MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

DAP mahu jadi"taiko" dalam pembangkang-Akmal Kamaruddin.

*KENYATAAN MEDIA DEWAN PEMUDA PAS PERAK*

*DAP JANGAN BERFIKIRAN DANGKAL*

1. Kenyataan DAP yang menyuarakan kekecewaannya terhadap PAS dalam pemilihan speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) jelas melihatkan sifat autokratik dan mahu bersikap diktator dalam pembangkang. Walaupun PAS tidak mempunyai apa-apa hubungan politik dengan parti tersebut, namun jelas menunjukkan bahawa DAP mahu menjadi 'taiko' atau 'Abang Besar' dalam pembangkang.

2. Dalam amalan demokrasi, sikap politik bukan hanya Bangkang atau Sokong sahaja. PAS berhak menentukan pendirian sendiri dalam menentukan sikap sama ada menyokong, membangkang atau berkecuali berdasarkan situasi politik.

3. DAP tidak wajar mempersoalkan atau mencampuri pendirian politik PAS. Ini sikap yang tidak matang dan tidak menghormati pihak lain yang tiada sebarang hubungan politik dengan mereka.

4. Tindakan ADUN PAS adalah menifestasi dari keputusan PAS Perak yang selari dengan pendirian PAS Pusat. PAS kini sedang membentuk blok baru politik yang mengajak rakyat kearah politik matang dan sejahtera. 

5. Saranan dangkal DAP yang menyatakan PAS perlu kembali kepada UMNO hanya kerana berkecuali melihatkan tahap kematangan mereka. Tindakan berkecuali adalah pendirian PAS yang tidak bersama UMNO-BN dan PH sama seperti PRN Sarawak dan PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar.

6. PAS berjiwa besar dan tidak pernah kecewa dan sombong dalam menjaga prinsip parti dan dasarnya. 

7. PAS juga tidak akan bersama dengan pemimpin yang mengkhianati amanat rakyat. Rakyat cukup jelek dengan mainan politik dan sikap pemimpin yang tamak kuasa serta mengutamakan kepentingan diri melebihi kepentingan rakyat.

8. Komitmen PAS melalui amalan Budaya Politik Matang dan Sejahtera (PMS) menzahirkan bahawa PAS sentiasa istiqamah memberi penyelesaian buat masyarakat serta usaha membina Malaysia yang lebih sejahtera. 

_"Inilah Penyelesaian Kita"_
_"Bertekad Melebar Muafakat"_
_"Pemuda Istiqamah Peneraju Kemenangan"_

*Mohd Akmal Hj Kamaruddin*
*Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Perak*
7 Zulkaedah 1437H / 9 Ogos 2016

19 Responses to "DAP mahu jadi"taiko" dalam pembangkang-Akmal Kamaruddin."

  1. Poorah lah politik matang, berjiwa besar konon....kat Perak PAS tak ada kepentingan bolehlah PAS berlagak.

    Cuba kat Selangor....PAS buat politik matang...ada berani? Sebab ada kepentingan punya pasal ..sanggup bersetongkol dengan DAP Selangor.

    PAS ni...politiknya ada wang ringgit,dedak baru dia kawan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di Selangor PAS bersama blok ke tiga iaitu PR bukan bersama PH dan bukan juga bersama BN wahai bangang..

      Delete
    2. Di Selangor bukan salah satu komponen parti DAP ke???

      Kenapa di Selangor boleh di Perak tak boleh??

      Kau tulah yang bangang!!!

      Kena main dengan Haji Hadi pasal bodoh sangat!!!

      Delete
    3. PAS spesis dua alam.kat Perak berlagak. Kat Selangor sanggup berpeluk, bercium dengan si kafir DAP.

      Hoii bangang bertingkat2! Kat Selangor mana ada lagi PR! Yang ada PH. Kat Selangor, siapa berkuasa.. PH ke goblok ke 3 yang berkuasa?

