Terkini

Seri Setia orang UMNO undi PAS ,orang PAS boikot.

Perbandingan Perolehan Undi antara PRU-14 & PRK bagi N32 Seri Setia:

PRU-14 (9.5.2018)
•KEADILAN-29,250
•Pas-4563
•BN-9878

Keluar mengundi: 44,457 (84%)
.......

PRK N32 (8.9.2018)
•KEADILAN-13,725
•Pas-9698

Persoalan:
1. Apakah Pas bergantung 100% undi orang Umno-BN kerana jumlah undi diperolehi oleh BN (PRU-14) ialah 9878 dan pada PRK pula Pas perolehi 9698?

2. Logika angka mana hilangnya 4563 undi penyokong Pas semasa PRU-14?

3. Siapa yang boikot siapa sebenarnya?

Kah kah kah

4 Responses to "Seri Setia orang UMNO undi PAS ,orang PAS boikot."

  1. syukurlah pas dpt byk berkat.

    semuga pas terus kalah dan kalah lagi kerana nawaitu mnyertai pru prk adalah berkat..bukan kemenangan dunia yg menipu ini.

    kita doakn pas terus kalah demi kesinambungan pembangkang yg diwarisi pas selamanya. aamiin.

    ReplyDelete
  2. Kalau diambilkira peratusan pengundi yang keluar, jelas menunjukkan bahawa majoriti ahli2 PAS dan UMNO memboikot PRK ni. Kerjasama yang dahulunya di'auta"kan sebagai tidak wujud sehingga menuduh ia sebagai fitnah telah memakan diri PAS. Walaupun mendapat perintah serta fatwa dari Tuan presiden PAS sendiri, ahli2 PAS ramai yang marah dengan perselingkuhan ni dan tidak kurang juga yang mendapat aib dan malu yang besar apabila perselingkuhan itu terdedah sebagai benar dan segala tuduhan PAS kepada geng2 Jebon terbukti palsu dan bersifat munafik.

    Orang Islam yang berakal waras akan berasa malu malah akan berasa marah dengan penipuan2 dan pendustaan yang telah dilakukan oleh pimpinan PAS selama ini. Logiknya, apabila UMNO sudah kecundang dalam PRU 14, adalah tugas PAS untuk mempastikan UMNO terus lemah dan pupus sepertimana kehendak TGNA tetapi sesuatu yang pelik dan ajaib berlaku dimana PAS yang sekian lama bermusuhan dengan UMNO, bersungguh2 ingin menjatuhkan UMNO, tiba2 apabila UMNO sudah kalah dan bukan lagi menjadi kerajaan, PAS berusaha untuk membantu dan menyokong UMNO. Pelik dan ajaib, musuh tiba2 bertukar menjadi kekasih dalam sekelip mata.

    Tetapi satu perkara yang pasti, mustahil lah perkara ini berlaku sekelip mata. There's no such thing as love at first sight. Ini bermakna sebelum ini sudah ada permuafakatan dan perselingkuhan yang dilakukan oleh pimpinan PAS dengan UMNO sehingga apabila UMNO tumbang, PAS tiba2 menghulurkan tangan persahabatan sedangkan baru je bbrp bulan sebelum ini PAS dan UMNO saling menyerang antara satu sama lain (atau itu hanyalah sandiwara?). Mesti ada udang disebalik batu.

    Dan inilah persoalan besar yang berada dalam fikiran ramai ahli2 PAS. Sekarang ni kita tunggu pula tibanya perbicaraan kes saman Sarawak Report dan pada waktu itu lebih banyak pendedahan yang akan dapat diketahui oleh rakyat dan ia berkemungkinan dapat menjelaskan kenapa pimpinan PAS yang berdekad2 bermusuhan dengan UMNO tiba2 saja menjadi kekasih UMNO. Can't wait for it to happen!

    Nick.
    cape Tiger.

    ReplyDelete
  3. Pendapat aku...
    Seri setia aku bandingkan dengan sg kandis. Sg kandis... bn bertanding dan pas menyokong. Peratusan undian prk menurun berbanding pru14. Mungkin kerana ahli pas tak sanggup mengundi bn.

    Lain di seri setia. Ahli bn sanggup menyokong wakil pas. Bukti di balakong pun boleh digunakan kerana mca aka bn yg bertanding di situ.

    Nampaknye ahli pas tak sanggup mengundi bn mca umno. Taniah kepada yg tidak menyokong... menyokong umno bn bermakna menyokong kerosakan di 1mdb src nfc felda mara etc...

    ReplyDelete
  4. Dulu masa mula2 ruu355 walaun2 pas menuduh sape yg menentang ruu itu kafir..selamba walaun2 tanpa rasa bersalah. Bila sorg pimpinan pas ckp ru355 bukan hudud baru senyap walaun2. berselingkuh antara umno dgn pas kita memperkatakan dr kesah tumbang kerajaan negeri perak.walaun2 sebok suruh kita bukti...tanpa kita bukti pun.. fakta2 keluar sikit demi sikit.. walaun2 mula rasa malu sekang ni.. skg walaun2 dah bertukar spt cencorut...walaun2 tahu tak apa itu cencorut...?

    ReplyDelete