Terkini

Nampak gaya, calon AMANAH boleh menang lebih 3 undi.

AMANAH kini mendahului dari sudut calon tempatan.Setakat petang ini(  3 Jun) PAS dan BN sudah jauh ketingalan.Nampak gayanya AMANAH boleh menang lebih  daripada tiga undi di Sungai Besar dan Kuala  kangsar. BN dan  PAS tiada isu lagi untuk diketengahkan.

TAHUKAH ANDA?

FAKTA CALON PAKATAN HARAPAN (AMANAH)

1. Kedua-dua calon DISEPAKATI oleh KEADILAN, DAP & AMANAH atas semangat & muafakat yang utuh demi menentang BN.

2. Kedua-dua CALON adalah ANAK TEMPATAN yang lahir di Parlimen tersebut.

3. Calon di SUNGAI BESAR (Azhar Ab Shukur) adalah seorang USTAZ manakala di KUALA KANGSAR (Dr Ahmad Termizi Ramli) adalah seorang PROFESOR.

4. Kedua-dua calon Amanah ini adalah KALI PERTAMA bertanding.

5. Kedua-dua calon, ayah mereka merupakan ORANG DIKENALI atau TERSOHOR di Parlimen masing-masing. Ust Azhar ayahnya Bekas ADUN Umno di situ manakala ayah Prof Termizi pula adalah guru/cikgu yang terkenal 'Kuale'.

"CALON YANG TERBAIK UNTUK SEMUA"

#HarapanBaru
#JomProtesSenyapGST
#KauTunggu18Jun
#UndiAmanah

31 Responses to "Nampak gaya, calon AMANAH boleh menang lebih 3 undi."

  1. Salam semua,

    Calon PAS pun ok juga Dr. dua-dua.

    Cuma yang jadi masalahnya bukan Dr. tu, tetapi ulama-ulama bengong dalam PAS!!!

    Araklah, mabuklah, minta kerusi yang dipinjamkan baliklah!!! Macam-macam!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami nk lawan umno sbb tu kami nk kalahkan pas! Huh?

      Delete
    2. Salam En. Powertrain,

      Betul juga tu.

      Saya bagi analogi.

      Dalam satu organisasi atau syarikat, contohnya Petronas, ada CEO, Pengarah, Pengurus dan sebagainya. Ada juga jawatan penasihat!!!

      Contohnya dulu Tun Mahathir, sekarang Tun Abdullah Badawi.

      Kan penasihat sama di dalam satu organisasi tu!!!

      Sekarang PAS penasihat kepada organisasi UMNO. Dah tentu-tentulah PAS secara langsung atau tak langsung terlibat dengan organisasi tu betul tak???

      Sebab tu kena lawan UMNO dan PAS sekali. Maklumlah penasihat, terlibat sama tu dengan UMNO/BN!!!

      Delete
  2. Saya nak tanya Encik Anonymous dan En. Powertrain satu soalan,

    Adakah kerusi yang dipinjamkan itu sebenarnya milik PAS???

    Ada geran ke???

    Hak milik tol ke???

    Ada sijil dan sebagainya ke yang kata kerusi PAS pinjamkan kepada DAP dan PKR???

    Kalau tak tahu jawab atau jawab merapu, keluarlah daripada Parti merapu tu, duduklah dengan orang yang cerdik!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg merapu kau kot...xtau nk.jwb mula ckp psl.geran dgn tol...akhirnya bg tongkat kt umno...cerdiknya

      Delete
    2. Salam EN. Powertrain,

      Yang merapu tu Ulama PAS, merepek tak tentu pasal!!!

      Mana ada kerusi milik PAS atau mana-mana parti??? Kerusi milik rakyat!!!

      Kalau menang, rakyat pinjamkan kerusi tu kepada si pemenang!!!

      PAS mengaku kerusi dia, sebab tu saya tanya apa bukti???

      Dahlah kerusi yang diminta kerusi PAS kalah!!!

      HAHAHAHHAAAA ADA AKAL KE???

      Delete
    3. En. Powertrain,

      Sebab tu, dalam muktamar PAS, perwakilan Johor kata yang tinggal dalam PAS itu orang bodoh je!!!

