Terkini

PAS buatlah "postmortem" apa yang dihujah Mahfuz Omar.

SURAT PEMAKLUMAN YB MP POKOK SENA DATO MAHFUZ OMAR KEPADA SETIAUSAHA AGUNG PAS BERHENTI DARIPADA MENJADI AHLI PAS BERKUAT KUASA JAM 11.59 MALAM AHAD 31 DIS 2017

Dato' Hj Mahfuz Hj Omar
No 11 Taman Al Walid
Jalan Langgar
05460 Alor Setar
Kedah

Yb Dato' Takiyuddin Haji Hassan
Setiausaha Agung Parti Islam Semalaysia (Pas)
No 318A,Jalan Raja Laut
50350 Kuala Lumpur.                                                        31 Disember 2017
                                                                                             12 Rabiulakhir 1439H

Assalamualaikum Wrt. Wbt,

Tuan,

Per: PEMBERHENTIAN MENGANGGOTAI PARTI ISLAM SeMALAYSIA (PAS)

Merujuk perkara di atas, saya Mahfuz Bin Omar nombor Kad Pengenalan 570825-02-6067 dan ahli Pas yang bernombor 0166398 (ahli bagi Pas Kawasan Pokok Sena) dengan ini memaklumkan untuk tindakan pihak tuan,berasaskan kepada peruntukan Perlembagaan Pas Fasal 15 (2) dengan ini saya berhenti dari menganggotai Pas berkuatkuasa  jam 11.59 malam hari ini 31 Desember 2017.

Pemberhentian saya sebagai ahli Pas yang saya sertai selama 34 tahun sejak 12 Mac 1984 adalah ekoran dari tindak tanduk tidak sihat kepimpinan tertinggi Pas dalam menguruskan hal hal yang berkaitan dengan perjuangan Islam. Antaranya pengurusan RUU 355 yang dinyatakan oleh Pas sebagai nyawa Pas tetapi akhirnya dilihat memperalatkan RUU 355 untuk kepentingan politik semata-mata. 

Sikap berkecuali Pas dalam isu Bajet beberapa tahun mutakhir ini dan yang terakir pendirian berkecuali Pas di Parlimen dalam pengundian Bajet 2018 dilihat sebagai satu pengkhianatan pada kesusahan, kesengsaraan dan penderitaan rakyat dari bajet yang mencekek kehidupan rakyat. 

Begitu juga pendirian Pas yang hanya menyasarkan untuk menang 40 kerusi Parlimen sahaja pada pru14 nanti adalah menunjukan ketidaksediaan Pas untuk mengambil alih urusan pemerintahan negara dari pemerintah klaptokrat Umno BN. 

Sedangkan rata rata ahli Pas di akar umbi mahukan peralihan kuasa pemerintahan berlaku pada PRU14 akan datang untuk keluar dari beban kos sara hidup dan menyelamatkan negara dari klaptokrat Umno BN yang menjadi sebahagian dari tuntutan Islam. Kini Pas sedang bertindak memencilkan diri dari rakyat terbanyak dalam mendepani arus perdana politik negara yang tak perlu saya huraikan satu persatu di sini.

Saya mengucapkan jutaan terima kasih atas segala pengalaman dan tunjuk ajar sepanjang saya berada dalam organisasi Pas. Saya juga memohon jutaan kemaafan dan keampunan atas segala kesilapan serta kekurangan sumbangan dan pengorbanan yang saya berikan sepanjang menjadi ahli Pas.

Moga Allah SWT akan meneguhkan lagi Istiqamah saya bersama Islam walaupun selepas berhenti dari menjadi ahli Pas dan didoakan ikatan silaturrahim persahabatan dan ukhwah Islamiah sesama kita kekal teguh walaupun saya tidak lagi menjadi ahli Pas. 

Sekian,
Terima Kasih.

#IstiqamahBersamaIslam
#BinaSemulaMalaysia
#SelamatkanMalaysia

Yang Benar,
Dato' Haji Mahfuz Bin Haji Omar
31 Dis 2017

26 Responses to "PAS buatlah "postmortem" apa yang dihujah Mahfuz Omar."

  1. PAS dah buat postmortem.. utk tahun 2017 sahaja seramai 41,813 orang masuk PAS.. kesimpulannya, tak tergugat pun mahfuz omar keluar PAS..

    ReplyDelete
  2. Pas dh buat posmortem.. pru nnti umno mesti dimenangkn.

    Sekiranya ada org pas yg mngutuk mahfuz selepas ini...bermakna memang pas terjejas dgn kluarnya pas.

    Jika ada yg melabel munafik dn halal darah...maka semakin jelas pas parti sesat dn khawarij

    ReplyDelete
    Replies
    1. Andaian syok sendiri kamulah tu.. berapa ribu org eh berapa ratus org eh berapa puluh org eh berapa belas org eh berapa org yg nak ikut mahfuz ni keluar pas gamaknya?

