MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Lim Guan Eng, tu kafir, Haji Hadi muslim, biasalah suka nikmat dunia.

Kalau LGE beli kondo tu secara salah guna kuasa, rasuah, tidak ikut peraturan atau merampas hak orang lain, sila ambil tindakan undang-undang. 

Tapi kalau nak ambil tindakan kerana banglo tu lebih mahal berbanding rumah presiden parti Pas, itu nak pakai undang-undang mana?

LGE tiru Umar bin Abdul Aziz dalam perkara yang dia boleh tiru. Sama macam presiden parti Pas tiru Nabi dalam perkara yang dia mampu tiru. Bukan semua orang mampu tiru idola mereka dalam semua perkara.

LGE tu kafir. Biasalah orang sepertinya sukakan nikmat dunia. Takkan nak paksa dia hidup macam presiden parti Pas yang muslim.

Jika dia mampu jadi ketua negeri yang baik dan amanah, itu sudah bagus berbanding ketua negeri beragama Islam yang baham balak dan baham tanah.

Aku bela LGE? Kalau dia betul, apa salahnya aku bela sebab dia manusia macam aku juga.
sumber fb Ustaz Zolkarnain.

21 Responses to "Lim Guan Eng, tu kafir, Haji Hadi muslim, biasalah suka nikmat dunia."

  1. Kalau lu nak bela TGLGE itu lu punya pasal.. tapi perlu ke dlm masa yg sama fitnah tok guru MB Kelantan sedemikian rupa.. inilah sebenarnya tugas PAN sbg topeng.. bila dibuka nampaklah muka DAP..jgn ingat org tak perasan.. gua ulang.. lu nak sayang sama itu TGLGE tu lu punya pasal.. tapi perlu ke dlm masa yg sama fitnah para ulamak yg takutkan Allah.

    INGAT PAN INGAT DAP..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ulamak mana yg lu refer tu....kalau hadi al pasiktan......dia pun fit orang juga....pil kuda lah....Ust Ahmad Awang disponsor DAP la.......wow! kalau nkorang tak kira fitnah, semua halal berlaka, kalau org lain semua fitnah.....yeeenaaa podah!

      Delete
    2. Tok guru MB Kelantan? Gila ker apa KO. Smjk bila mad yakub tu setaraf ngan Nik Aziz? Jauh panggang dr a pi. KO pegi tnya mad yakub umah mangsa banjir dh settle suma ker

      Delete
    3. Tok guru MB Kelantan? Gila ker apa KO. Smjk bila mad yakub tu setaraf ngan Nik Aziz? Jauh panggang dr a pi. KO pegi tnya mad yakub umah mangsa banjir dh settle suma ker

      Delete
    4. Ni aku sokong.apa kejadah kaitkan dgn tghh dan org yg tak kena mengena dgn banlo lge

      Delete
  2. Replies
    1. Ataupun mungkin memang PAN beriktiqad bahawa keimanan TGLGE pd Allah adalah lebih tinggi daripada keimanan para ulamak dlm PAS.. kalaulah ianya benar confirmed muna-----!!

      Delete
    2. Ulamak dlm Paih? Mana ada.....lutut dan siku adalah.....paling top tontonwidio jarman dah....lulaumak tersohor Paih! Yeeeena Poooodaaaaah! cit tak tau malu.....org kapiaq lagi berakhlak dari lu dah, itu pasal Paih dah jadi pasikan.

      Delete
    3. Igt deklarasi rakyat igt cikdet nk selamatkan umno...tang ni x nmpk plak...dh berterang lg bersuluh...gelak di cikdet je...puiii

      Delete
  3. Tuhan tak terlibat dgn kerenah lge atau hadi awang pun.tak caya?

    ReplyDelete
  4. mana boleh itu macam....hadi al pasiktan maksum......lain la LGE....dia kapiaq! Wala'un kena cium pongkoq hadi baru dapat syafaat wow! LGE pasai dia kapiaq wala'un memang nak tendang pungkoq dia.......biasa lah fahaman takfiri dlm paih......yg tak ikut paih semua syiah.....kah kah kah. Tok guru kpd hadi punya pukulan err siapa tok guru kpd hadi....tak lain tak bukan pundekau sanrobone najis al tuya..........yg ni bukan paih saja cium pungkoq malah semua wala'un ketuanan melayu sama. Apa punya tur da!

    ReplyDelete
  5. Bila dah berlakunya jualbeli sebuah bungalow mewah di Penang secara "rela hati" tu paham2 je lah.. pembelinya seorg Ketua Menteri (dgn harga RM2.8juta sdgkan harga pasaran RM6.5juta) dan penjualnya pulak rakan seorang kontraktor/developer dapat beli tanah utk pembangunan yg asalnya utk pembangunan rumah kos rendah/ sederhana (dgn harga RM11juta sdgkan harga pasaran RM22juta)...

    Kalau dak paham lagi tak tahu lah nak kata apa lagi..kalau masih tak paham confirmed apa?? Confirmed bangang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bkn x fhm...tapi hati dh gelap...tokong harus dibela dan dibela...x kira apa...apa2 pun biarla sprm menentukan...tp kesianla...klu isu balak...fuyoo...penuh ulasan2 macai2...tp Allah zappp sekali...terdiam membisu...mungkin takut kot...nnt x masyiuuuukkk

      Delete
  6. Kah kah kah ....... wah kalau mcm ni lah hujjah dpd barua Dap walakontol ..... tuan galu LGE mesti suka punya krn setiap dosa tuan galu akan disucikan oleh barua2 Dap dgn begitu mudah berdasarkan hujjah kapla bananana @ kapla hotak depa ! Syabas tuan galu tokong ! barua2 hang telah menaikkan taraf lu sbg maksum tahap khinzir !

    ReplyDelete
  7. Kita tunggu respons dari kuda tunggangan DAP aka PAN mengenai isu rumah bungalow di utara tanahair.. ada atau tidak kata nista yg akan terhambur keluar spt yg dihamburkan pd TGHH..

    ReplyDelete
  8. Demi tokong yg tercinta...
    Ku curahkan bakti penuh setia...
    Demi keluarga lim yg disanjung tinggi...
    Kepercayaan x berbelah bagi

    ReplyDelete
  9. ramai melayu librel lebihkan dunia asal duit agama bangsa pun diorang jual sanggup maki hamun ulamak tuduh tampa usul periksa ingat allah maha mengetahui kalau betul tuduhan tuan2 pada hj hadi tuan2 jangan risau allah maha mengetahui tapi kita juga harus ingat allah maha mengetahui akan apa yang kita lakukan semua tak terlepas akan siksaan allah tak kira ulamak ke kafir ke jadi banyakkan berdoa jangan banyakkan fitnah. kalau tak nak berjuang kejalan allah bersama pas takpa tapi jangan jual maruah agama dan diri sendiri pada kafir. tuntutlah ilmu agama jangat tuntut kemewahan dunia nescaya akan sesat. bertaubatlah selagi pintu taubat masih terbuka. sekiranya ada antara tuan2 ini kafir kembalilah kepada islam tuntut ilmu nascaya tuan2 akan dapat jalan kebenaran. moga allah memberi hidayah kepada kita semua samaada islam mahupun yang kafir moga dapat bertemu jalan kebenaran.amin

    ReplyDelete
  10. kalau dah x bolehkan mana kafir..mana munafik.n mana islam ..berat la ...lebai lebai macm ni..aku setuju.dgn.amin..

    ReplyDelete
  11. Ingat pas,ingat pasik..org pas pakai JUbah,ikatan pakai BOW..dh JUBOW lak dah...

    ReplyDelete