      Pasal apa...di Selangor...PAS muka tarak malu...sanggup bercium dengan DAP? Pasal...walaun2 PAS suci murni tu...gila jawatan, dedak...wang ringgit.

      Orang nak berpolitik..macai pun nak sibuk berpolitik bangang. Pii main jauh2...buat pantun banyak sikit..pastu pii jual kat walaun2 PAS.

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. PAS sudah tersasar jauh fari matlamat asal perjuangan.cakap berdegar-degar mahu menegakkan Islam tetapi perangai menyimpang dari Islam, malam mempermain-mainkan Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap kosong boleh lah.. Tuduhan sebegini dah lama berlegar tapi at the end ulamak PAS juga yg menjuarai isu2 Islam tempatan dan antarabangsa. Ulamak PAN? Istiqamah jadi terompah kayu DAP boleh la..

      Delete
    2. Salam En. Ir. Anonymous,

      Isu rompak harta rakyat bukan isu umat Islam ke???

      Isu kena bayar 90 juta bukan isu maruah Islam ke???

      Siapa yang ke depan, Amanah ke PAS???

      Jangan jadi bangang!!!

      Delete
    3. Cuba senaraikan walaun2 suci murni PAS menjuarai isu2 tempatan dan antarabangsa tu..?

      Pooorah...isu tempatan mengenai gaji,kwsp, mangsa banjir,pembalakan pun masih terabai...lagi mau menjuarai isu2 antarabangsa.

      Walaun2 ni...kalau menjuarai kaki ponteng sidang parlimen bolehlah.

      Delete
    4. Jom bersolidariti bersama perasuah.. Baca doa utk tolak bala dan diaminkan pula oleh perasuah..

      Delete
    5. Salam En. Ir Anonymous,

      Jom bersolidariti bersama perasuah 90 juta!!!

      Entah-entah dah dapat 90 juta Kerajaan Terengganu dah nak tumbang pun sanggup ponteng sidang!!!

      Iyelah, nak memerintah Terengganu bodoh tak reti, baik kebas 90 juta ye tak???

      Delete
    6. Anak teruna mengembara membawa panah,
      Kaki terluka sehingga bernanah,
      Mujurlah ada tok batin tolong balutkan dua tiga lapis,

      Tuduhan UG PAS dah berjaya membuktikan itu hanya fitnah,
      Bila pulak agaknya PAN boleh buktikan yang penasihat parti setuju utk diraikan kemenangan calon PAN dgn cara TONGGANG ARAK bersama ADUN Sekinchan itu fitnah,
      Kerana sampai sekarang takde pun suara bantahan dari penasihat parti 'islam' aka pembaca doa penutup majlis!.

      Delete
    7. Salam En. Anonymous,

      Siapa kata dah terbukti UG hanyalah fitnah???

      Bukti dah depan mata!!! Hanya bahlol dan hipokrit je yang pura-pura tak nampak!!!

      Orang PAS memang kebanyakannya bodoh!!! Janganlah beritahu saya Encik pun bodoh juga sampai hipokrit pun tak tahu apa maknanya!!!

      Itulah orang bodoh, TONGGANG diceritanya!!!

      Habis tu TONGGENG KAT KRABI???

      Habis tu TONTON(G) (Ganu, kena tambah "g") KAT GERMANY???

      Habis tu TINGTONG 90 JUTA???

      Apa kata Mursyidul Am PAS yang lama almarhum Nik Aziz???

      Lantaklah nak minum 3 tong pun dia bukan Islam!!!

      YANG KAU BODOH SANGAT APA HAL???

      Delete
    8. Ada sebuah parti yg telah berjaya 'menaikkan' nama Islam dgn menurut apa sahaja kehendak harbi hatta jika terpaksa menyokong aktiviti murtad sekalipun. Pada mereka rahmatallilalamin adalah pabila berjaya menyokong LGBT dan Pesta Arak spt Octoberfest dan spt ketika meraikan kemenangan parti 'islam'.