      Delete
    2. TUESDAY, DECEMBER 26, 2017
      Harakah Nazak ditimbuni hutang RM2.2 Juta!


      Kesian dan rasa simpati bila baca pendedahan tentang Harakah umpama sedang dalam keadaan nazak; tercungap-cungap kerana ditimbuni hutang kepada syarikat pencetaknya sejumlah RM2.2 juta!

      Dilaporkan, Harakah juga merancang untuk menjual beberapa asetnya untuk menyelesaikan pembayaran hutang RM2.2 juta.

      Jumlah jualan Harakah yang pernah mencecah 400,000 naskah seminggu boleh merudum jatuh ke kurang dari 20.000 naskah!

      Memang susah untuk dipercayai kerana jika menurut Nasrudin Hassan at-Tantawi bahawa keahlian Pas pada tahun ini mengatasi rekod keahlian PAS dalam tempoh 5 tahun kebelakangan. Menjadikan jumlah keahlian PAS dalam tempoh 5 tahun terakhir ini ialah 141,111 ahli baharu.

      Kenapa ahli Pas sendiri tidak beli dan baca Harakah? Kalau bukan ahli yang beli siapa lagi yang yang diharapkan nak beli?

      Dimanakah komitmen ahli Pas dalam hal ini hingga sanggup melihat Harakah mahu bergolok bergadai melelong asset yang ada untuk melangsaikan hutang?

      Harakah sepatutnya merayu kepada Nasrudin Hassan at-Tatawi supaya buat lagi himpunan Fastaqim untuk kutip derma bantu Harakah melangsaikan hutang RM2.2 juta itu. Sonanglah itu!!

      Jika Fastaqim 3 dapat diadakan, saya percaya Pas akan dapat mengutip derma untuk menyelesaikan hutang Harakah RM2.2 juta itu tanpa perlu melelong asset yang ada.

      Ini adalah manifestasi episod pengorbanan ahli PAS dan penyokongnya sebagai tanda penuh kecintaan kepada perjuangan, bersalut kesedaran untuk bangkit mengembalikan kegemilangan Harakah!

      Delete
    3. Sebenar 41,000 orang tu menipu je hahahhaaha!!!

      Fastaqim kata sampai 200,000 orang tu pun menipu je!!!

      Islam pun sanggup mereka berbohong, inikan pula jumlah ahli hahahahah!!!!

      Aku cabar kau kempen satu ahli satu harakah untuk keluaran minggu ni je, agak-agak bileh tak sampai 41,000 ahli baru hahahahahha!!!

      Sudah-sudahlah berbohong dan menipu diri sendiri. Ahli-ahli PAS bodoh-bodoh belaka, kau duduk dengan orang bodoh, kan kau jadi bodoh jugak hahahahaha!!!!

      Delete
  3. Makin terserlah lah parti itu kini diwakili oleh pasu-pasu bunga hiasan di tepi parlimen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu baru dituduh pasu bunga dah 43 ribu org tahun ini masuk parti pasu.. yg dok mengaku hebat dlm parlimen memperjuangkan hak golongan lgbt, atheis, sekedudukan dan murtad, entahkan berapa puluh ribu org eh berapa ribu org eh berapa ratus org eh berapa puluh org eh berapa belas org eh berapa org ke yg nak ikut masuk parti kuali?

      Delete
    2. KOTA BHARU - Kerajaan Kelantan diminta tidak menjadikan kedudukan negeri itu yang dekat dengan Thailand sebagai alasan peningkatan penularan virus HIV.

      Timbalan Pengerusi Umno Kelantan, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub berkata, amat melucukan apabila Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah memberikan jawapan balas tidak berasas seperti itu dalam isu tersebut.

      Menurutnya, punca terbaharu yang dikenal pasti penyumbang kepada peningkatan jumlah HIV di Kelantan itu adalah perkara yang serius dan perlu pencegahan segera.

      "Sudah ditakdirkan kita bersempadan dengan Thailand. Saya nak tanya beliau kalau berjiran dengan perompak, kalau anak dia mencuri adakah dia nak salahkan jiran atau dia tidak tahu jaga anak," katanya kepada media, hari ini.

      Terdahulu beliau merasmikan Hari Terbuka Asrama Kolej Poly-Tech Mara Kota Bharu di sini yang turut dihadiri Pengarah Kesihatan Kelantan, Datuk Dr Ahmad Razin Datuk Ahmad Mahir.

      Jazlan yang juga Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah mahukan kerajaan negeri menjelaskan perkara tersebut di dalam Sidang Dewan Dun Kelantan yang berlangsung pada bulan ini.

