Bicara Politik

Bicara Politik
22.1.18 Taiping.
Terkini

Pooorahhh:Cerita dengan ahli itu hukum hudud, cerita sekarang Akta 355.

PAS menyerahkan kepada kerajaan persekutuan untuk terus membawa agenda hudud di parlimen susulan penubuhan blok barunya bersama Parti Ikatan Bangsa Malaysia (IKATAN).

Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan memberitahu pemberita hari ini cadangan itu sepatutnya datang daripada kerajaan pusat kerana ia melibatkan pindaan kepada undang-undang persekutuan.

"(Di) Parlimen kita (PAS) tak pernah bawa hudud, yang (kita) bawa ke parlimen ialah (cadangan pindaan) Akta 355. Tak boleh dilaksana sebab mahkamah tak berkuasa.

"Ia bukan Akta Hudud tapi (cadangan pindaan) untuk tingkatkan kuasa mahkamah syariah.

"Saya berpandangan kerajaan persekutuan (kena) bawa (ke parlimen) sebab itu akta persekutuan."kata Takiyuddin.


7 Responses to "Pooorahhh:Cerita dengan ahli itu hukum hudud, cerita sekarang Akta 355."

  1. Takiyudin kata pas tak penah bawa agenda hudud keparlimen,cuma cadangan pindaan akta355..
    Tapi barua pas an anoy hari2 kata pas bawa hudud..
    Patut lantik an anoy ni jadi ketua penerangan ganti altontonvi..
    Kahkahkah
    PASIK.pas+ikatan
    Pasni elok la hadi marang pakai bow sambil beserban.baru ada tanjak jadi ketua,
    Ketua segala barua..
    Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak dulu ahli2 PAS mmg faham matlamat perjuangan akhir PAS adalah ke arah hudud.. mereka juga paham yg nak dibawa ke parlimen kebelakangan ini ialah utk memperkasakan syariah sediada.. perlahan-lahan dan satu persatu proses yg perlu diambil dan ini juga difahami oleh ahli2 PAS.. cuma PAN shj yg kurang memahami lantaran terlalu marah pd TGHH.. jd yg keliru di sini ialah PAN bukan PAS.. dan pastinya parti yg bukan sefikrah dgn PAS akan gagal memahami..

      Kini PAN dah mula kepanasan dgn blok ke 3.. dah boleh mula goreng telur ni..

      Dah x de lg ke tuduhan UG.. mesti dah u turn ni..

      Delete
    2. bab ug bukan tuduhan dr Amanah tp satu kebenaran yg diakui sendiri oleh barua umno dlm pas iaitu nasha yg kena rasuah jwtn oleh umno dan hasan ali hasil buah fikiran mushitdool pas yg dah kena rasuah jwtn oleh umno.

      org paling tinggi dlm hiaraki pas duduk bwh kaki zahid...

      HooOOooDooOOooD... oOOoo HooOOooDooOOooD... where art thou?

      sila dgr video tu.

      Delete
    3. KHAS UNTUK PENCACAI HADI MARANG :
      Ni aku ajar kau politik matang. Parlimen ada 222 kerusi. Utk menubuhkan kerajaan perlu ada majoriti mudah 112 kerusi.

      # PAS wajib menang 112 kerusi baru dpt kelebihan majoriti 1 kerusi..
      # Untuk meminda Perlembagaan PAS perlu mendapat 2/3 majoriti bermakna PAS Wajib menang 148 kerusi Parlimen.

      Pas bertanding hanya 60 kerusi. Ikatan? Xpayah ckp la ahli parlimen skrg pon sorang pon takdak. Jikalau pas menang semua 60 kerusi sekalipun, kerajaan tak dapat dibentuk pon. Apatah lagi nak buat hudud. Soalannya utk apa PAS bertanding pru kalau dah terang2 atas kertas tak dapat bentuk kerajaan pusat? Apa guna PAS melaung hudud hudud adakah benar2 mahu laksanakan atau retorik politik? Benda basic je ni ustaz.. Takleh nak fikir ke? Bangang!

      Untuk makluman saya sokong hudud dilaksanakan. Tapi pas tak pernah ada usaha utk mengganti kerajaan pusat. Umno takkan benarkan hudud la ustaz woi.  Melalak hudud hudud tapi tiada usaha. Jikalau pas bertanding 150 kerusi pada pru14 aku akan sokong pas. Kalau setakat 60 boleh blah...

      # Orng KAMPUNG boleh ler Lebai kencing merata...

      via WhatsApp - Tzi (Teuku Zacharyah Iskandar)

      Delete
  2. So confirmed dah buat U turn lah PAN ni .. hari tu kata PAS nak berUG dgn UMNO..sekarang sudah tukar.. kui kui kui..

    Setahu aku kan arnab.. barua UMNO/PKR/DAP dalam PAS sudahpun keluar lepas muktamar baru2 ni.. x perlu nak spin la bro.. yg tinggal dalam PAS ialah yg tetap istiqamah bersama tuan presiden..

    Memang kelihatannya kamu hud hud x layak utk terus bersama PAS.. kerana dgn akhlak baik yg ada pd ahli2 PAS, mereka tidak langsung berasa bongkak akan keinginan mereka akan hudud ni.. di mana mereka tidak menganggapkan hudud ni milik muslimin PAS shj .. ianya juga milik semua muslimin termasuk yg dalam UMNO, PKR, DAP dan parti2 kecil lainnya (PAN aku x pasti plk). jadi sudah tentu kami ahli2 PAS berharap dan berdoa wpun x berada dlm PAS, suatu hari nanti pasti mereka2 yg di luar PAS terutamanya adun2 dan mp2 muslim akan menyokong jua hudud ini.. mcm yg aku kata.. perlahan2 step by step.. hanya pada Allah jua kami berserah..perjuangan utk hudud tetap diteruskan.. Wassalam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapan luar konteks..
      Sapa kata pas tak berUG dgn umno?
      Banyak bukti bervideo..
      Aku mati hidup balik pun aku tak pernah jd ahli pas dan tak pernah teringin nak jd ahli pas yg bercakap mcm biawak,suka maki hamun,pencuri balak,penyeleweng harta kelantan dsb..
      Tambahan pemimpin pas yg semua bacul tak berani berdebat.
      Pas ternyata parti bangsat selepas kematian nik aziz

      Delete
    2. So maknanya kau x berapa cerdik lah.. dah ada blok ke 3 tp masih ada tuduhan UG.. jgn la buat malu kawan2 kau yg lain2 terutamanya PAN tuh..

      Tuduhan kau yg lain spt di atas tuh ibarat angin lalu shj.. dtg dan pergi..

      Delete