Terkini

Jika kalah saman RM1 billion kena bayar,Hj Hadi kena jelaskan.

Tasik Kenyir
Hj Hadi sebagai Menteri Besar Terengganu pada 1999-2004 kena   beri penjelasan pendedahan Exco Terengganu berkaitan saman RM1 billion oleh Syarikat Riyapadu.
Hj Hadi kena berani menjelaskan RM1 bilion sangat banyak jika Kerajaan Negeri Terengganu kalah saman itu.

Pendedahan Exco Terengganu bahawa Kerajaan Negeri perlu membayar saman RM1 billion akibat tindakan kerajaan PAS 1999 - 2004 wajar diberikan perhatian.

Saman yang dibuat oleh syarikat konsesi balak iaitu Syarikat Riyapadu Sdn Bhd (Riyapadu) terhadap kerajaan negeri kerana menamatkan perjanjian penebangan balak di Tasik Kenyir yang ditarik balik ketika PAS memerintah Terengganu.

Penebangan balak berkenaan bagi tujuan membina empangan kedua mengambil hasil hutan di kawasan seluas 16,587 hektar di Mukim Tembat dan Petuang, Hulu Terengganu yang mana telah dipersetujui oleh kerajaan BN sebelum 1999 dahulu.

Elok rasanya jika bekas MB Terengganu (1999 - 2004) membuat penjelasan.

RM1 billion bukan sikit rakyat Tranung kena tanggung!

Hasbie Muda

26 Responses to "Jika kalah saman RM1 billion kena bayar,Hj Hadi kena jelaskan."

  1. Aku pun boleh jelaskan.. dari segi moral, PAS telah selamatkan duit rakyat kerana hasil balak di bawah kerajaan UMNO/BN biasanya lebih kecil berbanding di bawah pemerintahan PAS termasuk di Kedah..

    Yang selebihnya kita tunggu je lah perkembangan selanjutnya..

    ReplyDelete
  2. Berbalahlah kamu, satu tamak, satu tak cerdik tapi berlagak macam suci. Eloklah tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg hilangkan rm30 bilion duit bank negara tapi terimgin nak jadi pm lagi kira cerdik lah ye mahligai seni?.. harap kali ini mahligai seni boleh jawab..

      Delete
    2. SALAM

      Kamu senyap pM sekarang hilangkan rm160 billion sejak 2013 hingga kini..rm30 billion buat bisness forex biasalah berniaga,dan ianya sudah berganti...

      wassalam

      Delete
    3. Kalau berjaya jd pm kali kedua bukan lg masuk kategori cerdik ttp dh masuk kategori genius ala2 einstein gitu... jgn jeles

      Delete
    4. Wassalam omar daud,

      Bab najib songlap wang rakyat tak ada siapa yg menyokong.. tapi melalui jawapan kamu kini dah sah PAN redha dgn kehilangan rm30 billion wang rakyat.. rahmatan lil alamin konon..

      Delete
    5. shaharuddin,

      Aku tak heran kalau tun m jd pm kali kedua.. namun aku cuma simpati shj buat keluarga dsai kerana pm kali kedua tak pernah tarik balik tuduhan liwat malah kini ditambah lagi dgn dakwaan lancapkan org.. so siapa yg patut jeles, aku ke nurul izzah?

      Delete
    6. mcm nie ke nk tadbir negare .. tadbir negeri pn terang'2 dh rugi 1'billion .. klau bongok xtau nk tadbir tu mengaku jer la ..

      Delete
    7. Setuju dgn kamu noname.. 1 billion pun dah kira bangang apatah lagi kalau 30 billion.. 30 x bangang..

      Delete
    8. lg bangang bergande'2 krn xtau nk bezekan antare kebebalan dlm urusan mentadbir negeri dgn urusan perbankan ekonomi negare.

      Delete
    9. krajaan ganu klh saman 1'billion akibat kebodoran bedo'oh kalu mb sepenggal & bsr kemungkinan mb & gang mkn suap. terdahulu spesis yg same di-sebelah sinung pulak dgn kes balak jgk & natijahnye klate banjir bsr .. Lihatlah betape bedo'oh sgt kebodoran'2 or`lomok piss bile mentadbir sesebuah krajaan.

      Delete
    10. 30 billion hilang sebab kebijakan pm masa tu lah kan?

      Delete
  3. Lebai Rusila tu mana layak jadi pemimpin, bersyarah berceramah atau berusrah, boleh la krn bidang dia!!
    Bila mai tang mentadbir, GAGALIS!!!
    Mcmanana nk tadbir, parti sendiri pun hancus krn duk berkasih sayang dlm gelap dgn penyamun khazanah negara!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau lebai rusila tak layak jadi pemimpin mana mungkin boleh menarik sokongan ratusan ribu orang bila dibuat satu perhimpunan politik.. sebaliknya pemimpin lain yg dikatakan pandai mentadbir masih lagi kekalkan dakwaan liwat kpd rakan sendiri.. nak kumpul orgramai dgn kehebatan yg kononnya dia ada hanya setakat 8 ribu org je lah.. kalau dibuat di luar lembah kelang lagi hancuss..