      Sebab apa??? Orang tanya apa bukti PAS kata kerusi dia, dia pinjamkan kepada orang, tak reti jawab merapu kata bagi tongkat kepada UMNO!!!

      Penasihatlah bagi tongkat kat UMNO. Kan secara langsung atau tak langsung terlibat!!!

      Penasihat katakan!!!

      Delete
  3. powertrain1648June 1, 2016 at 10:53 AM
    Belajar agama tinggi...akhir kalam tolak islam...hukum xnk...allah nk kongsi...pesta beer nk galak...lgbt nk halal...murtad nk benarkan

    ReplyDelete
  4. Encik Powertrain,

    Kemain lagi sejak akhir-akhir ni???

    Adakah Encik menuduh calon tu akhir kalam tolak Islam???

    Apa bukti calon tu tolak Islam???

    Kalau tak ada bukti Islam tak pernah benarkan fitnah??? Akhir kalam Encik yang tolak ajaran Islam!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagitau kolid...hatta...sape lagi ek yg curi kerusi...kotakan dgn menyokong ruu 355 nanti...jgn berdolak dalik plak...psl korg suka berdolak dalik...x bentang kene kutuk..dah bentang kene kuuk..ada jer nk dikutuk
      Btw...ada benda x perlu geran atau tol...janji sudah cukup...dgn nama allah plak lgi tu

      Delete
    2. Salam En. Powertrain,

      Saya tanya, mana bukti calon tu akhir kalam tolak Islam???

      Encik memfitnah ya???

      KAlau tak ada bukti, patut saya cakap akhir kalam Encik menolak ajaran Islam!!!

      Dalam Islam HARAM MEMFITNAH!!!

      PARTI AJAR EH???

      Delete
    3. En. Anonymous,

      Kenapa merapu soalan lain jawapan lain??? Minta maaf cakap, Encik dulu tak sekolah ke???

      Siapa Kolid??? Saya tak kenal!!!!

      Ke Khalid Samad???

      Encik ni ahli parti mempergunakan nama Islam je, ajaran agama/al-Quran hancuss!!! Jangan salahkan saya ya, sepanjang saya baca tulisan Encik, satu ayat al-Quran saya tak pernah jumpa!!!

      Surah al-Hujurat ayat 5, ayat panjang saya ringkaskan "janganlah kamu memanggil seorang dengan nama yang buruk"!!!

      Lepas tu, sebagai parti yang kebanyakannya orang bodoh (bukan saya cakap, perwakilan PAS Johor cakap) bila pula Khalid berjanji nak sokong pindaan RUU 355???

      Sama juga bila pula UMNO janji nak buat hudud sampai sanggup letak jawatan MB kalau tak laksanakan hudud tahun 2015???

      Siapa nak sokong kalau pindaan tu bangang!!!

      Nak kata RUU Hudud memang tak la!!!



      Delete
  5. En. Powertrain,

    Allah nak kongsi Encik kata???

    Maksud Encik larangan penggunaan nama Allah dalam kitab ke???

    Encik beri satu bukti nas/dalil ayat al-Quran, hadis dan sbagainya yang melarang penggunaan nama Allah!!!

    Kalau tak dapat, Encik mengada-ngadakan sesuatu dalam agama, Encik sebenarnya tolak ajaran Islam kerana bodoh sangat taknak belajar duduk orang-orang yang bodoh dalam satu parti!!!

    ReplyDelete
  6. Encik Anonymous,

    Lagi satu, apa bukti calon tu nak galakkan pesta beer, halalkan lgbt dan benarkan murtad???

    NAk jadi pejuang agama ke pembohong dan pemfitnah???

    Jawablah, saya tunggu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beer tanya kolid...satu lagi kau ni...bila dap panggil org islam.setan..terkunci mulut

      Delete
    2. Salam En. Anonymous,

      Sebab tu saya cakap Encik ni pembohong dan pemfitnah!!!

      Khalid kata tak ada!!! HAHHAHHAHHAHAAA

      Delete
    3. Sorry silap, Encik Powertrain,

      Tulah Encik ni jahil membabi buta.

      Bila DAP yang panggil orang Islam setan minta maaf dan tarik balik kenyataannya, Encik ungkit!!!