      "Kerajaan Kelantan mesti bertanggjawab. Kita nak kalau boleh Exco Kesihatan atau menteri besar sendiri selaku ulama tolong jawab soal ini.

      "Apakah tindakan yang akan diambil oleh Kerajaan Kelantan secara jelas pelan tindakan ini yang kita hendak tahu. Perkara ini perlu dibendung kerana ia amat memalukan," katanya.

      Selasa lalu, Timbalan Menteri Dalam Negeri II, Masir Sujat memaklumkan di Kelantan pada tahun lalu, peningkatan berlaku hampir 50 peratus apabila penghidap HIV (hetroseksual) meningkat kepada 40 kes dan homoseksual 20 kes.

      Delete
    3. Perlis, Kedah dan Perak pun bersempadan dengan Thailand juga, kenapa kes HIV di Kelantan juga yang meningkat mendadak???

      Rupa-rupanya kerajaan PAS Kelantan secara tak langsung menggalakkan LGBT dan bersekududukan serta ajaran sesat hahahahaha!!!!

      Agak-agak kau aku tak ada no keahlian PAS kau masuk masuk syurga tak???

      Agak-agak kau Nabi Muhammad SAW tak ada no keahlian PAS masuk neraka tak???

      Memang bodoh walaon PAS ni macam ni punya bodoh pun sanggup bersekongkol dengan penjual agama hahahahahaa!!!!

      Agak-agak kau la, banyak kes LGBT di KElantan tu sebab banyak kes pelajar sekolah tahfiz dilancap senior tak hahahahaha???

      Memang bodoh nak mampos walaon ni. Fakta tak ada main tulis je.

      Sekarang ada fakta daripada Kementerian Kesihatan kata kes HIV meningkat di Kelantan, macam mana kau nak balas???

      Macam tu punya bodoh kau nak ikut lagi orang yang bodoh sombong???

      Kau pun tahu kau tu bodoh sekolah tak pandai, cubalah bercampur dengan orang2 yang cerdik sikit!!!

      Delete
    4. An AnonymousDecember 31, 2017 at 4:22 AM
      PAS dah buat postmortem.. utk tahun 2017 sahaja seramai 41,813 orang masuk PAS.. kesimpulannya, tak tergugat pun mahfuz omar keluar PAS..

      An AnonymousDecember 31, 2017 at 4:13 PM
      Tu baru dituduh pasu bunga dah 43 ribu org tahun ini masuk parti pasu.. yg dok mengaku hebat dlm parlimen memperjuangkan hak golongan lgbt, atheis, sekedudukan dan murtad, entahkan berapa puluh ribu org eh berapa ribu org eh berapa ratus org eh berapa puluh org eh berapa belas org eh berapa org ke yg nak ikut masuk parti kuali?

      Delete
    5. Aku copy-paste 2 post kau kat atas???

      Kau ni nak menipu pun berpada-padalah. Sekarang ni yang masuk PAS tahun ni 41 ribu ke 43 ribu???

      Kau dah jadi bodoh ke sampai tak boleh beza 41 ribu dengan 43 ribu???

      Duduk dengan orang2 yang bodoh tulah masalahnya, jadi biul terus hahahahah!!!!

      Yang pasti 43,000 dengan 41,0000 tu dua-dua tak ada hahahahha!!!

      Baik kau labon dengan walaon-walaon spesis kau sendiri. Kami yang belajar tinggi takkannya nak tertipu dengan makhluk bodoh macam kau!!!

      Delete
  4. lebih 40 ribu masuk piss .. fakta ke auta? ikut la nk umum 100ke 200'ribu ke, ade org kisah? tp yg jls jualan harakah smakin merudum & dh hampir muflis. walaun sndri pn xpercayekan lidah parti pelagi org lain. skg persoalanye adekah majoriti walaun piss nie mmg jenis malas membace? nampaknye mmg betul la mrke nie bebal lg terbebal, masekan tidak klau membace pn mls. kesian walaun main telan bulat'2 jer ape yg disuap kemulut dek krane akal dh xberfungsi!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg penting angka besar yg masuk pas.. kalau setakat harakah tu biasa lah sekarang dah ada online.. bagaimana plk akhbar pan? Ada sambutan hangat ke? Org pan kan tak reti baca alhbar online!

      Delete
    2. Yang penting pas menipu angka besar masuk pas hahhahaha. kalau setakat harakah tu biasalah sebab sekarang ada harakah online orang taknak baca juga hahahahahahah!!!!

      Bila tak ada orang baca kuranglah orang nak taja iklan, iklan murah pun tak laku. Tu yang nak bankrap tu hahahahahah!!!!

      Orang pas tak reti ke baca akhbar online sampai harakah online pun tak laku???

      Yang lagi teruk orang pas tak boleh check ke capaian harakah online tak memberansangkan hahahah???

