama almarhum Nik Aziz???

      Lantaklah nak minum 3 tong pun dia bukan Islam!!!

      YANG KAU BODOH SANGAT APA HAL???

      Delete
    5. Ada sebuah parti yg telah berjaya 'menaikkan' nama Islam dgn menurut apa sahaja kehendak harbi hatta jika terpaksa menyokong aktiviti murtad sekalipun. Pada mereka rahmatallilalamin adalah pabila berjaya menyokong LGBT dan Pesta Arak spt Octoberfest dan spt ketika meraikan kemenangan parti 'islam'.

      Pada mereka juga, Islam yg sebenar ialah yg terhad kpd membaca doa ketika majlis rasmi golongan harbi dan golongan murtad serta golongan fasik sahaja. Dgn erti kata lain golongan2 ini perlu lebih diutamakan dari perjuangan hukum hakam Allah Taala.

      Dan jika ada golongan lain yg mahu mengikuti ajaran alQuran dan asSunnah, sbg contoh jika ingin melaksanakan hudud atau menentang kemungkaran spt LGBT, ianya adalah dianggap sebagai telah menjual agama.

      Sekianlah mereka seadanya!

      Mujurlah saya tidak mendedahkan nama mana2 pihak melalui tulisan saya di atas! Mohon tidak terasa oleh mana2 pihak!

      Delete
  8. Salam En. Ir ANonymous,

    Ada sebuah parti yang berjaya menaikkan nama Islam dengan tuduhan menonton video lucah di Germany, menerima suapan 90 juta, menyokong syiah, menggelpkan duit tabung Memali jutaan ringgit dan melingkupkan kohilal tempat ahli-ahli parti melaburkan duit!!!

    Pada mereka juga, Allah sebenarnya boleh diperbuat mainkan macam mak bapak mereka!!!

    Selain daripada itu, mereka melakukan kerja syirik dengan menyamakan Allah dengan parti!!!

    Dan jika ada golongan lain yang mahu mengikuti ajaran al-Quran dan asSunnah, sebagai contoh, urustadbir yang baik, bersopan santun, memelihara silaturrahim dan menentang aktiviti-aktiviti yang bangang dan menyalahi agama, ianya dikira kafir harbi!!!

    Sekian mereka yang bangang tak ada agama nak tunjuk alim konon!!!

    ReplyDelete
  9. Salam En. Ir ANonymous,

    Ada sebuah parti yang berjaya menaikkan nama Islam dengan tuduhan menonton video lucah di Germany, menerima suapan 90 juta, menyokong syiah, menggelpkan duit tabung Memali jutaan ringgit dan melingkupkan kohilal tempat ahli-ahli parti melaburkan duit!!!

    Pada mereka juga, Allah sebenarnya boleh diperbuat mainkan macam mak bapak mereka!!!

    Selain daripada itu, mereka melakukan kerja syirik dengan menyamakan Allah dengan parti!!!

    Dan jika ada golongan lain yang mahu mengikuti ajaran al-Quran dan asSunnah, sebagai contoh, urustadbir yang baik, bersopan santun, memelihara silaturrahim dan menentang aktiviti-aktiviti yang bangang dan menyalahi agama, ianya dikira kafir harbi!!!

    Sekian mereka yang bangang tak ada agama nak tunjuk alim konon!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergi ke kedai membeli barang dengan menulis buku 555,
      Bila hutang kedai bertambah mulalah kepala berserabut!

      Atas dasar AKIDAH, PAS dan UMNO berusaha ingin mendaulatkan undang2 Allah yg dimulakan dgn RUU 355,
      Mungkinkah atas dasar yg sama jugalah PAN dan DAP serta MCA akan menentang usaha2 tersebut!

      Delete
  10. Salam En. Anonymous,

    PAS tu diketuai ulama syirik Haji Hadi yang menyekutukan Allah dengan PAS!!!

    Akidah apa??? Kalau tak taat pemimpin hilang akidah???

    Kalau ada no. keahlian PAS masuk syurga???

    Kau ni bila nak cerdik sikit??? BAHLOL SANGAT!!!

    ReplyDelete
  11. En. Anonymous,

    Bila isu RUU 355 jadi isu akidah???

    Kau tak boleh beza akiddah dengan syariah???

    Patutlah kau sokong Haji Hadi syirik!!! Akidah pun tak betul!!!

    AKIDAH DAN SYARIAH PUN KAU TAK TAHU BEZA???

    ReplyDelete