Terkini

Guan Eng suruh SPRM siasat, jangan "slow"lah SPRM.

Segera siasat saya, Guan Eng beritahu SPRM. JANGAN" slow" lah SPRM.Ini Ketua Menteri Bukan BN. 

GEORGETOWN - "Saya gesa SPRM (Suruhanraya Pencegahan Rasuah) segera siasat saya," tegas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berhubung pembelian rumah banglonya di Jalan Pinhorn, di sini, hari ini.

Guan Eng berkata, beliau akan memberi sepenuh kerjasama kepada SPRM dalam siasatan itu berikutan yakin tiada sebarang unsur amalan rasuah dalam isu pembelian rumahnya dengan penjualan tanah di Taman Manggis.

Menurutnya, isu pembelian rumahnya adalah satu fitnah jahat dan taktik politik kotor untuk menyerangnya sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang.

"Kali ini sungguh cepat maklum balas oleh SPRM terhadap kes saya. Saya tidak mempunyai masalah untuk membantu siasatan malah saya gesa segerakan siasatan ini kerana saya percaya, tiada unsur rasuah dalam kes ini. Namun apa yang menghairankan, SPRM negeri ada menyatakan pernah menjalankan siasatan sebelum ini berkaitan penyewaan rumah saya pada 2009.

"Sekiranya benar, mengapakah SPRM tidak membuat pengumuman kepada orang awam sejak 2009 bahawa ia tidak berasas? Saya tidak pernah disoalsiasat oleh SPRM berkaitan dengan penyewaan rumah saya sebanyak RM5,000 sebulan sebelum saya membelinya," katanya.

Terdahulu, Guan Eng mendakwa transaksi pembelian rumahnya di Jalan Pinhorn yang berharga RM2.8 juta itu dibuat secara rela hati antara pembeli dan penjual tanpa sebarang paksaan.

Guan Eng berkata, transaksi itu berasaskan kesanggupan secara bebas dan rela hati di antara beliau dan penjual yang membawa kepada rumah jenis banglo dua tingkat di Jalan Pinhorn yang berusia 30 tahun itu dibeli dengan harga berkenaan.

6 Responses to "Guan Eng suruh SPRM siasat, jangan "slow"lah SPRM."

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Bila dah secara rela hati tu paham2 je lah.. seorg Ketua Menteri dan seorang lagi kontraktor/developer... kalau dak paham confirmed bangang..

    ReplyDelete
  3. Memang pukimak punya walaun.. Kes balak dikelantan dia tak sibuk pun..walaupun banyak kes busuk dikelantan walaun pkimak ni diam seribu bahasa..aleh2 timbul kes lge yg tak tau hujung punca mulut walaun ni jd mcm pukimak..confirmed bangang kunun..

    ReplyDelete
  4. Memang pukimak punya walaun.. Kes balak dikelantan dia tak sibuk pun..walaupun banyak kes busuk dikelantan walaun pkimak ni diam seribu bahasa..aleh2 timbul kes lge yg tak tau hujung punca mulut walaun ni jd mcm pukimak..confirmed bangang kunun..

    ReplyDelete
  5. bawak mengucap tuan kita tunggu hasil siasatan sprm. banyakkan berdoa moga isu ini akan cepat terungkai banyak lagi isu yang lebih besar masih dlm siasatan apa yang disiasat pun entah.moga segala penyelewengan dapat di ketahui oleh semua nanti pru14 kita pakat2 tukar peminpin.

    ReplyDelete
  6. ni pun korang x faham faham mainan musoh...anwar dah tak boleh bertanding..almarhum.tgna dah tiada..ni la cara nak menghalalkan supaya lge..tak boleh bertanding....fikir la...jangan jadi bodoh....n dibodohkan musoh selalu..kerusi dh la kurang...ni nak ranapkan pulak..jgn ikut nafsu...nanti kita yang rugi bro....

    ReplyDelete