      Dah bodoh tu buat alasan pulak. Penat aku layan walaon bodoh tak ada fakta macam ni.

      Delete
  5. Hek eleh, ramai sangat masuk pas konon. Jualan harakah tinggal 10% pun take sampai. Ramai tahu keahlian pas dibuka kepada pelajar sekolah. Statistik syok sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila masa pulak pan berani kemukakan statistik sendiri? Keh keh

      Delete
    2. Bila masa pulak PIGS atau babi takut menipu statistik???

      Allah pun Hadi sanggup menipu inikan pulak statistik hahahahahahahahaaa!!!!

      Bodoh nak mampos budak tak ada pelajaran ni keh keh

      Delete
    3. Woi mangkok An Anonymous,

      Statistik kau ahli baru masuk PAS tahun lepas 41 ribu ke 43 ribu???

      Dasar PIGS memang kuat menipu hahahahaha!!!!

      Delete
  6. En. Fairuz, sorry, saya terpaksa betulkan post encik.

    Bukan statistik syok sendiri, statistik reka sendiri hahahahahah!!!!

    Hanya orang bodoh tak sekolah tinggi je percaya statistik bangang macam tu!!!

    ReplyDelete
  7. PETALING JAYA: Majlis Fatwa Kebangsaan sudah melaksanakan tugasnya apabila mengisytiharkan “Amanat Hadi” sebagai sesat, kata Mufti Perlis Datuk Mohd Asri Zainul Abidin. Beliau percaya “Amanat Hadi” memainkan peranan membawa kepada tragedi berdarah Peristiwa Memali 1985 dan menyebabkan perpecahan orang Islam di negara ini. “Amanat itu nyata sekali mengisytiharkan perlembagaan negara ini sebagai kafir dan rakyat harus berjihad terhadap mana-mana orang yang berpegang pada Perlembagaan. “Kandungan amanat itu, jika ia dilaksanakan, akan menjadi lebih berbahaya daripada kepercayaan pengikut Islam (IS) sekarang,” katanya lapor New Strais Times hari ini.

    ReplyDelete
  8. Hadi tu kaki jual agama, walaon pun sokong hhahhahaa!!!

    Bangang bertingkat-tingkat!!!

    ReplyDelete
  9. Walaon kene ingat satu pesan dari UFN..hafal baik2..."..musuh bila dia sokong kita, mesti ada yang tak kena..."jangan melopong kata x tau pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. BkS,

      Bilamasa pula musuh pas (baca umno dan PH) sokong pas? Bukan ke kita sdg menuju kpd 3 penjuru sekarang ni? Yg aku tahu pula musuh kamu dulu mahafiraun yg kini dah sokong parti kamu dan akan berganding bahu dalam PRU 14 nanti..

      So, aku yg berharap ko tak lupa pesanan UFN tu.. nanti jangan kata abang tak payung pulak!!

      Delete
    2. Tidaklah menjadi sia-sia segala pujian yang selama ini dihamburkan oleh Hj Hadi dan Pas terhadap PM Najib.

      Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam perutusan Tahun Baru hari ini menyelar kelakuan pembangkang persekutuan dan membandingkan mereka dengan presiden PAS Abdul Hadi Awang yang disifatkan beliau sebagai 'cara yang lebih baik'.

      "Cara yang lebih baik ditunjukkan PAS di bawah kepimpinan Abdul Hadi Awang.~ sumber
      Kah! Kah! Kah! Tentulah Najib kena puji Hj Hadi kerana dia terasa terhutang budi sangat dengan Hj Hadi yang sering membuat kenyataan-kenyataan yang membela Najib bila dia diserang oleh musuh politiknya.


      Hj Hadi juga bela Najib dalam isu 1MBD dengan berkata, tidak ada bukti Najib songlap duit 1MBD. Kemudian setelah terdapat banyak bukti, Hj Hadi berkata pula :


      Skandal 1MBD : Jika taubat boleh kekal, kata Hadi Awang

      Najib begitu gembira dengan sikap Hj Hadi yang begitu lunak terhadapnya. Beliau memuji Hj Hadi kerana membuat 'penilaian yang betul' berhubung dakwaan terhadap dirinya berhubung 1MBD.

      Delete
    3. An Anonymous,

      Kau baca kat atas, otak kau letak kat mana???

      Kau nak tak kalau aku letak pesanan Dato' Nik Aziz pulak?

      Dulu orang kata Mahafiraun, sekarang Hadi Mahadajjal setan gondol penjual agama dan mengeluarkan perkataan syirik kepada Allah, kau nak sokong jugak??

      Apa punya bangang kau ni???

      Agaknya sebab tu kau tak boleh beza 41 ribu dengan 43 ribu hahahaha!!!!

      Delete