      Bila Ustaz Malaysia (geng sendiri) kata Dr Zakir Naik memurtadkan orang Islam tetapi dinafikan oleh Nina Grace yang mualaf tu, terkunci mulut!!!!

      Geng sendiri menyerupai dewa cina pun tak apa!!!!

      Delete
  7. Salam En. Anonymous dan En. Powertrain,

    KOTA BHARU - Ketua Lajnah Penerangan Pas Pusat, Nasrudin Hassan menegur tindakan segelintir ahli Pas yang masih lagi tidak menyokong penerbitan lidah rasmi mereka, akhbar Harakah. Menurutnya, Harakah merupakan salah satu medium yang membantu memberi penerangan mengenai pelbagai skop terutamanya untuk menghakis segala cabaran dan serangan negatif mereka yang cemburukan parti Islam itu.

    ReplyDelete
  8. En. Anonymous dan Powertrain,

    "Saya tidak tahu sejauh mana perwakilan semua tahu betapa pentingnya lidah rasmi ini kepada kita. Ahli kita hampir sejuta, dan kita meletakkan sasaran 60,000 naskah untuk setiap kali keluaran, walaupun jumlah tersebut terlalu kecil dengan jumlah keahlian kita.

    ReplyDelete
  9. En. Anonymous dan En. Powertrain,

    "Kita amat kesal kalau ada perwakilan yang tidak baca harakah. Apapun, mana-mana yang masih belum pernah menyokong Harakah sebelum ini, sila tunjukkan komitmen anda kerana kita bukan jual secara luaran, maka tunjukkan usaha anda untuk langgan dan sebagainya," katanya semasa ucapan penggulungan Muktamar Pas ke-62 di sini.

    ReplyDelete
  10. Salam En. Anonymous dan En. Powertrain,

    Kenapa Harakah tak laku???

    Ada dua perkara:-

    1. Fitrah manusia tak sukakan pembohongan dan fitnah!!!

    Dah asyik sangat berbohong dan memfitnah, inilah jadinya.

    2. Ahli Pas tak ramai!!!

    Cakap berdegar-degar, kata ahli berjuta-juta. Tapi Harakah tak laku!!!

    Macam mana nak laku, jumlah ahli ciput!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg dtg ceramah pun x ramai2 kan...dari bg bihun sup free smpi la t shirt free...adehhh

      Delete
    2. Puan xnk ajak.pan buat pemutiham.ahli? Agak2 berapa la tinggal ek

      Delete
    3. Salam En. Powertrain,

      Tengok Encik tukar topik lagi, sekolah mana dulu???

      Bukan universiti kan???

      Memang betul Encik cakap. Yang datang ceramah PAS sekarang memang tak ramai!!!

      Sebab tu Harakah tak laku hahahhahaah!!!!

      Ahli ciput!!!!

      Delete
    4. En Powertrain,

      Saya dengar Amanah (PAN la kesian, PAS tu kalau tak maki tak sah) dah buat pemutihan!!!

      Mengikut rekod terkini, 800 ribu orang PAS pergi ke PAN, tinggal 200 ribu je HAHAHHAHAAAAA!!!

      Delete
  11. En. Anonymous dan Powertrain,

    Lupa nak tambah.

    Penipu memang macam tu!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. En. Powertrain,

      Nak main dengan istilah pula, tak boleh jawab ke???

      Delete
  12. Salam En. Powertrain,

    Saya lupa satu isu.

    Lim Guan Eng tanya, bila Kerajaan Pulau Pinang iktiraf LGBT???

    BUKTI MANA??? FITNAH LAGI KE???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah..
      Tahniah en nobody.
      Ini bangsat dua ekoq,powertrain dan annoy ni,mcm gampang tu la pemikiran yg kononnya cyber trooper pas lahanat tu..
      Mcm pemimpin lebai sarkas pas jugak,bila ajak berdebat,bacul.
      Dalam ruangan komen pun tak bleh jawab
      Apa punya mangkuk hayun la dua ekoq hangpa ni..
      Kahkahkah

      Delete
    2. Mangkuk dua ekor ni dia nak walak sama mcm zaman ATGNANM... tap dah salah zaman selagi pemimpin atasan PAS tak bertukar... Teruskan Nobody belasah mangkuk mangkuk dalam blog lain juga... Thorbaek..

      Delete