MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Ratib DAP,DAP tolong jawab?

Para pemimpin kanan PAS berterusan menyalahkan DAP seolah-olah Melayu tidak maju dan Islam terpinggir angkara DAP. Soalan saya kepada PAS :

1. Adakah DAP pernah menjadi pemerintah negara?

2. Adakah DAP pernah memerintah negeri2 majoriti orang Melayu Islam seperti Kelantan, Terengganu dan Kedah?

3. Adakah DAP punya kuasa legaslatif dan eksekutif di Mahkamah Syariah, JAKIM dan Jabatan Agama Islam Negeri2?

4. Adakah DAP pernah memerintah Terengganu seperti mana PAS pernah perintah selama 1 penggal? Adakah DAP yang mengalahkan PAS di Terengganu?

5. Adakah DAP punca segala masalah negara melibatkan 1MDB, GST, IPP, ECRL dan lain2?

6. Pernahkah DAP mengubah dasar dan matlamat perjuangan mereka ketika bersama PAS dulu dalam PR dan setelah tidak bersama PAS dalam PH?

7. Mengapakah PAS tidak lagi menyebut atau mendakwa bahawa Islam tidak selamat di bawah Umno BN?

8. Bolehkah kita mendakwa bahawa undi PAS bermakna mengundi Umno-BN?

9. Adakah Sultan dan Perlembagaan Negara kepada DAP itu ialah Presiden negara China dan Perlembagaan negara China?

Mohon jawapan berfakta, tidak merepek-repek.

21 Responses to "Ratib DAP,DAP tolong jawab?"

  1. 1. Nama itu Allah kita olang pun mau pakai jugak...tuhan Allah meh
    2. Itu bangsa sama agama...kasi muang la dali IC
    3. Olang Iselam mau muletad...kinapa mau halang...aiyaa
    4. Kitaolang manyak setuju itu Sister in Islam ulamak2 jugak
    5. Telima kasih malia kali...kasi turun itu cukai alak
    6. Lgbt manyak elok liao
    7. Adios harun din
    8. Itu pumpuan melayu manyak cacat otak pakai itu puledah
    9.itu fatuwa...kita olang kan kan saja
    10 kasi itu azan pilahan sikit...wa mau tido liao
    11. Itu zakir manyak setan pynya olang

    ReplyDelete
  2. Komen yang bangang2..jangan kat sini buat malu kaum/parti je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pan akan kepanasan bila dakyah dap dapat dibongkarkan..

      Delete
  3. Sori2....bab kata ronnie liu...igt ceramah politik...so sape bangang sbnrnya budak kampug...khhhhtuihhh...penjilat dap tegar...x terasa ke iman kau?

    ReplyDelete
  4. Baik la ko jawab soklan sisi bukit mcm cik An anoy jawab selalu..drp ko merapu..nk tau siapa yg Rasullah cakap paling fakir di akhirat? Iaitu orang yg dari mulutnya tidak keluar perkataan yg baik2 melainkan makian dan cercaaan..

    ReplyDelete
  5. Cer kau skroll balik ke atas tgk apa kau tulis.....sendiri mulut jamban....mmg patut diludah org yg lacurkan agama demi nk jaga hati Dap yg terang2 cukup anti dgn Islam

    ReplyDelete
  6. toksah tuka tajuk...jawab je ape sisibukit tanya tu..nak terkencing dah aku tunggu ko punya hujah yg mantopp tu...kene berfakta tau..jangan merepek-repek..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cer kau skroll kt atas...klu itu pun bkn fakta...xyahla ckp

      Delete
  7. pentaksub2 PAS tak akan mampu menjawab hujah debgan ilmu, mereka cuma ada ketaksuban dan kejahilan maka hujah mereka hanya akan dipenuhi dengan penipuan, pengalihan topik dan isu, caci maki, fitnah dan semuanya akan dibungkus dengan ayat2 suci dan hadis serta slogan2 bahasa arab (supaya orang ramai tertipu dengan "kealiman" PAS yang ibaratnya bergelumang dalam kekotoran ketika sedang bertayamum).

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. Masalahnya apa bahasa makian yg powertrain pakai?