      Pada mereka juga, Islam yg sebenar ialah yg terhad kpd membaca doa ketika majlis rasmi golongan harbi dan golongan murtad serta golongan fasik sahaja. Dgn erti kata lain golongan2 ini perlu lebih diutamakan dari perjuangan hukum hakam Allah Taala.

      Dan jika ada golongan lain yg mahu mengikuti ajaran alQuran dan asSunnah, sbg contoh jika ingin melaksanakan hudud atau menentang kemungkaran spt LGBT, ianya adalah dianggap sebagai telah menjual agama.

      Sekianlah mereka seadanya!

      Mujurlah saya tidak mendedahkan nama mana2 pihak melalui tulisan saya di atas! Mohon tidak terasa oleh mana2 pihak!

      Delete
    9. Salam En Ir. Anonymous,

      Dedahkan jelah nama-nama!!! Nak mujur apa???

      Mujur tak terfitnah???

      Woi penipu!!! Tuduh Rapiji dan anak Nasarudin minta maaf pada TSKI tebal buku teks budak sekolah pun terbukti memfitnah nak buat fitnah lagi???

      PAS mengalu-alukan kemungkaran!!!

      Sebab tu syirik kepada Allah, sanggup menipu dan yang paling utama bodoh nak mampos!!!

      Mujur ada orang bodoh belaka dalam parti aku kata Haji Hadi!!!

      Delete
    10. Salam En. Ir Anonymous,

      Bila kena batang hidung sendiri barulah cakap Sarawak Report kata tanggapan meluas!!!

      Bila Lim Guan Eng kena tuduh rasuah beli banglo pakai duit sendiri tanpa balasan kontrak, solidariti bersama perasuah, tak ada pula isu tanggapan meluas???

      TANGGAPAN MELUAS KEPALA HOTAK KAU!!!

      Rasulullah kata jangan menzalimi orang walaupun dia kafir!!!

      Tak payahlah membodohkan diri sendiri dan cuba membodohkan orang lain sebab orang PAS memang bodoh-bodoh belaka!!!

      Menipu undi pakai cai nak cakap apa???

      Kalau jujur, kenapa ahli tinggalkan PAS beramai-ramai tinggal yang bodoh je itupun pasal dan bengap sangat!!!

      HAJI HADI YANG BODOH, WE ALL HATE YOU LIKE HELL!!!

      Delete
    11. Salam En. Ir ANonymous,

      Ada sebuah parti yang berjaya menaikkan nama Islam dengan tuduhan menonton video lucah di Germany, menerima suapan 90 juta, menyokong syiah, menggelpkan duit tabung Memali jutaan ringgit dan melingkupkan kohilal tempat ahli-ahli parti melaburkan duit!!!

      Pada mereka juga, Allah sebenarnya boleh diperbuat mainkan macam mak bapak mereka!!!

      Selain daripada itu, mereka melakukan kerja syirik dengan menyamakan Allah dengan parti!!!

      Dan jika ada golongan lain yang mahu mengikuti ajaran al-Quran dan asSunnah, sebagai contoh, urustadbir yang baik, bersopan santun, memelihara silaturrahim dan menentang aktiviti-aktiviti yang bangang dan menyalahi agama, ianya dikira kafir harbi!!!

      Sekian mereka yang bangang tak ada agama nak tunjuk alim konon!!!

      Delete
    12. Tolong lah jgn sesiapa terasa. Berdoalah agar dielakkan dari masuk neraka yg paling bawah sebagaimana doa agar dihindarkan dari dosa fitnah UG!

      Delete
    13. Salam En. Ir Anonymous,

      Berdoalah kalau PAS menyeleweng daripada ajaran Islam supaya bertaubat atau kena laknat selaknat-laknatnya!!!

      Berdoalah agar dielakkan dari masuk neraka yang paling bawah sebagaimana doa agar dihindarkan daripada dosa mengkhianati rakyat kerana cuba mengadakan UG dengan UMNO dan BArisan Nasional!!!

      Delete