Terkini

Ahok:Alahai MP Termerloh-Simplistic betul.!

Alahai MP Temerloh-Simplistic betul!

1. MP Temerloh adalah, seingat saya, pemimpin ketiga dari Pas yang komen tentang Ahok.

2. Sblm ini, Presiden Pas pernah dilaporkan berkata lebih kurang jangan jadi mcm Ahok, seorang lagi Ajk Pas Pusat drp Perak pula dilaporkan berkata kata jika umat islam x hadir program himpunan Ruu 355 di padang Merbok mereka dianggap sokong Ahok.

3. MP Temerloh pula dilaporkan di dlm Malaysiakini memberi komen tentang kekalahan Ahok. Antaranya dikaitkan kekalahan itu dengan penghinaan ke atas Islam. Juga dikaitkan dengan isu kebangkitan Islam di Indonesia yg x mustahil mungkin merebak ke Malaysia. Juga dilaporkan penghinaan Islam berkait dgn isu RUU 355 dan Akta 164.

4. Saya tak pasti MP Temerloh betul betul hadam isu Ahok khususnya adakah dia betul2 dengar ucapan Ahok secara penuh. Saya juga x pasti sejauh mana beliau melihat aspek keadilan ( 'adalah ) dlm Isu Ahok itu yg mana kita tahu" justice is the bedrock of Islam". 

5. Bagi saya sbg org Islam , saya malu dan hampa dgn cara org Islam treated sdr Ahok. Bagi saya, Ahok jadi mangsa kpd elemen extremism agama yg x wajar. Dan saya x bangga dgn keadaan tsbt. So, saya sama sekali tak sependapat dgn MP Temerloh.


6. Sbg pimpinan bertaraf Nasional, x sewajarnya komen beliau hanya bertaraf cyber trooper dlm Fb ini. 

7. Jika benar MP Temerloh ada sebut Akta 164 sptmana yg dilaporkan, ia agak pelik juga, bagi saya. Setakat saya ingat , beliau x pernah pun sentuh isu Akta 164 di Parlimen. Saya tahu sgt sebab sejak dari Pas lagi, MP Parit Buntar dan MP Sepang yg byk kali ckp isu itu di parlimen.

sumber,Peguam PAS-Dulu
YB Hanipa.

3 Responses to " Ahok:Alahai MP Termerloh-Simplistic betul.!"

  1. Sensitif sungguh bila org sebangsa tokong DAP dikritik.. tapi bila arwah TGHD yg bila ketika baru meninggal dikritik oleh tokong DAP beliau hanya senyap seribu bahasa tiada langsung rasa ingin membela si arwah. Beginikah pemimpin melayu megaku islam yg hendak dipilih oleh rakyat terutam yg beragama islam? Beginikah? Dasar barua tokong DAP!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai anon,adakah enta ni pura2 bodoh ataupun mmg enta tidak sedar yg enta ni sebenarnya sgt bodoh?ana rasa baik enta jgn komen klu x tau isu...

      Delete
    2. Ana tahu dah banyak kali bila individu DAP dikritik akan ada shj pembela malah sejak dari dalam PAS lagi sebelum mereka keluar akibat tewas.. tak usah berpura2 dgn menyangka org tidak tahu ketundukan kamu kpd kafirun ..kalau penduduk jakarta tidak tahu mana mungkin pengundi jakarta pun menolak ahok yg jelas menghina alquran..

      Delete