Terkini

Wan Hasrina jangan jadi budak suruhan.

Kenyataan Media YB Hajah Haniza Talha 24 Mac 2017

Wan Hasrina jangan jadi budak suruhan

Wanita Keadilan amat kesal dengan kenyataan Ketua Muslimat PAS Selangor, Wan Hasrina Wan Hassan. Kami melihat kenyataannya satu gambaran yang salah tentang hubungan kerjasama antara PAS dan Pakatan Harapan di Selangor.

Sebagai seorang Ahli Majlis MPAJ yang dilantik oleh Kerajaan Negeri Selangor, adalah menjadi tanggungjawab baginya mempertahankan hubungan kerjasama antara parti-parti yang selama ini bekerja keras membangunkan Selangor. Sebaliknya, Wan Hasrina menyerang dan mengutuk Kerajaan Selangor dan Dato' Menteri Besar dengan kenyataan yang tidak berasas. Kami beranggapan, kritikan beliau tidak menggambarkan semangat persefahaman yang dinikmati oleh PAS bersama Pakatan Harapan.

Fakta juga menunjukkan PAS hanya mampu menembusi Selangor selepas bekerjasama dengan Pakatan. Jika tidak kerana gabungn tersebut, PAS mungkin tidak menang apa-apa kerusi di Selangor.

YAB Dato' Seri Azmin Ali telah dilantik sebagai Menteri Besar Selangor oleh DYMM Sultan Selangor atas cadangan dan persetujuan rakan-rakan dalam Pakatan dan bukan kerana PAS. Dua puluh lapan daripada 44 Ahli Dewan Negeri daripada Pakatan Harapan telah menyokong dan tiada satu pun daripada PAS. Namun demikian, beberapa ADUN daripada PAS masih diberi jawatan Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri atas sifat berlapang dada YAB Dato' Seri Azmin Ali.

Wanita Keadilan mendesak Wan Hasrina menarik kembali kenyataannya serta-merta. Guna saluran yang betul jika ingin luahkan rasa tidak puashati daripada menjadi budak suruhan Nik Abduh, yang dilihat sangat mesra dengan Umno.

YB Hajah Haniza Talha 
Ketua Wanita Keadilan Selangor
ADUN Taman Medan


5 Responses to "Wan Hasrina jangan jadi budak suruhan."

  1. ntah si wan ni. patut berambus je dari kerajaan selangor tapi takut pulok pasal $$$ punya pasal. tak gitu anomous. agaknya kat mana sesuai kak wan ni bertanding.

    ReplyDelete
  2. Apalah Wan ni.. Kalau bukan kerana PAS pastilah Kak Wan yg jadi MB kan?

    ReplyDelete
  3. Usah dibangkit cerita silam apa kabo amanah negara perak harap rancak saperti negeri cik siti wan kembang???

    ReplyDelete
  4. Dalam konteks perjuangan parti politik hari ini teringat saya akan peribahasa tinggalan orang tua-tua; "Harapkan pagar, pagar makan padi." Saya harap parti politik tersebut tidak berada dalam keadaan "Sudah terhantuk baru tengadah". Maka, "sebelum nasi menjadi bubur" ingatlah bahawa "Sesal dahulu berpendapatan, sesal kemudian tidak berguna."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan.. saya berpendapat PAS memilih "Sesal dahulu (tidak bersama PH) berpendapatan sesal kemudian (jika bersama PH) tidak berguna."!!

      Delete