Terkini

BANJIR PANTAI TIMUR INI ARAHAN SEGERA PRESIDEN

Sebaran Umum

ARAHAN SEGERA PRESIDEN: GERAKKAN MISI BANJIR PANTAI TIMUR

Banjir sedang melanda beberapa negeri khususnya di Pantai Timur termasuk Kelantan dan Terengganu. Selain itu beberapa kawasan di Johor juga mula ditenggelami air.

Saya menyeru semua pimpinan Parti Amanah Negera (AMANAH) khasnya Biro Kebajikan Kemanusiaan dan Bencana Alam (BKKBA) yang diketuai Naib Presiden Ustaz Hassanuddin Yunus dan BKKBA negeri-negeri mengaktifkan usaha membantu mangsa banjir sedaya termampu.

Pasukan sukarelawan ARiF hendaklah digerakkan sepenuhnya untuk membantu mereka yang terlibat dengan malapetaka dan banjir yang sedang melanda di negeri-negeri tersebut.

Pasukan AMANAH harus memberikan kerjasama penuh kepada agensi kerajaan negeri mahupun persekutuan, rakan-rakan parti dalan Pakatan Harapan serta NGO yang turut serta dalam menyampaikan bantuan.

Saya mengharapkan semuanya mengambil perhatian dan dapat menggerakkan segala kekuatan dalam usaha membantu masyarakat yang ditimpa musibah banjir ini. Setiap dari kita adalah duta kepada parti. Tonjolkanlah sikap peduli yang kita sering laungkan.

Kepada mangsa yang terlibat, saya doakan semoga tabah dan dipermudahkan segala urusan. Sentiasa ambil langkah-langkah keselamatan seperti yang diarahkan oleh pihak berkuasa.

#MenjunjungAmanahRakyat

Mohamad Sabu
Presiden
Parti Amanah Negara
28 November 2017

0 Response to "BANJIR PANTAI TIMUR INI ARAHAN SEGERA PRESIDEN"

Post a Comment