Terkini

NIZAR NEWS:PKR perlu ambil Ikhtibar jika Adun Jadi Wakil Bebas


Seorang lagi wakil rakyat PKR meninggalkan parti itu dan menjadi ADUN bebas - kali ini di Selangor selepas dua di Perak awal tahun ini dan seorang di Kedah pada Ogos.

ADUN Pelabuhan Klang Badrul Hisham Abdullah (gambar), sejak beberapa bulan lalu menimbulkan spekulasi bakal menyertai Umno, membuat pengumuman itu di sebuah hotel di Kuala Lumpur sebentar tadi.

Beliau sejak sekian lama menimbulkan masalah dalam parti itu apabila didakwa tidak menjalankan tugasnya sebagai wakil rakyat di situ.

Dengan 4 orang ADUN PKR lompat parti ,kita Pakatan Rakyat perlu ambil ikhtibar.Kita bukan seperti zaman dulu,letak kayu dan batu pun kita boleh menang.

Kita perlu jadi seperti Kelantan sesi 2004-2008 ,walaupun hanya dipisahkan satu kerusi kerajaan pimpinan Tok Guru Nik Aziz kekal sehingga sekarang.Kita tidak mendengar wakil rakyat hendak melompat walaupun ditawar jutaan ringgit.

Adun Pelabuhan Klang Badrul Hisham ,satu lagi siri pengkhianatan rakyat .Cuma kerajaan Selangor tidak di"kudeta" kan.

PKR kena fikir dan ambil pengajaran,jikalau berlaku Pilihanraya Negeri Perak,calon mereka bukan seperti Osman dan Jamaluddin.

Jangan jadi PRU 12 sewaktu menerangkan calon kita,mereka semua baik,berkualiti dan sanggup bersama rakyat.Diberi gambaran Osman yang terbaik,semasa berkhidmat dalam tentera dipandang tinggi,tetapi "habuk pun tak ada".Jikalau program munajat rakyat pun tidak berminat,pimpinan itu jikalau Melayu Islam,seharusnya jangan dipilih sebagai calon.

PKR perlu ingat jikalau Osman sewaktu Exco dan wakil PR pun tidak bersolat jumaat di 9 masjid dalam DUN Changkat Jering,mana mungkin beliau tidak melompat.Program dialog rakyat bersama Hj Roslan Shaharum langsung tidak ambil peduli.

Teringat kita sewaktu bertemu YB Tai Sing Ng,di Program Yayasan Perak Parlimen Bukit Gantang."YB Osman ,tak datang ke ?tanya penulis.Apakah jawapan YB Tai Sing."Osman sibuk,ada urusan penting"jawab YB Tai. Rupa-rupanya sewaktu itulah Osman Jailu ditangkap rasuah. Bagi penulis YB Tai Sing Ng ,jangan dipilih sebagai wakil kita lagi,kerana kita hendak perintah Perak. Watak Tai Sing Ng sesuai untuk calon BN,tidak mesra rakyat.

Kita pun hairan Pusat Khidmat PKR untuk menjaga pengundi dan rakyat DUN Changkat Jering dari bulan Februari sehingga sekarang pun belum ditubuh.

Jikalau Munajat Rakyat,tidak terdapat ahli Melayu Islam PKR yang mahu hadir.Program rakyat miskin khususnya Changkat Jering ,tidak dibuat.Jikalau berbual,mereka sahaja yang pandai,PAS langsung tak buat kerja.Dalam kita dituduh tidak buat kerja,Osman Jailu melompat.

Apa jawapan orang PKR Bukit Gantang."Sabar saje Seikh"."Ujian dunia".Kita Pas ,izin Allah seburuk-buruk kita tidaklah sampai melompat dan mengkhianat perjuangan rakyat.

0 Response to "NIZAR NEWS:PKR perlu ambil Ikhtibar jika Adun Jadi Wakil Bebas"

Post a Comment