      Tambah lagi dgn geng lain yg berkasih sayang (memperjuangkan hak2) golongan lgbt, atheis, murtad dan sekedudukan lagi lah lumat..

      Delete
    2. klau bleh tarik ribuan penyokong tu kire bleh jd pemimpin la .. mcm tu ke, walaupun iQ taraf sek rendah .. ape lu crite nie? klau itulah perbandinganye aku pasti messi jg layak jd pemimpin argentina malah pemimpin dunia krn beliau dpt menarik lg ramai penyokong dr lu punye boss!.

      Delete
    3. Habis tu kalau tak pandai tarik crowd boleh jadi pemimpin hebatlah?.. org tak mau pegi perhimpunan sbb tak sudi nak dgr ucapan pemimpin kau tu.. IQ tinggi konon tapi org tak mau dgr malah tak mau tgk pun.. bila lah ko nak sedar atas penolakan rakyat kpd pemimpin rasuah macam PH dan BN daa..

      Bagi cth messi tu cerdik ke tak.. apasal tak bg cth mat sabu? kalau dia nak main bola mmg org berderu2 nak tgk.. tapi kalau dia nak bg ceramah pasal jangan amalkan rasuah ko rasa org nak dgr ke? Sama juga si kaki rasuah nak berucap atas tajuk jangan amal rasuah, org mana nak dengar..

      Delete
    4. eddie weng & the gOng kian berselere kedaroh rete negare dr skandal 1mdb!. di-nafikan ttp .. .terlondeh jgk sdkit.. insya allah ketikenye akan tibe & kehinaan allah itu teruntuk bt or`lomok su' yg sedari dulu cube mempergunekan agame bg menghalalkan akhlak jahat mrke .. buktinye yg paling jls, lihat betape "berperutnye" mrke'2 ini, wow..wow & woow!. sado & bROOnciSSSnye perut or`lumat kedaroh rasuah..

      Delete
    5. perut oh perut mengape kau bronciss? mcmane aku xbronciss, kedaroh rete rakyat !!

      Delete
    6. mcm eddie wang bsr jgk .. ilmu pn skdar hafalan mcm burung tiong. eddie wang bsr nk berfikir? kiamat donia nie klau eddie wang bsr bleh gune akal utk berfikir .. tlh tersohor eddie wang bsr sorg or`lomok yg kebodoranye melampau'2 ..

      Delete
    7. Ketika noname menunggu ketikenye akan tibe & kehinaan Allah terhadap para ulamak, parti pan sendiri telah lebih awal ditimpa kehinaan bilamana segala yg dibuat akan tetap dilihat sbg barua dap..

      Aku ambil cth isu ruu355, bila lks dap melenting ks pan turut melenting.. ini amat janggal di mata majoriti umat melayu islam.. bukannya hendak difahamkan si kafir harbi ttg ruu 355 tu malah turut sama memperlekeh ruu355 agar mereka akan dilihat setia sehidup seMATI bersama, “kami sanggup bersamamu walau hingga ke lembah jahanam sekalipun.”..

      Amatlah hinanya jadi org pan...

      Delete
    8. orlamak piss lebih hine dr segale makhluk di-alam ini .. ape saje yg dibuat hanyelah teruntuk pemimpin pencuri tp tlh dpt di-hidu oleh rakyat. ape saje yg kluar dr mulutnye selang beberape jam sjer terkantoi nenipu..

      Delete
    9. Ada ke org pas pilih pemimpin pencuri berbanding org pan yg pilih pemimpin penyamun yg mana mintak maaf pun bukan kerana melakukan kesalahan menuduh LIWAT dan LANCAP kpd bakal penggantinya; tapi hanya kerana menurut adat resam melayu..??

      Delete
    10. puak piss memilih pemimpin penonggeng agame. penonggeng agame memilih walaun bebal n terbebal. eloklah tu .. patutla wala' sgt sokong klepetokrat donia.

      Delete
    11. Tak baik tuan.. keluarga dsai dah lama cukup menderita dgn perkataan penonggeng sebegitu..

      Oh ye.. buat apa lah aku nak kesah.. walaun DAP pun dah bersetuju dgn tun m yg kini dianggap bersih dari segala salahlaku termasuk salahlaku “memfitnah” LIWAT san LANCAP kpd dsai..!

      Delete
  4. شركة تنظيف منازل بالجبيل افضل شركة خدمات منزلية بالجبيل نظافة شاملة مع التعقيم والتلميع وابادة الحشرات شركة تنظيف بالجبيل شركة المثالية هي افضل شركة نظافة بالجبيل والمنطقة الشرقية تقدم لعملائها افضل جودة وارخص الاسعار بالاضافة الي تقديم الخدمات من خلال عمالة مدربة وذات خبرة كبيرة بمجالات التنظيف ومكافحة الحشرات , فلا تتردد في الاتصال بشركة تنظيف بالجبيل للحصول علي كل ما هو مميز ولضمان الحصول علي منزل امن نظيف راقي خالي من المواد الضارة والميكروبات

    شركة تنظيف منازل بالجبيل
    شركة تنظيف بالجبيل

    ReplyDelete