      Sensitif betul org pan bila org dap dicuit.. dasar baru!

      Delete
  9. Yang terkini Ronnie Liu of DAP kata TGHH seorang pedagang islam yg bertopengkan agama!

    Amacam org PAN? Korang mesti sokong bukan? Harap benarlah kerana memang begitulah sifat barua..

    Aku tak heran korang nak sokong kenyataan Ronnie Liu tu sedangkan bila Hannah Teo mengaku sebarkan dakyah Kristian Evangelis menggunakan kedudukan dia sbg wakil rakyat pun korang beria2 sokong inikan pula setakat fitnah kpd TGHH oleh seorang kafirun laknat!

    Hinanya jadi org PAN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih lagi menabur fitnah dan mengalih topik. Nanti akan kuar pulak caci maki dan akhir sekali, kafirkan orang islam yang tak sama pendapat dengan mereka melalui pandangan"pembesar2" mereka yang dibungkus dengan ayat2 suci dan hadis yang di tunggang terbalikan pengertiannya.

      Satu soalan kepada pentaksub2 PAS, adakah PAS dan pendakwah2 Islam tak berusaha untuk menyebarkan agama Islam? Kalau ya, adakah salah bagi pengikut2 kristian untuk menyebarkan ajaran agama mereka? Jika kita sebagai umat Islam boleh menyebarkan agama kita dan berdakwah, apakah logik dan hujah untuk menyekat pendakwah2 agama lain untuk berdakwah kepada penganut2 mereka dan sesiapa yang ingin mendengar dakwah mereka? Islam boleh tetapi agama lain tak boleh? Apa hujahnya? Apa rasionalnya? dan dimana keadilannya? Umat Islam mesti faham makna demokrasi dan kebebasan beragama. Soalan ini bukan bermakna setuju dengan pendakwahan kristian kepada umat islam tetapi sebagai umat islam kita kena juga melihat dari sisi pandangan orang2 bukan Islam. Bukankah sikap2 hipokrit dan double standard ini yang menghalang orang2 bukan Islam menilai dengan saksama ajaran Islam?

      Apa yang jelas, Islam telah dikotorkan dan dibusukkan oleh orang2 melayu yang mereka sendiri jahil tentang Islam. Umat Islam kena faham dengan tepat apa maknanya bahawa Islam itu adalah agama yang benar disisi Allah. Selagi umat idlam gagal memahami maksud ayat itu selagi itulah Islam akan dikelirukan dan disalahfaham. Apa yang jelas orang2 melayu bukanlah contoh terbaik bagi Islam. Malah PAS dan UMNO merupakan pihak yang banyak merosakkan Islam dimata orang2 bukan Islam. Sikap perkauman, ekstrimis, suka mengkafir sesama sendir, suka menghukum dan bukan menasihat, korup, tamak haloba dan pentingkan diri sendiri. Itulah yang sedang di tonjolkan oleh PAS dan UMNO sebagai parti politik melayu Islam.
      Berdakwah? Itu bukan berdakwah tetapi menolak dan menjauhkan manusia dari kebenaran Islam.

      Nick.

      Delete
    2. Orang kristian boleh menyebarkan dakwah? Wow memang dap suka pd kau nick.. perlembagaan hanya benarkan islam sahaja sebarkan agama islam.. full stop.. kalau tak puashati pi duk indon..

      Dengan pendedahan nick yg kita semua para pembaca blog tahu beliau mewakili PH; inilah pendirian PH dalam soal pendakwahan kristian evangelis dan ianya diperkuatkan lagi dgn sokongan naib presiden pan kpd hannah teo baru2 ni..

      Jadi kepada org melayu islam sila ambil peringatan..

      Undi PH = Undi DAP = Undi PKE (Pendakwahan Kristian Evangelis)

      Delete
  10. Replies
    1. Tugas para cybertroopers pas ialah mempertahankan diri sambil menyerang balas.. tu yg pan tinggal 1% aje. tahniah semua.. well done!

      Delete
    2. Jangan lupa wahai org2 melayu islam..

      Undi PH = Undi DAP!!

      Delete