MALAYSIA AMANAH KITA

MALAYSIA AMANAH KITA
Terkini

Dewan Ulamak usul putus dengan PKR, Exco Selangor pegang jawatan.

Dewan Ulamak lulus usul putus hubungan dengan KEADILAN. Kenapa Exco seperti Iskandar Samad masih tidak letak jawatan di Selangor? Parti Islam apa ini?

(SUMBER)MUKTAMAR : Dewan Ulama PAS hari ini bersetuju untuk membawa usul agar parti itu memutuskan tahaluf siyasi dengan PKR.

Pengerusi Jawatankuasa Usul, Datuk Khairuddin Aman Razali berkata, ia bagaimanapun tertakluk kepada keputusan Majlis Syura Ulama untuk membuat keputusan.

"Kalau kita buka (undi) setuju (untuk putus), ramai akan setuju.

"Menyedari PKR langgar banyak syarat tahaluf siyasi dengan PAS, Muktamar Dewan Ulama PAS Pusat bersetuju untuk mengusulkan agar tahaluf siyasi antara PAS dan PKR diputuskan, (namun) tertakluk pada keputusan Majlis Syura Ulama menurut peruntukan Perlembagaan PAS," katanya.

16 Responses to "Dewan Ulamak usul putus dengan PKR, Exco Selangor pegang jawatan."

  1. PAN dah tak sabar ke nak ambil alih jawatan2 exco?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak yah tanya orang lah diri sendiri tu ukur iman sendiri nak jawatan ke nak jaga iman?

      Delete
    2. Tak yah tanya orang lah diri sendiri tu ukur iman sendiri nak jawatan ke nak jaga iman?

      Delete
    3. Tak yah tanya orang lah tunjukkan iman diri sendiri nak jawatan atau nak jaga iman.

      Delete
    4. Tak yah tanya orang lah tunjukkan iman diri sendiri nak jawatan atau nak jaga iman.

      Delete
    5. Pan-malaysian islamic party @ PIS aka Pas.......ada berani ka putus.......

      Delete
    6. pas bukan nak jawatan pun jadi apa salah letak jawatan.
      cakap tak serupa bikin.
      yg usul putus hubungan bukan ada jawatan penting dlm selangor yg ada jawatan diam saja sebab masyuk.

      semua org pas yg ada jawatan lumayan diselangor dalam hati mereka mungkin penuh dgn maki hamun pada pencadang.

      kemunkinan besar mereka keluar dari pas utk selamatkan jawatan mereka.
      pas mana tau malu suka maki hamun sebab pemimpin banyak makan dedak kut.

      Delete
    7. Samprong samperiit,

      Bila PH mempraktiskan jawatan boleh jadi punca utk meraih pendapatan lebih, lalu disangkakan PAS pun begitu juga sikapnya.. anda silap ss..

      Mereka akan keluar atau letak jawatan jika pimpinan islam mengarahkam mereka berbuat demikian. Kami sudah biasa akur dgn arahan pimpinan sendiri.. tidak spt pimpinan sebelum ini yg lebih akur kpd pimpinan kafir lebih dari pimpinan islam parti sendiri!

      Delete
  2. Apa salahnya amik jawatan exco selangor ganti pas.. pas pn bukan berminat sangat atau lapar sangat dgn jawatan duniawi!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh kau ni elaun ribu2 mana nak ganti. kereta exco tu pun belum puas nak naik. elaun din ayam tu sapa nak bayar nanti. menantu aku tu tau.

      Delete
    2. Oh menantu nko....din ayam yu,tak patut! tak patut!, nanti LBGT, socialis, komunis ,pil kuda dan sekular sapa nak lawan.......silap2 DAP jadi MB selangor.Kah kah kah!

      Delete
    3. alah nkoni lampu kt rumah ko pun geng DAP yang jual, tayar motor kereta nko pun beli dgn geng DAP.lantakkonak gaduh yg penting din ayammenantu aku dapat ribu2. gilernko nak putus

      Delete
    4. Ikan ni dah mula memfitnah semula tapi tak ada bukti.. dulu aku tanya mana satu ayat amanat tghh yg dikatakan memgkafirkan org tapi sampai sekarang kamu lari ke lautan lepas tak boleh nak jawab!

      Delete
  3. Kah..kah... kah.. dah hujung sangat dah pru 14 akan menjelma itu yg berani batal tolol dengan keadilan......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba kamu tanya azmin, dia dah mula terketar atau seronok sakan macam kamu yg tak tahu kekuatan PAS di Selangor..

      Delete
  4. Ada gak org Melayu suka dap perintah Sgor. nak harap pan, mmg lah nafsu mrk besar tapi kecut dgn dap. si pkr tak berani lak nak keluar statement utk putus dgn Pas walaupun si rapizi dah keluar mcm2 hujah mengatkan Pas buat salah krn makan duit 1mdb. dap sekrg senyum saja sbb berjaya memperbodohkan pan dan pkr utk hentam Pas. Walaupun pemimpin dap yg mampu membeli harta berjuta ringgit, tapi pan dan pkr buat bodoh saja. Kesian mrk yg berjaya diikat lehernya oleh dap.

    ReplyDelete